Ik zoek een manier om bij een electro-motorzwever zowel de motor als de remkleppen proportioneel te bedienen. Op dit ogenblik zet ik de motor op een schakelaar (3-standen) en bedien dan de remkleppen met de Ch1 stick. Ideaal is dat toch niet, want ik heb al problemen gehad met het terugvinden van de motorschakelaar in noodsituaties (bij een slecht ingeschatte nadering) waardoor ik niet tijdig kon doorstarten. Daarom overweeg ik nu om de Ch1 gasstick te gebruiken voor zowel de motor- als remklepbediening. Op deze wijze zou ik ten allen tijde de volledige controle behouden over al deze functies (zonder de sticks te moeten lossen). De uitslag van deze stick zou ik dan verdelen in 3 zones: het voorste gedeelte voor motor (startfase), het middelste deel voor de neutrale zone (zweefvluchtfase) en het achterste deel voor de proportionele remklepbediening (landingsfase). Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er andere suggesties? Ik ben in het bezit van een Graupner mx-16 Hott handzender en vermoed dat hiervoor dan misschien 2 vrije mixers moeten geprogrammeerd worden. Ideaal zou dan zijn dat je het neutrale punt van de stick zou kunnen voelen zodat er niet onbedoeld de remklep of motor geactiveerd wordt tijdens de zweefvluchtfase.