BEC probleem met Zoom en RX600

Hello,

In verband met ontvangst problemen met de standaard ontvanger van de Zoom 400 Heli, heb ik een andere ontvanger aangesloten.

Het is een Robbe RX600 geworden.

Als ik nu met mijn nick & yaw stick rondjes draai, zodat 2 servos flink gaan werken, valt de spanning na ca. 10 sec. plots weg.

Ik denk dat het een te hoge belasting is voor de bec, maar dit had ik niet met de standaard ontvanger...

Zou deze ontvanger zoveel meer stroom vragen dan de standaard ontvanger ?

Is de RX600 wel geschikt voor deze toepassing ?

Hans.

De RX-600 lijkt me prima voor de Zoom.
En aangezien hij is ontworpen voor 6 servo's, mag je aannemen dat je zonder problemen 4 mini/micro servotjes kan aansluiten.

Daarmee is je probleem natuurlijk niet opgelost.
Zoek het eerst even in de weg van de: draadjes, stekkertjes & accu .

dat is een welbekend probleem met de bec van de originele regelaar, de mijne deed dat ook, was ik aan het hoveren, en ineens .......... hop, alles dood.

op www.runryder.com in de forums is er ook al veel over geschreven en geklaagd.

Ik probeerde het net nog even met de originele ontvanger (eigenlijk nooit deze test gedaan :oops: ), maar deze doet hetzelfde inderdaad !!

Dus een nieuwe regelaar ? Of maar gelijk een brushless voor de zoom ? :?

Net terug van een vluchtje met de zoom....
Hij houdt het wel uit met kleine stuurcorrecties...
Maar de range check kwam hij NIET door :cry:

Ik haalde met antenne uit de 30 passen bij lange na niet !!

In een klein cirkeltje om me heen doet hij het wel mooi stabiel, zelfs buiten !! :lol:

De Rx600 neemt 8mA. De originele ontvanger zal wel net zoiets aan stroomopname kennen. De stroom, die een bec-systeem moet leveren, gaat dus uitsluitend naar de servo's.

Of een andere regelaar gaat helpen is dus de vraag. Dit ligt dan aan het bec-systeem, dat daar weer in zit.

Overigens, als het extra gewicht geen probleem is, zal het gebruik van een ontvangeraccu een betere en goedkopere optie zijn dan de aanschaf van een andere regelaar.

Back