Begin helikopter

hoi,

wat dacht je van een compy FP met belt aandrijving op de tail.

Voordelen van deze tov standaard heli,

- lagere pitchstand bladen, hoger toerental nodig daardoor stabieler
- belt aangedreven staart, afhankelijk van gyro een super stabiele staart met Heading lock.
- brushless motor dus mogelijk (aanbevolen) dus langer vliegen
- zwaarder (mijn compy FP weegt 450 gram met accu) daardoor ook stabieler
- makkelijk om te bouwen naar een CP helikopter (collective pitch) dan kun je gelijk weer een stapje hoger

- iedereen die ik ken met deze FP heli, doet het nooit meer weg!! is gewoon een genot om mee te vliegen.

PM me maar voor plaatjes en meer info

groet

Buiten vliegen?maak eerst de keuze tussen electro of brandstof!
Ga je "grotere" electro heli vliegen let op je rand apparatuur (accu/lipocharger en lipo's) effe investeren maar later veel profijt van.
Midsize helí zijn duurder maar ben je gelijk voor een langere tijd klaar.
!!Spaar wat langer en doe het goed!!Hoe kleiner de heli buiten hoe beperkter je bent met name bij weers/wind omstandigheden.

Succes met je keuze!!

Tip: trex 500E/600E/nitro of Raptor 550/620/titan(nitro) deze heli's zijn relatief prijskwaliteit gunstig qau aanschaf en onderdelen bovendien zijn de onderdelen overal verkrijgbaar en betaalbaar.

kan iemand mij helpen ik heb een dubbele rotor heli en deze is nu stuk gegaan wat juist vinden we niet maar nu ben ik aan het kijken voor iets nieuw te kopen maar ik weet niet goed wat ik na een dubbele rotor heli moet kopen ?

grtj Joeri

Laatst bewerkt:
kan iemand mij helpen ik heb een dubbele rotor heli en deze is nu stuk gegaan wat juist vinden we niet maar nu ben ik aan het kijken voor iets nieuw te kopen maar ik weet niet goed wat ik na een dubbele rotor heli moet kopen ?

grtj Joeri

Wil je weer een coaxiale of juist een grotere? Of een grotere coaxiale? (die zijn er ook, bijv. de Big Lama) Want als je een grotere wilt, zou ik je een 450 CP type aanraden.

nee ik wel er een gelijk een t-rex of raptor E of nitro ??

Ik zou voor een Raptor gaan. De overstap na co-axiaal is snel gemaakt. :)

Neenee, ik meen het niet. Co-axiaal en CP zijn heel verschillend. Ik zou een Trex450 nemen, en iemand met kennis hem laten afstellen.

Weet niet of je bij een vliegclub lid bent?laat je anders daar informeren zijn misschien veschillende mensen die ervaring hebben met bep. heli's deze kunnen je helpen bij het kopen/afstellen/vliegen!

nee ik wel er een gelijk een t-rex of raptor E of nitro ??

Ik wil je niet beledigen/ je goede moed de grond in boren, maar als je je coax al niet meer in elkaar krijgt, lijkt het je dan wel verstandig een (dure) eenwiek te nemen? Het sleutelen/repareren daarvan is vele, vele malen moeilijker dan het repareren van een coax, houd daar wel rekening mee~

;)'K zou maar beginnen met nose-in vliegen, dan blijft er niets van die mooie nieuwe heli over ~ nee, grapje.

Back