Beelden van een dief op internet kan je 25.000 gaan kosten

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Robbie TPC, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Waar is die site waarop slachtoffers gepost worden dan?
     
  2. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Nee, het MKB heeft hiervoor een website ingericht en past ook screening toe, zo moet er b.v. wél aangifte gedaan worden voordat men video/foto's plaatst. Helaas is de politie/justitie weinig gemotiveerd om op dergelijke wijze aan de slag te gaan, het lijkt wel alsof ze de berg aangiftes die er ligt helemaal niet op willen lossen. Da's natuurlijk wel een self fulfilling prophecy, want zolang er genoeg aangiftes blijven liggen is er altijd werk voorhanden. Echter ik ben van mening dat ook politie/justitie afgerekend mag worden op haar functioneren en hier is men toch wel heel erg laks en laakbaar.
     
  3. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Tja...leuk... hoe rijm je dat met je volgende uitspraak?

    Want dát doe je dus als je iemand aan de "digitale schandpaal nagelt".

    Ook al is deze persoon straks door de rechter veroordeeld en dus wettelijk gezien schuldig, de rechter bepaalt de strafmaat. Niet "Henk & Ingrid".

    Emotioneel gezien begrijpelijk, juridisch gezien absoluut niet wenselijk.

    Edit: En dat geldt uiteraard ook voor MKB Nederland.
     
  4. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Waar slaat dat nou weer op? Ga je hier nu ook al een discussie spaak laten lopen?
     
  5. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Ik zie het aan de schandpaal nagelen niet als straf, het is een methode van opsporing die net even wat meer zoden aan de dijk zet. Immers de gangbare manier van het tonen van video's of foto's, het bekende zwarte balkje voor de ogen, is natuurlijk funest voor de herkenning van de misdadigers.

    Daarnaast gaat er een afschrikkende werking vanuit, alleen is dit natuurlijk maar tijdelijk als politie/justitie geen stappen onderneemt om met de via de digitale schandpaal achterhaalde personalia ook verder te recherceren. Als die stap niet gemaakt wordt heeft het publiceren van video's en foto's in het publieke domein ook weinig zin.

    Na arrestatie zal de rechter zich moeten buigen over de strafmaat. Ik ben echter van mening dat als politie en justitie onvoldoende resultaat boekt de burger/ondernemer prima zelf dit soort iniatieven kan ondernemen, immers de overheid verzaakt in deze één van haar kerntaken, beveiliging en bescherming van de burger, te vervullen. Alleen moet men het wel in een vorm gieten waarin e.e.a. niet een soort heksenjacht wordt.
     
  6. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Nee hoor, deze discussie loopt al een hele tijd, met deelname door mij, zonder dat ie spaak gelopen is.

    Waar dat op slaat is heel simpel; we hebben nog geen uur geleden zitten discusseren over strafbare handelingen die jij uitvoert, waarvan je uberhaupt weigert te erkennen dat ze strafbaar zijn, ondanks een glasheldere wet. Je hebt daar zelf ooit eens een filmpje gepost dat je op grote hoogte en afstand aan het vliegen was, vér boven de wettelijke grens van 300m, en op basis daarvan heeft iemand, volgens jouw zeggen, aangifte gedaan, en daar ben je nu nog steeds boos over. Uit PB's begrijp ik zelfs dat er meerdere mensen geweest zijn die aangifte gedaan hebben (van de 'aangevers' zelf, dus niet van horen zeggen).

    Zó boos was je daar over, dat je zelfs mensen ging vervelijken met bepaalde historische 'foute organisaties', dat heeft je destijds een tijdelijke forumban opgeleverd.

    Dus.. mensen mogen jou niet aanspreken op jouw overtredingen van de wet, maar je wil wel dat anderen die de wet overtreden aan de schandpaal genageld worden.

    Dat heet ook wel meten met twee maten.


    Dat ben ik geheel met je eens. Dát is het probleem en dáár kunnen we beter onze energie in gaan steken als maatschappij, ipv gewoon het recht in eigen handen nemen en teruggaan naar de middeleeuwen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 aug 2011
  7. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    mmmmmmmmzzzzzzzzzmmmmmmmmzzzzzzzzzmmmmmmmmzzzzzzzzzzzzmmmmmmzzzzzzzz

    Jing en jang
    Mediteren is ook leuk of kantklossen .

    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina