Beginnen helikopters.....Geen ervaring

Quartel is duur. Beter online kopen. (geloof dat Quartel de hummingbird elite FP niet eens in hun assortiment heeft)

Goed, vooruit gaan we (valt me mee dat een mod er nog geen slot op heeft gedaan)

1 x Hummingbird Elite FP
1 x (of meer) 3s Lipo accu (3s betekend 3 lipo's serieel = 11,1V )
1 x Gyro lichtgewicht LW200 Heading Hold gyro ( www.4rc.nl )
2 x GWS submicro servo
1x Lipo lader minimaal 3s (+ eventuele voeding)
1x Hummingboard
1x Hat motor
1x gws Direct drive prop
1x 4 kanaals zender. (Beter is een computerzender: Elcipse 7 of futaba 7C ofzo. 2de hands: www.heli.pruts.nl )
+ wat crashparts zoals extra bladen en staartbladen.

Dit heb je minimaal nodig om een beetje leuk te kunnen vliegen.

Ga nu geen vragen stellen over Lipo's enzo.. dit is al zo vaak behandeld!!!

Zie ook de Faqs: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/cms_articles.php

Michel die aan vacantie toe is. :lol:

Eigen schuld.
Jij schrijft van die leuke stukjes met veel foto's waarin heli's crashen als waren het autotjes tegen een stoeprand.
En dan klagen als het druk wordt met micro's? :wink:

nou we mogen blij zijn met michel want zeg nu eerlijk wie zou anders bijna elke hummie moeten testen.
alleen jammer dat jij geen picolo :twisted: vliegt
michel. want dan zou je een goede vergelijking kunen maken tussen een hummie en een picolo 8)

valt weinig aan te vergelijken, vliegen gelijkwaardig, en met dezelfde upgrades nog steeds.

als je de constructies bekijkt lijken dat soort micro helietjes allemaal akelig veel op elkaar.

Hallo hallo, laten we toch even de corona niet vergeten alvorens jullie die man een micro aansmeren. :wink:
De corona is groter dus stabieler, crashbestendiger en budgetvriendelijk bij crash, en wel doenbaar met een beperkt budget, kost in elk geval stukken minder dan de raptor.

Lees er anders de LMH-120 corona thread eens op na hier op het forum:

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9589

Hummingbird Elite FP
4 Kanaal zender+ kristallen
2 micro servo's
Mixerboard
Gyro
micro ontvanger
Batterij voor helicopter: NI-MH 600mA 8.4v
Lader voor NI-MH batterijen
Training gear
368.40 Euro.

Is dit een redelijk bedrag?

ik zo als ik jou was een heli kopen van robbe de moskito basic dat is een mooie toestel om mee te vliegen voor beginners ik weet dat ze in bussem bij 2brothers er 1 hebben maar het is wel een tweede hans dat is een mooie helicopter hij is bij na helemaal van kunstof en als hij neer stort dan heb je ook niet veel schade maar ik moet je wel aanraade dat je naar een vlieg club moet om daar te gaan leren vliegen je moet maar even kijken wat je wil

Back