Begin verbouwing de Amsterdam

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door Hannibal, 10 jun 2003.

  1. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    precies!!!!!

    zodoende kwam ik m ook tegen!


    Arnold
     
  2. auke

    auke

    Lid geworden:
    8 nov 2004
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Leeuwarden
    Beste Han,
    Ten eerste mooi gemaakt je Amsterdam, ik vaar er zelf ook mee en het vaart net als de echte heeft de capt mij verteld, geweldig.
    alleen ik vind het jammer, al die amsterdammen worden op mijn woorden gezegt verkracht. ik vind als je een Amsterdam maakt dan moet hij ook op de echte lijken. Zoals die van jou lekker strak geschuurd, dus als ik jou was zou ik hem in de oude staat brengen de echte kleuren van Wijsmuller de beting er af boegschroef er uit, de oude kraan (boom) achter het dekhuis enz.
    Dan word hij nog mooier dan dat hij nu is.
    Is maar een tip.
    Met vriendelijk groet Auke de Haan.
     
  3. Hannibal

    Hannibal Guest

    Ze is nu in de Hamburg kleuren , zoals ze toe ze geboren is was. Daar zijn er tenminste niet al te veel van, alleen had er eigenlijk geen Amsterdam en Wijsmuller op moeten staan. Misschien ga ik dat nog wel veranderen..
     
  4. Hannibal

    Hannibal Guest

    ps de echte had een boegschroef

    [​IMG]
     
  5. auke

    auke

    Lid geworden:
    8 nov 2004
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Leeuwarden
    ja alleen die boegschroef is er later in gezet samen met een lier achterop en de boom(kraan) is vervangen voor een hydraulische kraan.
    dus eigenlijk toen de Hamburg ( Amsterdam ) gebouwd is zat er geen boegschroef in.
    ik heb in mijn model een hele kleine boegstraal zitten om hem toch wat beter te kunnen manoevreren. maarja dat hoort er eigenlijk ook niet in.
    Auke
    www.windkracht10.tk
     
  6. Danny Bimmel

    Danny Bimmel

    Lid geworden:
    20 mrt 2004
    Berichten:
    1.481
    Locatie:
    IJsselstein
    Hoi Auke,

    Ik ben momenteel mijn Amsterdam ook aan het verbouwen zodat ze nog meer op het origineel gaat lijken. Nu is mij opgevallen dat er op sommige foto's op het dek een soort partytent staat.

    [​IMG]

    Op bovenstaande foto zie je deze "Partytent" boven de ankerlier staan, ik zag op foto's op jouw site dit ook op je model staan, weet jij toevallig waarvoor dat ding is en wat het precies is (een partytent zal het wel niet zijn :wink: ).

    Groetjes Danny.
     
  7. auke

    auke

    Lid geworden:
    8 nov 2004
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ja wel dat was voor in de tropen of als het warm weer was dan konden ze voor op onder de tent werken dan scheen de zon niet zo op de bemanning.

    Auke
     

Deel Deze Pagina