Bedrading en speedregelaar word te heet

• Topicstarter Topicstarter jordi83
  • Startdatum Startdatum
J

jordi83

Guest
Hallo

Ik heb pas een andere motor in mijn RC auto gezet er zat een RS 540 motortje in.
Nu heb ik er en sneller motortje (dit zijn de technische gegevens ervan)

Afgiftevermogen: 128.4 W

Onbelast toerental: 34 000 own/min

Turns: 11x2

en nu word mijn bedrading en speedregelaar veel te heet, mn bedrading smolt aan elkaar daar heb ik nu nieuwe opgezet.

Op mijn speedregelar zit iets (weet niet hoe het heet) waardoor de auto uischakelt als hij te heet word.

Weten jullie iets waardoor dit niet meer gebeurd?
en alles op bedrijfs temperatuur blijft.

een minder snelle motor (meer turns)
of een betere regelaar (meer euro's)
of een volledig brushless systeem in je auto, regelaar+motor (onderhoudsvrij, kost ook wel wat)

welke regelaar heb je nu ?

Je moet goed kijken hoeveel turns je motor is, in dit geval 11x2.
Dat moet je regelaar wel kunnen leveren.
Waarschijnlijk zit er een regelaar op die geen 11 turns motor aankan, is ook wel zwaar voor gewoon gebruiik.

Koop via ebay.de een brusless setje voor een tientje of 7, en je bent klaar.

P1001_1-8619.jpg
Rocar 6-7 slider NC 20A
1-8619

Zeer goedkope elektronische snelheidsregeling voor Elektrocars en scheepsmodellen met 540 standaard en tuning moderne motoren tot 20 ampère (ongeveer 17 beurten), in het ontwerp.

APS - Automatische programmering statusindicatie via LED-display.

HEC - Hoge schakelfrequentie garandeert een soepele start en is zeer energie-efficiënte bij deellast. Vermindert de thermische belasting van de elektrische motor en beschermt tegen demagnetization.

BEC - Krachtige ontvanger 5 volt voeding met bescherming tegen overbelasting.

TP - Thermische bescherming tegen overbelasting van de productie fase, de controller wordt afgesloten als het oververhitting. Schakelt automatisch na afkoeling weer naar beneden.

PCO - onderspanning bescherming, schakelt de elektromotor als de belangrijkste consumenten van elektriciteit aan voldoende energie te houden voor de controle circuit te bezitten. Toch is de Fahrakku geleegd totdat het voertuig wordt gestopt.

POR - Einschaltschutz, draai de knop pas worden vrijgegeven wanneer de gas-sensor controle is "OFF". Voorkomt ongeluk starten van de motor, een belangrijk veiligheidsaspect.

Rx Filter - Draai de knop naar vervanging van ontbrekende of ongeldige signaal. Filtert glitches.

Specificaties:Bedrijfsspanning: 7,2 V ... 8,4 VGewicht: 63 gKorte termijn: 25,00 AConnector systeem: JST / TAMAfmetingen: 41 x 47 x 26 mmBEC: 5 V, 1,2 AVerdere technische gegevens:Bedrijfsspanning: 7,2 ... 8,4 Volt dyn (6. .. 7 cellen) met BEC functie: Forward, stop. Brake, reverse Uitrusting: APS, HEC, BEC, TP, PCO, POR, Rx Filter

Dit is alles wat ik ervan kon vinden. Heb er zelf niet veel verstand van dus snap het niet helemaal

IK zag op de snelheids regelaar staan 17-24 turns

dat betekent dan dus dat het motortje te zwaar is toch ?

Weten jullie hoeveel Turn een RS 540 motortje heeft?

Dat is inderdaad veel te zwaar. Heb je geluk dat de regelaar stopt door de thermische beveiliging. Het had ook einde regelaar kunnen zijn.

RS 540 motor heeft 27 Turns.

Maar als ik dan een andere snelheids regelaar koop van zegmaar 8 Turns.

Moet ik dan niet nog iets vervangen ofzo omdat, dat het dan ook niet aan kan?

of doorbrandt ofzo

Nee, dat hoeft dan niet nee. Wel even erop letten dat je alle plastic "Tamiya" stekker weg laat en zorgt voor GOEDE goud contacten.

Stekkers en Accu verdienen dan de aandacht.

De standaard Tamiya stekkers zijn niet zo best bij zulke stromen.
Goede 4mm Goudcontacten zullen dan beter voldoen.
Ook zijn de stekkers aan de motorkant overbodig, deze kun je er beter afhalen en je regelaar direct op je motor solderen. Scheelt weer een boel ellende.

Succes!

Misschien is het ook handig wat aandacht te besteden aan de tandwielverhouding.
Een motor met weinig turns moet lichter vertand worden dan een met veel turns.
Ik denk dat je ook wat te zwaar gegeared bent..

Back