beetje hulp nodig met upgrade belt cp V2.

Hallo iedereen, ik heb zitten lezen, zitten lezen, en nog meer gelezen :)

nu kwam ik erachter dat de hobbyking 401B (gyro) die "maar" $13,99 kost een goede verbetering is voor de belt cp, maar kan ik die zo op mijn stock ontvanger aansluiten (ik gebruik een hxt 900 servo voor de staart, is veel sneller dan de esky dingetjes):mrgreen:

en moet er nog wat aan de gyro veranderd worden (ik lees dat je hem even goed moet vastmaken in zijn behuizing/hij ondersteboven op je heli moet komen)

wie kan hier mee helpen? (ik moet nog dingetjes bij hobbyking kopen, kan dus gelijk meereizen) :mrgreen:

ik heb de belt cp v2, daar zit dat "ding" al op :), maar als die hongkong "kloon" net zo goed werkt als futuba gy401 (als ik goed zeg), wat veel mensen beweren, kan ik mijn "oude" (die jij nu hebt) verkopen voor €20 en daarmee de nieuwe gewoon financieren :D

Antwoord op je vraag:
Ja, er zitten gewoon twee stekkers aan een gyro, die steek je op dezelfde plaatsen in de ontvanger, dan moet het werken.

Ik weet alleen niet hoe je de gain instelt, via de zender (is die mogelijkheid er) of op de gyro zelf (potmete oid)

Verder, het lijkt mij erg sterk dat een gyro van 14 eur het redt naast de echte 401.
beetje hetzelfde als een skoda rijder die vind dat zijn superb net zo goed rijd als een mercedes S (Niets tegen skoda rijders, maar je moet er toch een merk tegenover zetten)
Gewoon onzin, er zit werkelijk werelden van verschil in.
Die verschillen merk je pas op langere termijn (levensduur), of als je zelf gewoon beter word.

En leg eens uit waarom je de gyro goed aan zijn behuizing vast moet maken? die volg ik ff niet geheel.
Meestal plak je zo'n ding er met een gyro tape op, en laat je hem daar gewoon zitten. Sommigen doen er dan nog een bandje overheen, maar nodig is dat niet..

het PCB (printed cicuit board) schijnt los te zitten, maar ik kijk wel even verder in NL, je hebt gelijk, een gyro van 14 kan echt niet veel beter zijn als de esky gyro die ik nu heb (de zwarte met ronde roze stikker)

het PCB (printed cicuit board) schijnt los te zitten, maar ik kijk wel even verder in NL, je hebt gelijk, een gyro van 14 kan echt niet veel beter zijn als de esky gyro die ik nu heb (de zwarte met ronde roze stikker)

Ik weet niet hoeveel de esky gyro kost...
Maar een originele 401 zal ergens rond de 100 eur moeten kosten....

Een grof verschil tussen de twee mag dus wel verwacht worden.

Back