bedradingsschema Binnenvaartschip

Discussie in 'Model elektronica' gestart door marcel hulzebos, 27 jul 2020.

  1. marcel hulzebos

    marcel hulzebos

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Groningen
    Hey hoi hoi

    is er ergens schema voor bedrading van binnenvaart schip en dan gaat het om kopschroef hoofdmoter ?


    Met vriendelijk groet ,
    Marcel
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    Dat is eigenlijk heel simpel. Je hebt een accu, een regelaar een motor en een ontvanger. Je sluit de motor en de accu aan op de regelaar. De aansturing van de regelaar sluit je aan op het gewenste kanaal van de ontvanger en klaar is Marcel.
    Bij de regelaar zit een handleiding waarop is aangegeven op welke draden de motor en de accu aangesloten moeten worden.
     
  3. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.106
    Locatie:
    Oostvoorne
    Ernst, het is iets ingewikkelder. Er wordt een schema gevraagd voor twee motoren. Boegschroef en hoofdmotor.
    Marcel, Weet niet hoever je al bent met onderdelen en of je al een keuze hebt gemaakt op welk voltage het geheel moet werken.
    Om je beter te adviseren is het wenselijk om wat meer informatie te geven. Hoe groot en hoe zwaar wordt het binnenvaartschip?
    Zal even kijken of ik ergens een schema heb voor 2 motoren. Die stuur ik je dan via een PB ( conversatie).
    Zelf vind ik het prettig varen om met de linker knuppel de snelheid te regelen en rechts te sturen. Kan ook gezamenlijk op één knuppel.
    Met de andere knuppel is dan de boegschroef te regelen, tenzij je een pistoolzender hebt. Gr. Klaas.
     
  4. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    Ok, dat is iets meer maar eigenlijk niet eens veel want de hoofd motor wordt op de zelfde manier aangesloten als die andere maar via een eigen regelaar op een eigen kanaal van de ontvanger en eventueel ook een eigen accu. Hij kan natuurlijk ook aangesloten worden op de zelfde accu mits die voldoende capaciteit heeft natuurlijk.
    Maar ik ben het helemaal met Klaas eens dat meer informatie betere antwoorden zal opleveren. ;)
     

Deel Deze Pagina