Op de 4in1 (gemonteerd in de helikopter) zitten de "rode draden" bovenaan; is ook zo bij de aansluiting op de staartmotor zelf. Op de 4in1 is de bovenste aansluiting voor de staartmotor, onderste voor de hoofdmotor. Staat helaas niet juist in de gebruiksaanwijzing
)
Inderdaad staan er aanduidingen op de 4in1 (heb ik nooit op gelet
)
Rotor moet met-de-klok-mee draaien (van bovenaf gezien) staartmotor tegen-de-klok-in (vanaf de rechterkant gezien.
Meestal is het zo dat als de romp tegen-de-klok indraait dat dan de staartmotor op zijn eind is :wink: als deze het in volle vlucht opgeeft is er "geen redden meer aan".
Blade tracking is dat als het ene rotorblad 'hoger' draait dan het andere (kun je zien doordat op de originele bladen op 1 een wit stickertje zit), kun je door het voorzichtig draaien van de bladen zo goed mogelijk verhelpen. Perfekt krijg je dit niet, maar dit hoeft bij een FP ook niet.
En inderdaad: valt niet mee om zo'n heli een beetje stabiel in de lucht te houden toch
...
Groet,
Robbie

Inderdaad staan er aanduidingen op de 4in1 (heb ik nooit op gelet

Rotor moet met-de-klok-mee draaien (van bovenaf gezien) staartmotor tegen-de-klok-in (vanaf de rechterkant gezien.
Meestal is het zo dat als de romp tegen-de-klok indraait dat dan de staartmotor op zijn eind is :wink: als deze het in volle vlucht opgeeft is er "geen redden meer aan".
Blade tracking is dat als het ene rotorblad 'hoger' draait dan het andere (kun je zien doordat op de originele bladen op 1 een wit stickertje zit), kun je door het voorzichtig draaien van de bladen zo goed mogelijk verhelpen. Perfekt krijg je dit niet, maar dit hoeft bij een FP ook niet.
En inderdaad: valt niet mee om zo'n heli een beetje stabiel in de lucht te houden toch

Groet,
Robbie