Beetje hoveren...enz enz

• Topicstarter Topicstarter Carpathian
  • Startdatum Startdatum
C

Carpathian

Guest
Na mijn FP ervaringen, wil ik eens verder met een CP.
Geen 3D toestanden en moeilijke vluchten, maar gewoon verder oefenen en lekker hoveren.
Om niet ineens de hoofdprijs te betalen, zat ik te denken aan en Belt CP.

verstandige keus om daar gewoon eens mee verder te rommelen ? :D

Eigenaardig : je had een goede CP heli : de KDS 450S maar je hebt hem net verkocht.

Klopt.
Ik heb er alleen weinig mee gehad.
Op 1 of andere manier Heb ik niks met KDS.
Uiteraard is hij kwa elektronica een stuk beter beter als de Esky Belt.
Maar voor mij op dit niveau te hoog gegrepen denk ik. (voor mij althans).
Wie weet komt hij er nog wel eens.....;)
Alles op z'n tijd.

En die King 2 is ook een CP.
Wat is daar mis mee ?

Moet eigenlijk mijn forum istelling nog aanpassen, want de King is al een tijd weg.
De Belt...hij liep er regelmatig af, ik heb tot 3x een ESC moeten vervangen..want die fikken nog wel eens weg.

:lol:
kijk eens naar een gl450b ofzo dan , dat is echt een mooie heli man! ik heb em zelf ook
hier een filmpje van die van mij in high definiton:
Gl450B on Vimeo

Superscherp filmpje SilentScope :-)
En je hebt ook wel gelijk.
De GL450b is een mooie heli.....maar nogmaals.
Ik haal dat er nog niet uit.
Voor mezelf denk ik dat het beter is buiten de FP een kleine stap verder te gaan naar de CP met bijvoorbeeld een Esky Belt CP.

Maikel heeft weer mazzel

Omdat je daarmee erg veel leert over de werking van heli's, en je kan er perfect het stickgevoel mee kweken...

Als je met zo'n klein onstabiel ding aardig uit de voeten kunt, is iedere grotere en kwalitatief betere heli een verademing, en geen enkel probleem om te vliegen.

En een fp heeft het geweldige voordeel dat 75 % van je crashes zonder schade en reservedelen af kunt. Bij mijn piccolo is meestal alleen het terugzetten van de rotorkop en afstellen het enige wat nodig is.

Bij een CP (ook groter) ga je dat niet redden, iedere crash is bijna gegarandeerd nieuwe onderdelen erop zetten en weer helemaal opnieuw afstellen. Ook het grotere gewicht van de CP's t.o.v. FP's is misschien wat ongunstig voor de omstanders/omgeving...

Genoeg voordelen waarom je het zou willen..
Het ziet er niet zo mooi uit als een goeie Cp, maar je weet wel zeker dat je een cp heel kan houden als je er eenmaal aan begint.

Omdat je daarmee erg veel leert over de werking van heli's, en je kan er perfect het stickgevoel mee kweken...

Als je met zo'n klein onstabiel ding aardig uit de voeten kunt, is iedere grotere en kwalitatief betere heli een verademing, en geen enkel probleem om te vliegen.

En een fp heeft het geweldige voordeel dat 75 % van je crashes zonder schade en reservedelen af kunt. Bij mijn piccolo is meestal alleen het terugzetten van de rotorkop en afstellen het enige wat nodig is.

Bij een CP (ook groter) ga je dat niet redden, iedere crash is bijna gegarandeerd nieuwe onderdelen erop zetten en weer helemaal opnieuw afstellen. Ook het grotere gewicht van de CP's t.o.v. FP's is misschien wat ongunstig voor de omstanders/omgeving...

Genoeg voordelen waarom je het zou willen..
Het ziet er niet zo mooi uit als een goeie Cp, maar je weet wel zeker dat je een cp heel kan houden als je er eenmaal aan begint.

Volgens mij staat in zijn post dat hij van een FP naar een CP wil :rolleyes:

:lol:

Superscherp filmpje SilentScope :-)
En je hebt ook wel gelijk.
De GL450b is een mooie heli.....maar nogmaals.
Ik haal dat er nog niet uit.
Voor mezelf denk ik dat het beter is buiten de FP een kleine stap verder te gaan naar de CP met bijvoorbeeld een Esky Belt CP.

Maikel heeft weer mazzel

HBking 3 of belt cp 2. Heb je gelijk betere gyro en in het geval van de HB3, brushless. De belt is groter en dus iets stabieler maar het zal niet veel schelen. Verder denk ik dat van de HBK3 de onderdelen wat ruimer verkrijgbaar zullen zijn in NL.

Back