Beginneling

Goede morgen. Ik ben zo'n drie weken geleden begonnen met deze mooie hobby. Ik heb eerder aan modelbouw gedaan, dat was in mijn jeugd. Ik hield me toen bezig met modelspoor, ik had daar een zolder voor. Alles verkocht toen ik wat ouder was.

Ik was pas zomaar eens aan het googelen naar modelbouw omdat ik wilde gaan starten met iets maar wist nog niet wat. Ik kwam dit forum tegen en heb wat bouwverslagen bekeken wat mij direct over de streep haalde. Ik wist wat ik wilde. De H.M.S Victory gaan bouwen van Caldercraft. Echter om te starten besloot ik om eerst wat kleins te doen om wat in te komen.

Op een zaterdag naar Wapstad in Rijswijk gegaan en daar gekozen voor Hunter Q-Ship van Amati. Ben daar aan begonnen en heb er al veel plezier in. Ik zal hier ook een verslag gaan bij houden. Ik verheug me op jullie kritische opmerkingen.

Wim.

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi en welkom wim en goede beslissing dat je eerst voor een kleiner model kiest, kan je eerst alle handelingen eens uitproberen en zien of het je wel aanspreekt

goede keuze. Met name de basis technieken van het beplanken is iets wat je echt eens gedaan moet hebben voordat je dat op een schip als de Victory wil doen. Is zeker niet gemakkelijk een veel beginners haken hierdoor af. Als je vragen hebt beste inderdaad een bouwerverslag met fotos aanmaken, dan kunnen alle ervaren bouwers je tips geven

Back