Beginger zoekt auto !

Hallo, Ik ben Arjen een jongen van 14 jaar. Ik heb zelf een Runner xb.
Ik zou eens willen vragen wat jullie een vriend van mij aanraden ? Hij is 15 jaar en zou graag beginnen als beginger met de modelbouwsport van truggy's. Zijn budget is 150 à 200 euro. Wat raden jullie hem aan ? Mijn auto komt van de Albatros mechelen http://www.albatrosmodelbouw.be/ ! Hij zou er eventuel graag daar ook 1 kopen. Zijn mama heeft op internet want rond gekeken, en vond deze , NB16 Nitro Radiografische Buggy http://www.nitrotek.nl/nb16-nitro-radio-grafische-buggy.html is die auto iets waard ? Of is het brol. Het is ook in Nederland dus dat is niet handig. Hij woont in Mollem, dicht bij Merchtem in belgië . Weet iemand wat tips of intressante auto's ? Alvast bedankt !

Lekker laten staan! Grootste rommel dat je kan kopen..
15 jaar en gaan voor Nitro? Niet mijn advies! Begin met een Traxxas Electro auto zoals de Bandit of Rustler..

Oke, ik dacht het al dat er iets fout zat..
& Ik ben zelf 14 jaar en heb een auto op brandstof, hij is er 15 dus zal dat ook wel lukken.

Uhh ik heb van mijn 13e een nitro onroad auto, het is in het begin inderdaad een leerproces met het afstellen van de motor, maar dat lukte al snel aardig, al vind ik het finetunen van de motor nu nog steeds heel erg lastig.

Je KAN dus voor nitro gaan. Al raad ik zelf aan om eens naar electro te gaan kijken, om eerst eens wat ervaring op te doen in de wereld van modelbouw.;)

En bedenk wel dat een nitromotor heel veel onderhoud vergt (de rest van de auto ook), en je steeds met de brandstofkosten zit.;)

Zelf heb ik de kyosho FW-06, maar ik zit nu zelf te kijken naar de Traxxas Rustler VXL.

Hallo Arie,

Ik zelf raad je ook aan om eerst een leuke TRAXXAS te kopen.
Traxxas maakt leuke autootjes die flink wat klappen kunnen hebben en die er ook nog een superstoer uitzien!
Onderdelen voor een traxxas auto zijn bij de meeste modelshops volop in voorraad dus je kan altijd terecht als je wat kapot hebt.
Een tweede pluspunt is dat veel auto's van traxxas electro's zijn en dus heb je geen last van lawaai!
Je ziet ook steeds meer brandstof auto's te koop staan die ook te ruil zijn voor een electro auto:p

Ik raad je dus electro aan,als je hem wil testen kan je dit gewoon op je kamer doen zonder dat je kamer blauw van de rook staat ;)

Het blijft altijd nog jouw keus maar ik raad je toch echt electro aan!

Succes met je besluit en we zien graag een fotootje van je wagen voorbij komen ;);)

Ik heb hem jullie voorstellen vertelt, maar hij wilt een auto op brandstof. Anders wilt hij er geen, Bedankt voor jullie advies. Maar heeft iemand voorstellen voor een nitro , budget 150 à 200 euro ?

Bij de Conrad hebben ze meestal de Kyosho DBX en DST in de aanbieding maar deze auto heb je ook voor net boven je budget. Ik denk dat een goede offroad met een goede support niet voor dit budget te vinden is.

Kijk, dit is nu niet de bedoeling van zo'n topic, in de PM:

Arie4 zei:
Hallo, ik zag dat je reageerde op het forum.
Ik zelf heb een protech runner xb , een leuk beginner autotje vind ik. Een vriend van me wil ook een nitro auto. De auto's die jij aanraad zijn iets te duur of waar vind je ze ? Of een andere goede , niet te duur autotje dat je hem aanraad ? alvast danku (:

Als je een topic start is het niet de bedoeling dat je iederen met tips via een PB gaat benaderen, daar is in mijn ogen een PB niet voor bedoelt en er zijn mensen die dat hinderlijk vinden. Gewoon door gaan in je eigen topic...

En over je vraag kan ik heel simpel zijn: DOE EENS GOOGLE GEBRUIKEN !!!!!
kyosho dst - Google zoeken=
kyosho dst winkel - Google zoeken
kyosho dst conrad - Google zoeken

Kijk, dit is nu niet de bedoeling van zo'n topic, in de PM:

Als je een topic start is het niet de bedoeling dat je iederen met tips via een PB gaat benaderen, daar is in mijn ogen een PB niet voor bedoelt en er zijn mensen die dat hinderlijk vinden. Gewoon door gaan in je eigen topic...

En over je vraag kan ik heel simpel zijn: DOE EENS GOOGLE GEBRUIKEN !!!!!
kyosho dst - Google zoeken=
kyosho dst winkel - Google zoeken
kyosho dst conrad - Google zoeken

Oke, sorry. Ik zal eens google gebruiken. Danku.

Voor 150-200 kan je misschien wel een auto kopen, maar daar komen natuurlijk meer dingen bij kijken:
-Failsave, is wel handig voor als je wilt dat je auto heel blijft ;)
-Brandstof
-Gloeiplug(lader)
-Etc.
Ik weet niet of dat in het budget inbegrepen zit?
Ik zag trouwens dat de dst niet meer leverbaar is bij Conrad, en bij andere winkels betaal je flink meer.

Voor 150-200 kan je misschien wel een auto kopen, maar daar komen natuurlijk meer dingen bij kijken:
-Failsave, is wel handig voor als je wilt dat je auto heel blijft ;)
-Brandstof
-Gloeiplug(lader)
-Etc.
Ik weet niet of dat in het budget inbegrepen zit?
Ik zag trouwens dat de dst niet meer leverbaar is bij Conrad, en bij andere winkels betaal je flink meer.

De brandstof en gloeiplug enzo zijn daar niet in begrepen. Maar alle toebehoren is zo'n 30euro extra zag ik. Dus ken je een goede auto van 150-200 euro ?

Carson Stormracer voor 225,-
Kyosho DBX of DST voor 249,-
Kyosho sports 7.5 voor 249,- (effe zoeken)
HPI Trophy voor 299,- (Ook effe zoeken)

Bedankt voor de suggesties.
Wat vinden jullie van ;

- Ansmann buggy Virus 2 RTR 1/8

- Mantua magika xs

Zijn die auto's iets waard ?

Als ik jouw was zou ik voor een electro auto gaan. Ik heb zelf een nitro auto en heb problemen zat (gehad). De Traxxas Rustler is een mooie auto, en hij rijd super!

als je echt voor nitro wil gaan kan je denk ik het best die ansmann virus kopen. je zou ook eventueel de reely ranger 2wd bij conrad kunnen bekijken. ik hoop dat je een goede keuze kan maken !.
m.v.g,
manuel.

Bedankt voor de suggesties.
Wat vinden jullie van ;

- Ansmann buggy Virus 2 RTR 1/8

- Mantua magika xs

Zijn die auto's iets waard ?

Het mag niets kosten maar je wilt wel de waarde weten. De waarde die je als beginner wilt hebben is wat de winkelier voor jou verder na de aankoop kan betekenen zoals de onderdelenvoorziening en hulp bij problemen. Koop je online kan je in veel gevallen niet rekenen op enige hulp van de winkelier waar je het koopt en ook niet de winkel om de hoek omdat die het niet aan jou verkocht hebt.
Ansmann komt nog redelijk voor Mantua niet en die ene winkel die het wel doet moet je koesteren.

Wil je echt goedkoop zijn moet je maar een Nitrotek nemen maar verwacht dan ook geen enkele support en verdere hulp.....

Het mag niets kosten maar je wilt wel de waarde weten. De waarde die je als beginner wilt hebben is wat de winkelier voor jou verder na de aankoop kan betekenen zoals de onderdelenvoorziening en hulp bij problemen. Koop je online kan je in veel gevallen niet rekenen op enige hulp van de winkelier waar je het koopt en ook niet de winkel om de hoek omdat die het niet aan jou verkocht hebt.
Ansmann komt nog redelijk voor Mantua niet en die ene winkel die het wel doet moet je koesteren.

Wil je echt goedkoop zijn moet je maar een Nitrotek nemen maar verwacht dan ook geen enkele support en verdere hulp.....

Het is ook maar voor wat plezier hoor. Ik wil het gewoon voor de fun. Het is niet zo zoals u en vele andere dat ik wedstrijden enzo wil gaan doen.Het is jullie hobby, Ik steek al veel tijd in sporten. Maar af en toe eens rijden is wel leuk. Ik vind het wel intressant om te lezen op het forum wat jullie meningen zijn en ervaringen. Jullie hebben al veel ervaring en dat is erg leerrijk. En ik zelf heb een leuk auto'tje, niet te duur 225 euro gekocht in de Albatros Mechelen. En een vriend van me vond zo'n auto ook heel leuk. En vroeg me voor de zelfde auto als mij, maar die zijn er niet meer in de Albatros mechelen. Dus wil hij een andere ongeveer even goed. Dus daarom vroeg ik wat jullie voorstellen enzo zijn. En bedankt voor jullie voorstellen en meningen.

Als je vragen stelt moet je wel naar de antwoorden luisteren Arie. Als je onder de prijs van de door Roloef genoemde modellen gaat zitten, dan zal de door jouw beschreven "fun" nog wel eens van zeer korte duur kunnen zijn.

Deze modellen zijn niet duur zoals jij beschrijft, ook zijn ze verre van gelijk aan wedstrijdauto's. Voor een wedstrijdauto incl. toebehoren zit je al gauw aan de duizend euro namelijk.

Ik zou zeggen, luister naar het advies dat je hier krijgt en doe er je voordeel mee.

Als je vragen stelt moet je wel naar de antwoorden luisteren Arie. Als je onder de prijs van de door Roloef genoemde modellen gaat zitten, dan zal de door jouw beschreven "fun" nog wel eens van zeer korte duur kunnen zijn.

Deze modellen zijn niet duur zoals jij beschrijft, ook zijn ze verre van gelijk aan wedstrijdauto's. Voor een wedstrijdauto incl. toebehoren zit je al gauw aan de duizend euro namelijk.

Ik zou zeggen, luister naar het advies dat je hier krijgt en doe er je voordeel mee.

Ik luister ook naar hun advies. Het is gewoon voor een leuk auto'tje. Dat niet te veel kost. Maar ik heb ook al veel gehad aan de andwoorden en voorstellen. ik ga de 27ste eens kijken naar een auto in de modelbouw winkel.

Je wilt alleen niet begrijpen dat goedkoop vaak ten koste gaat aan garantie, support en onderdelenvoorziening. als je alleen maar ellende hebt zal je er ook geen plezier aan hebben en dan kan 50 euro meer met een duidelijker betere keuze dat deel zeker goed maken.

Back