Beetje nieuw en adviesvraag.

Hallo Hoewel ik al een poosje lid ben van het MBF heb ik alleen een paar vragen gesteld in het verleden over de Funcub, die nu al een poosje naar volle tevredenheid vlieg. Daarom nog maar weer even voorstellen en meteen een vraag erin knallen ;-)

Ik ben inmiddels ook verslingerd aan het (motor)zweven en vanuit die invalshoek wil ik me hier toch weer eens melden.
Ik woon in Malden en hoewel er hier in Malden een zweefvliegveld is hebben we in de buurt niet echt een permanente vlieglocatie voor RC-vlegen. Vliegclubs zijn allemaal op zo'n 30 km afstand en dat vind ik nogal wat. Ik wijk derhalve altijd uit naar Niftrik waar ik bij de jachthaven samen met een paar vliegmaten regelmatig het luchtruim kies met mijn schaalheli, Funcub en motorzwever.

De motorzwever is nu een Multiplex Cularis, heel fijne zwever, maar nog steeds een "schuimpje" al kan je dat "pje" wel weglaten denk ik bij 2,62m spanwijdte ;-)

Ik ben nu stiekem aan het kijken naar een "echte" flinke zwever en zit te kijken naar twee modellen,

1. de Last Down contest van Stafenbiel: Staufenbiel LAST DOWN CONTEST PNP 3,40m günstig online kaufen bei Staufenbiel

of 2, de Epsilon Competition V2 van Staufenbiel
Staufenbiel EPSILON Competition V2 PNP 3,50m, Motor, 6 Servos, Multilock günstig online kaufen bei Staufenbiel

Ik heb hier op het forum al wel wat gelezen over de Last Down Contest, maar kennen jullie de andere ook en -zou nog mooier zijn - kent iemand ze misschien allebei en waar zou dan mijn voorkeur naar moeten uitgaan?

heb zelf een epsilon 3,5 mtr en een 4 mtr versie gehad en zijn fijne zwevers,pakken lekker thermiek op.
Kan hem zeker aanraden! er staat hier op het forum genoeg te vinden effe zoeken.
Heb de 4 mtr versie net in september verkocht,ivm met overstap naar glaskist F5j.

En de epsilon van vissermax was daarvoor van mij :-)

Zelf heb ik de last-down niet zelf gehad, maar wel ingevlogen voor een clublid. en later vaak samen mee gevlogen. Wat mij aangaat is de epsilon de winnaar van de 2 wat vliegen aangaat, wat betreft ruimte in de romp wint de Last Down...

Leuke naam overigens, Last Down.. mijn epsilon wat over het algemeen later beneden :-)

Bob

Back