Begginner welke

• Topicstarter Topicstarter shiwa
  • Startdatum Startdatum
S

shiwa

Guest
Hallo

na een week met mijn picooz te spelen :p (de batterij was helemaal op )
ziet heli vliegen wel leuk uit
dus ik wil nu een redelijke heli kopen en mijn budget is 300 euro
weten jullie welke ?

deze lijken me wel goed
rcheliparts.nl
rcheliparts.nl

Laatst bewerkt door een moderator:
Over wat te kopen lopen hier al meerdere topics...en de antwoorden lopen erg uiteen.

Denk niet dat een Picooz met zijn 2 kanalen een basis meegeeft voor helivliegen. Als je het goed wil aanpakken, begin dan met een simulator. Daarop kan je alles leren. Stap dan over op een FP toestel en daarna op een CP.

Als je onmiddellijk wil vliegen, begin dan met een een coaxiaal. Goed om het stickgevoel aan te leren. Om te weten wat er gebeurt als je de sticks beweegt. Maar daar stopt het ook mee...het vliegt superstabiel, en dat doet een FP zeker niet, een CP vliegt stabieler, maar is dan weer gevoeliger op de cyclic.

Ik zou zeggen, niet kopen na een week Picooz, maar eerst heeel goed informeren !

Edit : de links werken niet, dus geen idee welke modellen je op het oog hebt.

ik bedoelde deze MiniTitan E325

ik zat ook al te denken aan een walkera dragonlfy soort
ik weet dat de picooz helemaal geen basis is om te gaan vliegen
(als je er mee crasht gebuert niets bijna een betere heli denk ik van wel :p)

een mini titan haal je bij lange na niet met 300 euro
en je gaat sowieso crashen als je niet op een club zit ofzo

koop maar een dragonfly hm 4#1 of de hm4 met 3-4 rotor head cores en een paar lipotjes(800mah tot 1300mah)
en bewaar de rest van je geld om te sparen voor die mini titan

dat is een cp heli
cp betekend colectieve pitch dat houd in dat je dus ook inverted kan vliegen ( ondersten boven )

met een eits te harden landing heb je al schaden zeker voor een beginner
want je kan je heli nooit de eerste keer noormaal landen

ik ben zelf eigelijk van kleins af aan bezig met rc heli's maar ik begon met 2 ch heli's zo als picco z dat is heel wat anders als zulke heli's waar we het nu over hebben

ik ben zelf begonnen met een coxiaal heli dat betekend dat de heli 2 motoren heeft en 4 rotor bladen waar van de 2 paar rototbladen 1 in de tegen gestelde richting draait waar door het super stabiel vliegt

als ik jouw was zal ik met een coxiaale heli beginnen
zo als walkera hm53#1 van metaal
of een fixed pitch heli zo als walkera df4 of hm04#1 of hm04

Verveelt de HM4#1 niet heel snel
ik zie dat je er enkel me kan hooveren
en de Dragonfly 052,Walkera Dragonfly #22E

Neen hoor, met een CP-heli kan je wel degelijk rondvliegen, niet enkel hoveren. Ikzelf heb nog een GWS Dragonfly, geüpgrade met een brushless motor en gebruik 'm erg veel, bijna dagelijks als het weer het toelaat. Momenteel zit ik even zonder CP heli omdat mijn T-Rex500 nog niet klaar is, maar de GWS gebruik ik om alle basics te oefenen (side-in, nose-in, achtjes, ...). Je houdt het niet voor mogelijk wat sommige mensen met dit soort heli's kunnen uithalen...

De Dragonfly 22 lijkt me geen goeie optie, heeft CP op de main rotor maar een aparte tailrotor. Het zou me straf lijken moest die het kunnen bijhouden.

ok
het is dus niet zo das je de 04 al beu word na een maand vliegen
dan ga ik de 04 waarschijnlijk kopen

de walkera hm53#1 is heel wat stabieler en je leert er makelijker mee
ik heb de mijne gefilmd mischien lijkt het je wat
qZlTLd0cLu8[/media] - Walkera hm53#1 big lama
ik ben nog maar een beginner! dus verwacht er niet veel van ik heb zelf een hoop mensen gezien die echt de gekste dingen er mee deden ( mijn mening )

een coax is echt zonde van je tijd, kan je beter een picooz halen
koop gewoon een o4 of 4#1 , dan kan je later veel makkelijker overstappen op een cp heli

niet om een advertentie aan te prijzen ofzo, maar als je even in het te koop gedeelte kijkt kom je een heel end:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

aleen nog een accu, ontvanger, zender, gyro en staartservo.

zender: mx12 (is een leuke zender, hem hem zelf ook, en niet zo duur)
gyro/staartservo: futaba 401, met staarservo (is duur maar dan heb je wel wat! :) )
accu: elke 3cell (11,1v) 2000 tot 2200 mag accu kan wel. ik raad zippy-R aan, die kan je krijgen bij Hobbycity Online R/C Hobby Store :.
ontvanger zit bij de mx12 (als je de set neemt net ontvanger;)

ik heb nu ook een nieuwe van deze heli giezen rtf
is deze goed
* Mini-Titan E325 ARF
* bürstenloster Motor TT OBL 29
* Drehzahlregler TT BLC-40
* 3 x TT C1016
* 1 x TT C0915
TG6100M Gyro mit Rotorkopfsoftware
* TT Empfänger TR602 FD Doppelsuper
* TT Akku 3S1P, 2.200 mAh
* TT Sky Master 35MHz FM Sender
prijs 390

niemand leert rijden in een laborgini.
dus al neem je die als beginners heli zal het wel meer gaan koste dan 390!
en je crasht eerder want dat doe je zeker in het begin geloof me ook al vlieg je echt heel voorzightig

dat ik ga crashen dat weet ik wel maar ik denk dat ik genoeg reserve heb op reserve onderdelen te kopen voorlopig
zit alles in deze rtf ? dus lader accu enz ?

Als ik je tekst lees zie ik geen lader of accu's staan, dus het antwoord is nee...
Verder zit er een onbekende zender bij. Plaats ff een linkje naar die set, kunnen we er goed naar kijken. Let er wel op dat je krijgt waar je voor betaald, goedkoper kan altijd maar dan moet er ergens een compromis zitten...

dat ik ga crashen dat weet ik wel maar ik denk dat ik genoeg reserve heb op reserve onderdelen te kopen voorlopig
zit alles in deze rtf ? dus lader accu enz ?
iedereen die met deze hobby begint denkt het wel ff te kunnen doen
ik zelf speelde vroeger veel spelletjes op de xbox en pc waar je een heli of iets dergelijks vloog, ik was er er goed in
ik wou al een tijdje een rc heli kopen, ik had veel geld en wou gelijk voor een trex450 ofzo gaan,zoo moeilijk kon het toch niet zijn?
maar ik heb veel fora's bezocht en dit werdt mij zeer afgeraden, vooral voor zelfstudie dus niet bij een club met leraar
ik heb toen een df4 gekocht om het te leren en de eerste maand durfde ik niet eens op te stijgen, het was steeds een beetje gas, en weer terug omdat hij opsteeg en hij scheef ging
2 maanden later vloog ik tail in en beide kanten side in, en nu kan ik rondvliegen, een beetje nose in en zelfs stall turns , voor zover het kan met een df4

met de beste bedoelingen en om jou , net als vele vooorgangers van je , te adviseren om een df4 te halen zodat je HONDERDEN euro's bespaard! en ook om het op een leuke manier te leren

veel mensen die een df4 en bijv een mini titan/ trex450 hebben druven bijvoorbeeld niet nosein te vliegen met de grote heli, ze proberen het eerst op de sim en daar na met de kleine heli, als dat goed gaat is het heel makkelijk om het op de grote stabielere heli te doen

veel succes en ik hoop dat je een wijs besluit maakt

bedankt voor jullie reacties ik zal nog ff na denken wat ik percis ga doen :)

Ik zal de df4 kopen en daarna misschien trex450 of mini titan
kan je met de df4 een jaartje vliegen zonder je te vervelen ?

Back