bec schakelaar nodig of niet?

Hallo, ik ben bezig met mijn Tamiya Hotshot re-release. Daar zit een Tamiya regelaar bij (TEU 101BK). Deze regelaar heeft 2 uitgaande stekkertjes (1 voor de throttle en 1 rood 2-polig voedingsstekkertje voor de ontvanger). Het rode 2-polige 'Bec-stekkertje' heeft een voltage van 7,4 V en is dus te hoog voor de ontvanger/servo's. Moet hier nu een BEC-schakelaar tussen? En zo ja hebben jullie suggesties?

Een alternatief is dat ik er mijn Traxxas XL5 regelaar in zet. Die werkt goed, geen BEC nodig alleen heeft die een 'aan/uit' knopje op de regelaar zelf en daar kan ik na inbouwen niet makkelijk meer bij met de Hotshot. Is daar een oplossing voor.....?

Alvast bedankt voor jullie reacties/tips!

grt
Mark

De ontvanger die ik gebruik is de 3300T van Spektrum. Weet iemand of deze ontvanger een BEC aan boord heeft? Zo ja, dan is er natuurlijk geen probleem...

Volgens mij heeft een Spektrum ontvanger geen ingebouwde bec.

Ik heb gewoon een 78L05 (dit is een 2.2A 5Vspanningsregelaar, voor mijn TT01 voldoende) aan een servodraadje en becdraadje gesoldeerd. Ben je voor een paar centen klaar. De regelaar hang ik aan een schroefje zodat hij lekker kan koelen indien nodig.

De ontvanger die ik gebruik is de 3300T van Spektrum. Weet iemand of deze ontvanger een BEC aan boord heeft? Zo ja, dan is er natuurlijk geen probleem...

Het voltagebereik van Spektrum ontvangers staat meestal keurig in de manual beschreven en ik denk dat het geen probleem is, je zult dan wel een HV servo moeten gebruiken voor je stuur....

Back