Bec spanning

Ik heb nu een aantal weken een DJI 450 Flame Wheel.
Nu wou ik daar een kleine camera en sturing op zetten. Totaal verbruik maximum een 200 mA.
Neem ik deze uit de Naza( ontvanger) of van één van de escapes(ongelijke belasting van de batterij) of toch misschien liefst een apparte lipo-batterij?
Graag een antwoord.
Bob.

Gewoon een aftakking maken op het punt waar de Lipo op het power distribution board wordt aangesloten, dus de soldeerpads waar nu je draad+lipo connector op aangesloten is.

Het is geen goed plan om gebruik te maken van je balanceerplug, dan belast je inderdaad de Lipo cellen ongelijk. Zorgt ook gelijk weer voor een extra loshangede draad enzo.

Het is geen goed plan om gebruik te maken van je balanceerplug, dan belast je inderdaad de Lipo cellen ongelijk. Zorgt ook gelijk weer voor een extra loshangede draad enzo.

Zolang je alle cellen gebruikt via de balanceerplug is er geen enkel probleem.
Jouw verhaal gaat wel op als je bijvoorbeeld maar 2 van de 3 cellen gebruikt.

Ja is uiterarad helemaal waar, maar als je alle cellen via balanceerplug gebruikt kan je net zo goed de xt60 of welke connector dan ook gebruiken/aftakken whatever.

Maar mooiste optie vind ik zelf om (in geval van een 450 frame) de aftakking op het frame te maken.

Ik heb op mijn 450 beide.
Vanaf het PCB word alles verdeeld naar ESC's, LED's enz.
En via de balanceerplug sluit ik mn FPV aan, zodat die ook uit kan als ik los vlieg.

Dank voor de snelle antwoorden, maar ik heb het waarschijnlijk verkeerd uitgelegd. Als voeding voor camera en zijn bediening heb ik 5V nodig. Ik kan een spanningsregelaar zetten direct na de batterij, deze 5 V nemen van één van de regelaars(bec spanning en niet aangesloten) ofwel van de voeding voor Naza en RC ontvanger( ook 5V).
Bob.

Wat verder nagedacht.
Het is van geen belang van welke escape ik de 5V neem,deze wordt in de regelaar zelf gehaald(gemaakt) uit de volledige batterijspanning.
Wel nakijken of deze bec-spanning de nodige stroom(200 mA) kan (mag) leveren, hetgeen hier geen probleem kan zijn.
Bob.

Uit mijn motorregelaars komt geen bec-spanning van 5 V uit.
Dus de 5 V genomen van een vrije uitgang op de Naza.
Bob.

Naza kan ongeveer 2amps leveren op 5 volt. Dus dat is voor ALLES wat er op zit op de 5volt.
Dus heb je een servo, dan moet je dat er wel aftrekken....

Die 200ma is totaal GEEN probleem, als dat het enige is wat op de 5 volt zit.

Back