beginnen met CNC frezen

Beste medebouwer,

Ik wilde al langere tijd gelden de CNC frees wereld instappen, maar vond de start kosten tot nu toe erg hoog. Nu kwam ik deze CNC frees tegen (zie foto) en denk een leuke beginners stap gemaakt te hebben. De vraag is nu wat zou ik er allemaal mee kunnen en welke software zal ik eens gebruiken. Ik heb geen ervaring in 3d tekenen en het omzetten. Dus vraag 2, waar mee te beginnen.

foto staat onderaan deze site:
New Page 1

image002.jpg

Ik kan de foto op jouw site niet zien.

foto staat onderaan de pagina als ik het goed heb

het ziet er een mooie machine uit. wat ben je van plan er mee te frezen?
heb je nog wat meer info over hoe groot de machine is?
voor de software word er veel met mach3 gewerkt. maar ik gebruik kcam, dit is een zeer gebruiks vriendelijke software voor beginners (hier vooral mijn vader :D)
tekenen doe ik met correl draw.

foto staat onderaan de pagina als ik het goed heb

het ziet er een mooie machine uit. wat ben je van plan er mee te frezen?
heb je nog wat meer info over hoe groot de machine is?
voor de software word er veel met mach3 gewerkt. maar ik gebruik kcam, dit is een zeer gebruiks vriendelijke software voor beginners (hier vooral mijn vader :D)
tekenen doe ik met correl draw.

Allereerst is het de bedoeling dat ik ooit een ww1 tank ga maken uit messing. Met deze frees wilde ik eens kijken of cnc frezen daarvoor interessant is. Ik was van plan deze frees te gaan gebruiken voor hout en plastic en ik twijfel of deze ook geschikt is voor messing vanwege de eventuele afwijking.

De software zoals hij aangeleverd word is met Mach3. Dit kan natuurlijk altijd nog veranderd worden. Wel wil ik een pakket aanleren waarmee ik de eerste 10 tot 20 jaar mee vooruit kan. Vooral het tekenen lijkt me erg lastig.

Back