beginnen jongere leeftijd

• Topicstarter Topicstarter zazakra
  • Startdatum Startdatum
100% eens met pomplebed.

Hoe moeilijk 't ook is (we kennen het allemaal, zijn allemaal 'ooit' begonnen met deze hobby, en als 't virus toeslaat wil je alles meteen ;))

Neem t advies ter harte.. Spaar desnoods 'n paar weekjes of maandjes langer door, en neem goed spul, goede accu en goede lader.. Daar ga je zoveeeel meer plezier uit halen!!

Anders kun je bij wijzen van spreken net zo goed een Bart Smit bootje kopen voor 5 tientjes.

Laatst bewerkt door een moderator:
Er is heeeel veel mogelijk.

Ikzelf heb gekozen voor 'n lader met zowel 220v als 12v aansluiting, kan dus terplaatse op via bijvoorbeeld 'n auto geladen worden, als thuis gewoon via stopcontact zonder dat ik 'n aparte voeding heb. Ideaal al zeg ik 't zelf ;)

Connectors moet je je eigenlijk niet heel veel van aantrekken...

Die kun je namelijk makkelijk zelf veranderen, of ff iemand laten doen die kan solderen.

Als je maar meteen 'n lader koop met balancer(aansluiting) De pluggen om lader op accu te verbinden zjn makkelijk verkrijgbaar. Meeste worden geloof ik die DEANS connectors gebruikt, dan moet je daar ook 'n paar van kopen en zorg je gewoon dat je bootje ook zo'n plug heeft.

Hallo Max,

Voor de ARPRO of de Blaze (of een soortgelijke boot op 3S) is deze lipo geschikt (3S) bijvoorbeeld:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 4000mAh 3S 20C Lipo Pack $25.95

Als lader zou je deze kunnen nemen, nét iets meer mogelijkheden als die uit jouw link:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories $22.99
Ik heb er zelf ook twee, werken perfect.

Als voeding gebruik ik een dikke 40A schakelende voeding, maar dat is omdat ik tot vijf laders tegelijk van stroom moet kunnen voorzien.
Voor één lader werkt deze ook uitstekend:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : 12V 5A Power Supply $9.99

Er is helemaal niks tegen doorsparen en dan zo'n 32"mono van ASTEC kopen, maar realiseer je wel, dat je daarvoor een grotere Lipo (4S) met een forse capaciteit (5000mAh minstens, méér is een langere vaartijd) en een hogere belastbaarheid (30C) nodig hebt.
Zoiets bijvoorbeeld: HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5800mAh 4S1P 30C $67.11
In dat geval zou ik een zwaardere lader nemen, anders duurt het laden behoorlijk lang want de Accucell 6 is maar 50W.
Deze is dan sneller:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : GT A-6-10 200W Balance charger & discharger $49.99
Hiervan heb ik twee in gebruik, werkt goed.

Echter, een forse lader heeft ook een fore voeding nodig...:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : 25A 14v DC Power Supply for Chargers (350W) $56.56

Als je dat allemaal bij elkaar optelt...

Met een kleinere boot beginnen is over het algemeen goedkoper (lees: minder duur...).

Groeten, Jan.

Hallo jan,
dus ik heb nu alles:
Hobby king: accu, voeding, lader, ontvanger+zender
GB modelbouw: de boot zelf
als er iets mist zeg het dan even

gr max

Hallo Max,

Een standaard servo voor het roer is misschien nog een goed idee, die zie ik niet in je lijstje staan.

Groeten, Jan.

Back