beginnen in MBV Kampenhout

Hallo,

Ik rij zelf al een paar jaar electro touringwagen. Daar de meeste evenementen en circuits niet bij de deur liggen was ik al een aantal keer gaan kijken in Kampenhout. Daar vond ik een mooi parcours in een mooi park vlak bij mijn deur.

Toch zag ik relatief weinig activiteit op die plaats. Vandaar enkele vragen via dit forum.

Op welke dagen en uren wordt er daar gereden?
Is er plaats voor beginners en in welke klasse rijden die?
De associated b4 is blijkbaar de aangewezen wagen; waar is die te voordelig te koop? In de VS zijn ean aantal internetshops maar ik zou liever de spullen in Europa kopen.
Zijn er winkels in de buurt die een voorraad onderdelen hebben, of moet ik steeds een internetshop gebruiken?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn vragen. Offroad is helemaal nieuw voor mij.

mvg,
alwin

Ik zal je morgen uitgebreid beantwoorden, als je msn hebt mag je me alvast al eens toevoegen.

mvg,

Jeroen
(jeugdverantwoordelijke, MBV Kampenhout) zie dus maar dat je je jong genoeg voelt ;)

Jeroen on the resuce :)
btw, dan had je je als jeugdverantwoordelijke bij mij dan toch mispakt met mijn 39 jaar ;)

ff on topic. Jeroen zal je inderdaad zeker wegwijs kunnen maken.
Zelf zit ik ook vaak op een Belgisch Franstalig forum (als Lowie) (ben woonachtig onder Brussel, waar Walen meer en meer thuis zijn ;) ) en daar worden al eens vaker afspraken gemaakt wanneer er weer eens naar Kampenhout getrokken wordt.
Daarnaast, als je tijd hebt op zondag 1 juli moet je maar eens langskomen. Gegarandeerd veel volk want er wordt dan een BNK-wedstrijd gereden.

Daarnaast MOET je gewoon het weekend daarna eens binnenspringen want dan heeft er hét evenement van het jaar plaats, de GP met zo'n 160 internationale rijders. De GP loopt van vrijdag 6 tot zondag 8 juli.

Meer info vind je alleszins op www.mbv.be
Alleen jammer dat de site weer ff plat ligt en de webmaster op congé is. Wet van Murphy, heb ik het al horen noemen :D

Het ziet er naar uit dat jullie binnenkort een paar nieuwe leden gaan krijgen! 8O

Mvg

Xedos zei:
Op welke dagen en uren wordt er daar gereden?
Meestal op zaterdag op zondag in de weekends, al zal je 's avonds tijdens de week ook af en toe wel iemand zien komen trainen na een drukke werkdag.
Als je tijdens de week vaak thuis bent kan je wel mensen in onze club vinden die ook vrij zijn en dan kan je samen afspreken.

Xedos zei:
Is er plaats voor beginners en in welke klasse rijden die?
Er is altijd plaats voor de beginner, die rijden gewoon mee met de grote maar die zitten in een andere kwalificatieheat en waarschijnlijk ook in een andere finale
dus het 'storen' is minimaal.
Beginners raden we natuurlijk de 2WD klasse aan.

Xedos zei:
De associated b4 is blijkbaar de aangewezen wagen; waar is die te voordelig te koop? In de VS zijn ean aantal internetshops maar ik zou liever de spullen in Europa kopen.
Zijn er winkels in de buurt die een voorraad onderdelen hebben, of moet ik steeds een internetshop gebruiken?

Als je Associated gaat rijden zal je je spullen moeten halen in Amerika (www.losipartshouse.com) zeer betrouwbaar en zelden douane of in Duitsland: (www.hk-modellbau.com) ; duurder dan Amerika maar nog steeds semi goedkoop.
Review van een B4: http://www.oople.com/rc/photos/b4wife/

Als je Losi wil dan kan je je stukken bij (www.mcmracing.com) halen, zij zijn immers de importeur voor de Benelux en Frankrijk maaaaaar ze zijn duur. Losi stukken zijn in't algemeen ook duur. Je kan deze ook halen in Amerika op't zelfde adres als hierboven.

Je kan ook voor de Kyosho Ultima RB5 gaan, deze is pas nieuw en zeer goed, onderdelen zijn goedkoop in't oosten (japan, china) te krijgen en ook hier weinig last met douane.
Albatros (www.albatros.ws) kan deze waarschijnlijk wel bestellen maar heeft niets op voorraad. Nadeel van deze auto is dat er nog maar weinig setups voor zijn dus je moet goed zoeken op internet of zelf wat zoeken (al kan je ons ook steeds setup dingen vragen natuurlijk)
Review over de Ultima vind je hier: http://www.oople.com/rc/photos/reviewrb5x/index.html

email adres van onze club: Heremanss[at]telenet[puntje]be (dubbele s!)

jeroen jeugd verantwoordelijke :!: :lol: goe omte wete !!

willem

Bedankt voor al jullie reacties. Hopelijk kan ik komen kijken naar het BNK. Ondertussen ben ik nog opzoek naar een B4 of alternatief.

Losparthouse: ongeveer 200 eur. Ik vrees dat de zending wordt gestopt bij de douane. De kost zal dan wel oplopen....
HKmodelbau: er staat geen prijs en bij de registratie blijkt er iets fout te zijn bij de ingave van mijn telefoonnummer.
RCteam.fr: ongeveer 284 eur.
MCM: 279 euro

Blijkbaar is het eenvoudiger om een Tamiya te kopen :) Ik ga eens wat informatie verzamelen van die Kyosho RB.

gr,
alwin

Aan de huidige koers van de euro en dollar is de Factory Team bij LPH 175 euro hoor. Een Tamiya is wel goed in 4wd (TRF501X) maar qua 2wd hebben ze niets dat meekan met de rest.

idd, als je er niet om geeft om met een model te rijden dat ondertussen al een paar jaar oud is (maar nog steeds vooraan meekan!) is de B4 very good value for money and cheap!!

potloodslijper zei:
Aan de huidige koers van de euro en dollar is de Factory Team bij LPH 175 euro hoor. Een Tamiya is wel goed in 4wd (TRF501X) maar qua 2wd hebben ze niets dat meekan met de rest.

175 daar komen wel verzending en douanekosten bij
reken zeker op 220 euro totaal
bestel regelmatig in de us en bij lph en bij grote dozen zoals een auto heb je 100% zeker doanekosten

van al de auto,s die hier genoemt zijn zou ik kiezen tussen een asso en een losi
zoals cooper al gezegd heeft vind je van deze altijd goeie setups
welke auto is de beste ??? geen idee en ook niet wakker van liggen 95%van de rijders kan toch niet alles uit de auto halen wat erin zit

mijn voorkeur gaat naar de losi enkel omdat mcm hiervan veel op stock heeft en dus dringende stukken daar gehaald kunnen worden
asso hebben ze bijna niks van op stock spijtig genoeg
je weet hoe het gaat he mooi weer en niet kunnen rijden omdat je auto stuk is

groetjes flamme

Xedos zei:
Bedankt voor al jullie reacties. Hopelijk kan ik komen kijken naar het BNK. Ondertussen ben ik nog opzoek naar een B4 of alternatief.
HKmodelbau: er staat geen prijs en bij de registratie blijkt er iets fout te zijn bij de ingave van mijn telefoonnummer.

Ik denk dat dit de beste oplossing is, de site is misschien niet opperbest maar je hebt voor een menselijke prijs je auto.
Wat je ook kan doen is tot daar rijden, dat kost je misschien evenveel aan benzine als verzendkosten.
Telefoneer of mail ze voor je gaat natuurlijk, en kijk uit dat je niet gaat op hun sluitingsdag..

Hi,

Ik heb nog een vraagje over de banden en inserts die goed zijn voor het circuit van Kampenhout.

Als het droog is zouden de Schumacher mini pins yellow het goed doen en bij nat weer de ballistic mini pin pink?

Welke inserts gebruiken jullie en zijn er inserts bij de banden bijgeleverd?

Alvast bedankt!

Mvg

Geoffroy

delanobe zei:
Als het droog is zouden de Schumacher mini pins yellow het goed doen en bij nat weer de ballistic mini pin pink?

Welke inserts gebruiken jullie en zijn er inserts bij de banden bijgeleverd?

Dat klopt, halfdroog/nat kan je ook voor BB groen gaan.

Inserts zitten er niet bij, hiervoor (droog) gebruik je best een schumacher 'blue' insert
en voor de BB banden een BB white of een Losi insert.

Ik ga deze zaterdag wat trainen in Kampenhout en dan de week erop clubkoers rijden daar samen met delanobe op dit forum (ook een beginner met de TRF501X), misschien zijn er nog beginners zoals Low_E die zin hebben om mee te rijden? :)

Blijkbaar is het nu zaterdag ook clubwedstrijd dus dat gaat moeilijk zijn om dan te trainen?

Ik ga zeker rond 16h is kijken en dan me ineens ook lid maken.

Mvg

Potloodslijper, als je komt zaterdag kunnen we idd eens samen rijden :)
'k Ben van plan om voor het eerst eens aan een echte TT-wedstrijdje deel te nemen.
Misschien dat het me lukt om er al vroeg in de voormiddag te zijn, dan kan ik eerst nog wat rondrijden.
Hopelijk om te oefenen en niet om de spullen kapot te rijden.
(Vorig weekend én de buggy én de truck beschadigd ... en van de truck heb ik niet de vervangstukken :nooo: :nooo: :nooo: )

Ik ga proberen om de BJ4 in orde te krijgen én als het god belieft ook de truck ... maar ik weet nog niet hoe :(

Ik heb zaterdag niet echt tijd om er de hele dag te zijn, rond 16h kom ik is kijken en ga ik me lid maken. We kunnen dan ook ineens kennis maken?

De 11e rij ik zeker mee met de clubwedstrijd. Vanaf welk uur kan je beginnen rijden, zijn er tafels vrij, enz...?

Back