Beginnen met DLG

Nog even voor de mensen die met jeti willen vliegen de tip om wel een reserve kist voorhanden te hebben. Jeti's slaan gegarandeerd dicht als je in de buurt van andere zenders vliegt en zelf iets verder weg staat.
MZK is wat dat betreft een stuk betrouwbaarder.

Alex

Geldt dat ook voor de laatste 2 die ze gebouwd hebben, de MPD en JBC serie?
We hebben een MPD ontvanger van jeti en getest op een afstand van 1000 meter en met de gsm gecontroleerd of alles naar behoren werkte en deed dit prima??

De jeti Rex5 MPD gaat prima totdat zoals Alex al aangeeft je vlak over een andere zender heenvliegt. In Malden wederom geconstateerd. Gelukkig zonder schade

Dus als ik het goed begrijp kan ik beter een mzk penta ontvanger kopen. Ze zijn wat duurder maar goed vertrouw erop dat jullie tenminste weten waar jullie over praten.

Inmiddels al wat aan het plannen welk model ik ga bouwen. Aangezien ik toch een dag of 4 á 5 op de beus in dortmund ben wil ik daar een begin maken met de bouw.

Grt,

Bernard

Bernhard,

Ik ben ook overgestapt van Jeti5 MPD naar MZK sexta mini TSR DSP, om de hier al eerder genoemde reden. Sommige Jeti exemplaren hebben deze overgevoeligheid trouwens meer dan andere. Heb tot nu toe goede ervaring met de Sexta mini TSR DSP. Ik weet niet wat voor een kristallen er in de Penta gaan; geloof kleine. Was voor mij de reden om gelijk voor de sexta mini te gaan, en deze is toch ook nog redelijk klein. Let er wel op als je de penta of sexta neemt; de profi uitvoering, dus met TSR en DSP.

Als servo's gebruik ik voor alles alleen nog maar D47.

Peter

Boodschappenlijstje

Het boodschappenlijstje voor de beurs is klaar en gaat als volgt worden.

1x MZK sexta mini TSR DSP ontvanger.
2x Dymond D47 servo.

De accupacks maak ik zelf. Heb ook vandaag 2 skyshark pookjes besteld bij de vliegerzaak hier in de stad.

Grt,

Bernard

Geldt dat ook voor de laatste 2 die ze gebouwd hebben, de MPD en JBC serie?
We hebben een MPD ontvanger van jeti en getest op een afstand van 1000 meter en met de gsm gecontroleerd of alles naar behoren werkte en deed dit prima??

Hans Vloog op Malden met een Turbo met Jeti Rex MPD en crashte echt midden tussen ons in van best nog een redelijke hoogte.Hij stond zelf 50 meter verderop. Levensgevaarlijk die Jeti's.

Tja, moet je wel je zenderantenne uitschuiven.
Zelfs de beste ontvanger kan dan raar gaan doen.
Volgens mij was het geen Jeti maar een Schulze.

Frans

Ik vloog inderdaad met inschoven antenne. Ontvanger is was een schulze mini ontvanger. Heb op dat moment inderdaad gezegd dat er een Yeti in zat. Was de stress van dat moment. Even niet goed meer kunnen nadenken.

Groeten,

Hans

Ik vloog tot de laatste wedstrijd in Malden ook met de Jeti MPD. Ik heb een paar keer problemen gehad maar dit vond ik zelfs niet eens ondenkbaar.

1. In Garderen stond ik bij een training misschien 20 meter van iemand vandaan en vloog op 2 meter hoogte echt op 1 meter van zijn zender.

2. Vorig jaar in Malden (2007 voorjaar) onder dezelfde soort omstandigheden dezelfde ervaring gehad.

3. Ver weg en laag (Zoetermeer) en in de buurt van een 2 meter hoog metalen hek verloor ik ook de controle.

Na deze ervaringen gewoon mijn vlieggedrag aangepast maar als je voor het beste resultaat gaat kan je je dit soort dingen niet permitteren ook al is het maar een paar keer per jaar.

Maar verder, in mijn ogen, een prima ontvanger voor gewoon dagelijks gebruik maar zoek niet de extremen op want daar kunnen wel eens (let op: wel eens) problemen zijn.
Waar ik train met mijn Huissense Bart heb ik nog nooit problemen gehad en we vlogen beide de Jeti MPD ontvanger.

Op de Malden International j.l. ook gevlogen met de Jeti MPD zonder problemen in een heel druk bezet veld.

Ik geef wel toe dat ik nu mijn nieuwe kisten uitrust met de SCM Graupner 16S maar pas 1 vlucht onder wedstrijdomstandigheden gevlogen heb dus geen objectief oordeel over deze ontvanger.

Loet.

Ok duidelijk verhaal.
Zal voor ons dan niet zoveel uitmaken.
We vliegen niet in wedstrijd verband.
Dus hoef ik me geen zorgen te maken.

Wie anders dan de materiaal verzamelaar

Herbert,

Ik heb geen 2P of 3P maar wel andere geschikte (betere) poken op voorraad. Daar kan ik er vast wel een van missen :D
Stuur me even een PB met je adres dan zal ik proberen het naar je
toe te sturen (kan wel een week duren want is zit volgende
week 4 dagen in Nizhnekamsk ongeveer 3000 km ver weg)
Cheers

Bart

Herbert,

Ik heb geen 2P of 3P maar wel andere geschikte (betere) poken op voorraad. Daar kan ik er vast wel een van missen :D
Stuur me even een PB met je adres dan zal ik proberen het naar je
toe te sturen (kan wel een week duren want is zit volgende
week 4 dagen in Nizhnekamsk ongeveer 3000 km ver weg)
Cheers

Bart

je hebt een PB Bart

Herbert, ik vind het geweldig en je bent nog niet eens 50.

Binnen het lijnbesturing geldt een ongeschreven wet dat je mag gaan radiovliegen als je 50 bent.

Loet

ja Loet,maar ben in het verleden ook al met het radio vliegen bezig geweest.maar ik blijf lijnbesturen ,en je bent eerder 50 dan je denkt

Back