BEC op mijn T-rex se!!!!

Hey

Na mijn crash door het begeven van mijn BEC op mijn castle creations,heb ik een aparte BEC geplaastst.Deze BEC is van het merk graupner.

Specificaties Graupner power BEC
5.6V /5W
2A/7.5A(3s)
input 6---12V

Deze BEC heb ik rechtstreeks aangesloten vanaf mijn aansluiting op de batterij.Ik gebruik dus geen aparte batterij voor het voeden van mijn servo's.Mijn t-rex doet behoorlijk vreemd.Ik heb zeker en vast niet meer dezelfde headspeed als voorheen.Ook bij het aansluiten van mijn lipo beginnen mijn net nieuwe servo's te bibberen.Op het zicht is dit niet merkbaar maar je hoort het goed.

Iemand die dit ook al heeft meegemaakt?

Hoe heb je de ESC verbonden met de ontvanger? Je hebt de + doorgeknipt?

Hey Jurrien

Ik heb + en de - van die aparte BEC gesoldeerd op de connector van mijn batterij.De + en de - van mijn speedcontroller die gebruik ik niet meer.Deze heb ik goed geisoleerd van de rest.

De signaaldraad van mijn speedcontroller heb ik bij de stekker,waar de + en - van die aparte BEC insteken,bijgestoken.
Zijn er dan nog andere manieren?

De BEC zou ik niet direct op de accu zetten! veroorzaakt zo'n ding namelijk niet misschien ook een klein lekstroompje? Als je dan je lipo ff niet gebruikt kan je hem weggooien.
Ik heb er ook 1. die zit aan de + en - van de regelaar. Van de regelaarstekker heb ik alleen de rode (+) eruit gehaald en geisoleerd. Wel de zwarte erin dus, dan issie geaard. Misschien dat je daardoor storing krijgt?

De + en - van de BEC uitgang heb ik op kanaal 5 bij het signaal stekkertje van de gyro gepropt.
Werkt bij mij perfect.

Is het trouwens een schakelende BEC of een "normale"?? Die schakelende schijnen ook wel storing te kunnen geven...

Aan de specicaties te zijn lijkt het een normale lineaire Bec. Dat betekent dat alle "overige" spanning compleet omgezet wordt in warmte.
Bij bovenstaande Bec, is die warmte ontwikkeling maar max. 5W.
Als je dus als aandrijving 3 lipocellen gebruikt, heb je ongeveer 0,5A becstroom maximaal!!!
Dat is erg weinig. Als je daar regelmatig ver boven zit, kan het zijn dat de regelaar gaat terug regelen, waardoor je servo's vreemd gaan doen....

EDIT: specificaties zijn een beetje vreemd, heb je een artikelnummer?

er zijn op het forum meerdere mensen met oa grotere ehelies die niks als ellende hebben gehad met die externe becs

Ik gebruik deze ubec 3A 5V/6V Switch-Mode UBEC van helidirect, deze werkt prima ik gebruik em langs align 35a escX voor de zoom 450.
op de site van helidirect staat beschreven hoe je de bec aansluit. Ik had nammelijk veel last van storing gehad omdat ik de bec van de esc gebruikte nu nergens meer last van en ik verlies ook geen vlieg tijd.

groetjes Tom

Davy zei:
Ik heb + en de - van die aparte BEC gesoldeerd op de connector van mijn batterij.De + en de - van mijn speedcontroller die gebruik ik niet meer.Deze heb ik goed geisoleerd van de rest.

De signaaldraad van mijn speedcontroller heb ik bij de stekker,waar de + en - van die aparte BEC insteken,bijgestoken.
Zijn er dan nog andere manieren?

Dan kan nooit werken, want de - moet wel aangesloten blijven.

gr Remco

Goed gezien Remco! Ik had er helemaal overheen gelezen :oops:
De regelaar moet idd naast het signaal, ook de - hebben. Dat is de zwarte draad. Dat komt omdat de regelaar dan een referentiespanning heeft, en zo de puls "ziet".
Kortom: alleen de rode draad van de ontvanger naar de regelaar(ESC) moet onderbroken worden. Als de regelaar een OPTO is, moet dat juist niet! (OPTO=geen bec)

Overigens is de gebruikte Externe BEC niet echt geschikt.
Ik zou een geschakelde type gebruiken. Die kunnen meestal rond de 3A aan, en worden vrijwel niet warm. Ook vanaf 12V niet.

zei ik paar posts terug ook al. Alleen de rode draad eruit.

Bij mij werkt het met een simpele BEC (niet schakelende) dus prima op die manier...

Back