beginnen met DLG

heej,

Ik ben een scholier van 15 jaar oud. Ik ben altijd al bezig geweest met modelbouw, voornamelijk met electro en brandstof auto's.
Sinds ik op een modelvliegclub ben geweest (lang geleden) vond ik modelbouwvliegen al een zeer mooie tak van modelbouw. Laatst heb ik 2 dlg's zien vliegen en hoe het in z'n werk gaat. Nu ben ik er hellemaal weg van en wil ook dlg vliegen. Ik heb laatst een chuck gebouwd, maar nu wil ik een bestuurbaar model. Aangezien ik niet zo heel handig ben met zelfbouw en niet al te veel geduld heb, wil ik een arf model kopen. Op www.modelzweefvliegtuigen.nl zag ik 2 mooie modellen van valenta staan. De Apache en de Huron.

de huron

de apache

Ik zou graag willen weten welke jullie mij aanraden, en waarom. Verder wil ik weten wat je nog meer nodig
hebt dan 2 servo's, regelaar, ontvanger, zender, accu en lader? En weten jullie misschien wat er nog verder
gebouwd moet worden bij deze 2 vliegtuigen?
alvast bedankt voor jullie hulp,

mvg

Laatst bewerkt:
De regelaar kun je van je lijstje wegstrepen.
De twee modellen ken ik niet dus met die keuze kan ik je niet helpen.
Als je toch besluit zelf te bouwen.....zou ik de micro dlg draadjes eens lezen.
Het is echt in een avond of vijf gemaakt. misschien wil iemand je zelfs wel helpen.

Joren,

Je bent helemaal weg van DLG??? En je hebt zelf nog geen eens gevlogen?? Nhaaaa dat wordt wat als je straks zelf aan het gooien bent begonnen. Dan weet je helemaal niet meer van ophouden!!
Om eerlijk te zijn denk ik dat je met jou budget enorm veel plezier zult beleven met een Micro. Je houdt nog wat geld over op die manier want een Micro is voor 15 euro gebouwd en met het geld wat je overhoud kun je dan weer sparen voor je FullSize DLG.
Een micro is echt niet moeilijk te bouwen en levert echt goede prestaties hoor. Waarom denk je dat Peter, Sietse, Frans, Hans, ik en nog wat meer naast de fullsize ook nog lekker staan te gooien met de micro. Ik weet niet waar je woont maar misschien heb je die twee DLG'ers bij jou in de buurt gezien en kunnen die je helpen.
De Apache van Valenta heb ik eens zien vliegen op de eerste DLG meeting bij Zwolle. Viel me niet tegen, maar ik denk dat menige micro hem eruit vliegt.

Denk goed na voor je dingen gaat kopen zoals servo's en accu enz. Het zou zonde zijn dat je straks erachter komt dat je servo's gewoon te groot en te zwaar zijn voor jou model.

MicroDLG!!!! :D.

Ik vlieg nu eerlijk gezegd weer alleen maar met mijn micro... Supergee ligt nog uit elkaar...

Joren, ook al ben je niet zo geniaal met bouwen, dit moet echt wel lukken :).
Theo heeft de bouwplannen.
Die dingen vliegen zooo lekker.
Ik weet trouwens ook niet of je groot of klein ben, maar ik heb al wel gemerkt wat een verschil in werpen er zit tussen een micro (1m) en een fullsize (1.5M)... Een microDLG is dus erg goed om te beginnen.

zow, wat een snelle reacties :thumbsup: :D

okeej...ik ga een micro dlg bouwen als ik zo jullie reacties hoor :)
Maar welke zou ik dan gaan bouwen, de bug of een ofa ofzo..? Met welke vliegen jullie...?
en welke is makkelijk te bouwen...? (die bug vind ik er erg leuk uitzien!)

Bug ziet er leuk uit, maar de OFA vliegt zoo veeeeel beter!!!

Ik zou de OFA maken als ik jou was. Veel mensen zien er erg tegen op om die vleugel te maken, echter als je eenmaal begonnen ben, zal je zien dat het sneller gaat dan je ooit had kunnen denken :).

Hoi Joren,

Iedereen heeft eigenlijk alles al gezegd, maar ik zal er nog een schepje bij doen:

Zo'n micro vliegt geweldig, is gemakkelijk te vervoeren, kost een krats en is (echt een pre) moeilijk grondig kapot te krijgen. Meestal is zo'n ding nog wel te repareren en vaak gewoon op het veld. Een full size is wat dat betreft sneller gezien.

Having said that: Op mijn club wordt ook met de door jou genoemde kistjes gevlogen en ze doen het (vanaf een stiekje op 100 mtr gezet) ook erg leuk. Voor DLG ben ik echter niet kapot van de kistjes en ze zijn lastig licht te houden.

Back