Beginneling

• Topicstarter Topicstarter Mario BR50
  • Startdatum Startdatum
M

Mario BR50

Guest
Hallo,
Ik Heb enkele maanden geleden mijn eerste nitro auto gekocht om al een beetje vertrouwd te raken met het nitro gebeuren. Nu is het mijn bedoeling om ook een heli aan te schaffen ( liefst ook een nitro) maar nu is mijn vraag welke types zijn ideaal om mee te starten. Ik heb nog nooit met een heli of vliegtuig gevlogen. Ik wil wel dadelijk iets degelijks aanschaffen.
Alvast bedankt
Mario BR50
;);););););):cool:

Veel lezen , neem eens een kijkje bij een club , en neem les.
Schaf dan een Raptor 30 aan , niet duur als pakket met zender , servos gyro enz enz.

Hoi,

Misschien is het verstandig om gewoon eens bij een paar clubs in de buurt voorbij te gaan kijken. Als je nitro gaat vliegen mag dat officieel niet buiten een club, maar wild vliegen kan ook.
Beginnen met heli vliegen is net als het starten van een nieuwe study. Dus ga overal eens kijken en laat je niet bij de eerste modelbouw winkel een heli verkopen.

Succes
Roel

Ik zeg altijd: Start met een 50 size als je serieus bent.
Van een 30'er krijg je spijt als je verder wilt.
Hier is een opsomming van wat je nodig hebt:
http://www.jupiter-venlo.nl/Helikopters/Heli%20berekening.xls
2e hands kan natuurlijk ook maar dan heb je tenminste een indicatie van benodigdheden.
Laat een 2e hands heli altijd voorvliegen of neem een ervaren heli-dude mee.

Belangrijkste: Simulator !!!
Hiermee leer je het vliegprincipe naar mijn mening het beste.
Kies een gangbare heli zodat je makkelijk hulp kan krijgen.
De Raptor50 of TREX600 zijn de meest voorkomende heli's in die size.

Laatst bewerkt:
idd, ik volg WRobijns,
ik heb ook eerst een Raptor 30 gekocht en 3 weken later vervolgens nog een Raptor 50 erbij,
Ga zeker voor de 50, de aankoop prijs nieuw is quasie dezelfde.
Raptors vliegen als een droom en hoveren als een coaxiale heli, tenminste als je het stickgevoel in je vingers verkregen hebt.
Een goede raad zorg dat je hulp krijgt van iemand, vlieg er zelf niet alleen mee, het zou zonde zijn hem kapot te vliegen omdat je ervaring ontoereikend is ;-)

Back