Bediening met SkyFly FS-T4B

Discussie in 'Beginners' gestart door Addie van der Bult, 23 nov 2019.

  1. Addie van der Bult

    Addie van der Bult

    Lid geworden:
    13 okt 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb een zweefvliegtuig met 4 servo's
    1=aileron R
    2=elevator
    x=throttle (motor)
    3=rudder
    4=aileron L

    Ik wil dit gaan bedienen met de FS-T4B en FS-R6B ontvanger.
    Hoe kan (moet) ik de twee servo's van de ailerons aansluiten.(en werken deze dat tegengesteld?
    Op kanaal 3 heb ik de throttle. Kun je de bedieningsconsole configureren en de kanalen daarmee toewijzen?
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.364
    Locatie:
    Woerden
    Zoals je het hebt aangesloten zal het niet gaan werken. Je hebt een erg eenvoudige zender waarvan de kanalen en de functie daarvan vast liggen en niet veranderd kunnen worden. Het enige wat je kunt aanpassen is de draairichting van de stuurmotoren. Met de schakelaartjes aan onderkant van de zender kan je elk kanaal "omkeren", Norm (normaal) en Rev (reverse).
    De zender heeft ook geen mixers of iets soortgelijks dus twee kanalen mixen voor de ailerons is niet mogelijk. Daarom moet je beide aileron servo's met een Y kabeltje op het aileronkanaal aansluiten. De draairichting van één van de aileron servo's kan verkeerd zijn maar dat kan je oplossen door de stuurstang op de andere kant van de servohevel aan te sluiten.
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    y kabel is de beste optie..
    en als hij verkeerdom draait, idd de stuurstang aan de andere kant van de hevel zetten.

    maar, trimmen kan uitdagend zijn. veel van die erg simpele zenders hebben een trim die reset als de zender uit gaat.
    dus voor je de boel aan zet, eerst trim op 0 zetten. dan aan, dan opnieuw uittrimmen.
    is natuurlijk gewoon mee te leven. als je het maar weet
     
  4. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.364
    Locatie:
    Woerden
    Trimmen is geen echt probleem. Dit is geen computerzender en op de zender zitten alleen mechanische trims, als je daar niet aan komt :rolleyes: verandert er niets. Maar ja, als je er tegen aan stoot verstel je ze natuurlijk vrij makkelijk.
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ik heb even gezocht onder SkyFly FS-T4B en dan kom ik alleen uit in dit topic.
    Bedoel je soms de FlySky FS-T4B ?
    Zo'n subtiel vergissinkje, gecombineerd met 'bedieningsconsole', wat dat ook zijn mag, geven de indruk dat je nog niet zoveel ervaring hebt met modelvliegen.
    En dan bedoel ik daarmee niet met de 'speelgoed' categorie.
    Laat ons weten hoe het ongeveer zit
    (welke zwever wil je er mee uitrusten, welke modellen heb je hiervoor al gevlogen, welke RC set gebruikte je daarvoor, enz.)
    en je krijgt verder advies op maat. :thumbsup:
     

Deel Deze Pagina