Bec of esc

Goedendag

ik ben bezig met een tarot iron man t 1000

en nu heb ik daar motor regelaars voor gekocht

DYS 40a BEC OPTO multycopter

maar moet ik geen ESC hebben ipv een BEC?

of is dat het zelfde?

BEC staat voor Battery Elimination Circuit. Een stukje printplaat met wat chips die ervoor zorgt dat je geen extra accu nodig hebt.

ESC staat voor Electronic Speed Control. Een stukje printplaat met wat chips die ervoor zorgen dat de motoren in toeren geregeld kunnen worden.

In de meeste ESC's zit een BEC die voor 5v zorgt.
OPTO ESC's hebben meestal geen BEC, die regelen alleen motortoerental.

Wat je nou precies gekocht hebt weet ik niet, aan de omschrijving te zien weet zelfs de verkoper/fabrikant niet wat ze maken/verkopen.

Laatst bewerkt:
deze heb ik nu
dys-40a-brushless-programmable-esc-v2-for-quadcopter-multicopter-simonk-2-6s.html

Dat zijn borstelloze regelaars (ESC's) zonder BEC.
Als je 5v voor ontvanger en/of flightcontroller nodig hebt heb je een losse BEC nodig.

OPTO betekent dat het stuursignaal gescheiden is van het regeldeel in de regelaar door middel van een opto-coupler.

OPTO ESC's hebben meestal geen BEC en deze ook niet.

Laatst bewerkt:
Dit staat bij de specs op de site waar naar gelinkt word:
Specifications:
- Continuous output current: 40A
- Peak current: 60A
- No BEC output
- Built-in crystal oscillator
- Battery cells: 2-5S lipo, NiCH/NiMH 5-21S
- Weight: 39g
- Size: 45*24*9mm

Klopt, je hebt gelijk de regelaar waar naar gelinkt wordt is zónder BEC (wel een verwarrende naam trouwens). Ik heb mijn stukje tekst aangepast.

Het "OPTO" slaat op de manier waarop de regelaar is opgebouwd, niet op het al dan niet aanwezig zijn van een BEC. Maar zoals gezegd, de meeste opto-regelaars hebben geen BEC.

Laatst bewerkt:
Daarvan heb ik ook genoeg opto regelaars gezien die enkel de rode draad hebben weggelaten en vrolijk nog een 7805 zag zitten ;)

Ofschoon ook wel eens een opto, die toch bij opblazen, de volledige voedingsspanning op de servo stekker zet ;)

Niet verkeerd maar je hebt nog wel een losse BEC nodig om je boordstroom te verzorgen.
ESC=motorregelaar
BEC=een spanningsregelaar die de spanning van je aandrijfaccu omlaag brengt tot bijvoorbeeld 5,5V voor je ontvanger en andere boordapparatuur.

oke. dus deze kan ik wel gebruiken dus.. ik moet dus alleen een losse bec bestellen puur voor mijn randapparatuur bijv: fpv,verlichting,ontvanger(s) en of gimbal

en heb ik ingedachten dat ik deze wil gaan halen dan
FMPro

Hangt er vanaf welke fc je gaat gebruiken.
Als je een Naza, Wookong of a2 gaat gebruiken dan heb je in principe geen bec nodig. Deze fc's zijn al voorzien van een bec.

Alleen als je verlichting wilt moet je wel een aparte bec.
Maar dat moet meestal toch al omdat led op 12volt werkt en je ontvanger heeft 5.5 volt nodig

Overigens lukt het mij niet om jou foto te zien.

ik ga de Feiyu Tech FY-41AP-M autopilot for multi-coptor gebruiken

en voor de rest kom er geen verlichting op,

dus heb ik ook geen bec nodig voor mijn ontvanger?

Geen idee hoe het met die autopilot zit, maar je ontvanger gaat iig 5volt nodig hebben.
Dat kan je doen met een ontvanger accu pack of een BEC.

Dan kan ik er voor de veiligheid en behoud van mijn octo..
Een bec er tussen zetten. Dan zit ik altijd goed

Tanks voor de feedbacks

Back