Bedroevende vliegtijden DJI F450

Ik heb een 2de hands DJI F450 gekocht, ding vliegt super en ben er heel blij mee.
Maar de vliegtijden zijn toch een domper op de spelvreugde.

Ik heb 1 x 3s 3300 mah.
En 2 x 3s 2500 mah.

Alles is standaard, alleen heb ik er 10x5 (25.5x12,5cm) propellers op geplaatst.
2212 920KV Motor
15A Opto ESC

Ik laad de 3300 mah lipo tot 12.4 V, dan 5 min. in de lucht houden (stil gehangen dus geen bruuske bewegingen) en dan bereikt hij al 11.4V en is het tijd om hem uit te zetten.

Dat is dus bij gewoon stil hangen, als ik hem open trek haalt ie 4 min. denk ik.

Zijn dit normale tijden ? zou het kunnen dat de vorige eigenaar er slecht mee omging en ze daarom niet meer lang kunnen vliegen ?
 
Ik ben hem nu aan het balanceren, hij geeft nu aan na 72 min : 0.1 A en 12.6V
Dacht echt dat ik daarstraks bij het laden 12.4V zag staan.
Als hij klaar is met balanceren probeer ik het opnieuw en dan ga ik tot 11.1V.

/edit

Helemaal geladen tot 12.6V
Stationair (1m hoogte ongeveer) laten vliegen tot 11.1V .
Dit geeft mij een vliegtijd van 8min.30sec.
Het rode ledje van de NASA controller begon te pinken bij 11.3 a 11.4V dacht ik.

Is dit een normale tijd ?
 
Laatst bewerkt:
Geen idee ifdat een normale vliegtijd is. Reageerde hoofdzakelijk op de laad-en ontlaadspanningen die je noemde.

Bedenk wel dat een Li-Po een verbruiksproduct is. Bij elke laad-en ontlaadcyclus neemt de kwaliteit een beetje af.
 
Ik geef les met de F450 en heb daarop de Tattu 3S 8000mAh. Ik haal daar 13 tot 15 minuten mee. Wij vliegen tot 10,5v (3,5v per cel belast).
 
Ik geef les met de F450 en heb daarop de Tattu 3S 8000mAh. Ik haal daar 13 tot 15 minuten mee. Wij vliegen tot 10,5v (3,5v per cel belast).

De naza led brand rood als ik rond de 11.3 volt kom, bij jou ook?
Dat is toch een teken dat je moet landen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de software kun je de volt's aanpassen .
Gr Wim

Thanx gevonden.

First level protection heb ik ingesteld op 10.5 volt wat loss wilt zeggen weet ik niet maar deze laat ik staan op 0.5 volt.

Second level protection op 10 volt, loss op 0.5, hierbij gaat hij descending, dus dalen.

Kunnen deze waardes?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat kan, 3,4 belast * 3 = 10.2v.

3300 mah en 2500 mah zullen niet veel langere vliegtijden geven. Op een F450 kan makkelijk een 4000 mah.
 
Ik gebruik een Multiestar 5200mAh 3s 11.1v lipo .
ze zijn nog vrij nieuw , en hebt de zender ingesteld op 10 min .
En dan zit er nog 3,8 per cel in .
 
Back
Top