beginnen met DLG?

Hallo allemaal,
ik ben inmiddels begonnen met de bouw van een klein dlg'tje (60cm).
ik wou hiervoor graag mijn HYPE 6.8 gram servo's gebruiken in combinatie met een 130MAH lipo uit een x-twin.
is deze accu wel sterk genoeg voor deze servo's? zoja, hoelang zou ik dan hiermee kunnen doen per acculading zonder de accu te ver leeg te trekken?

de 130 mah lipo is wel een goede ontvangeraccu voor een dlg ja. hoe lang je ermee kunt vliegen hangt af van hoeveel ah je servo's trekken maar 1.5 uur zal wel moeten lukken denk ik .
al denk ik dat je servo's een beetje aan de zware kant zijn zekers voor de grootte van dlg die je in gedachten hebt. misschien de tekeningen aanvragen van de mimi dlg van frans bal? vliegt ook goed en een slagje groter.

ik zie dat je in gramsbergen woont. je bent natuurlijk altijd welkom om een keer langs te komen in odoornerveen waar ik vliegen voor meer info, dat praat stukken makkelijker als via een forum ;)

bedankt voor de info,
zal wel een filmpje posten als alles goed gaat.:D
kom zeker nog een keer kijken in Odoornerveen.

Laatst bewerkt:
Wordt het een bonsai? (funny fast birdie van Decker)
Pas op hoor! Binnen no-time ben je ook verslaafd.

is dat sterk genoeg voor de echt harde worpen??heb je wel een goede staartboom van carbon? post anders eens wat foto's

foto's komen waarschijnlijk morgen of overmorgen.
even voor de duidelijkheid, mijn modelletje lijkt wel een beetje op dit maar dan zonder pijlstelling en met v-stelling en een depron ''rompje'' onder de vleugel.
img1228km1.jpg

Laatst bewerkt:
even voor de duidelijkheid, mijn modelletje lijkt wel een beetje op dit maar dan zonder pijlstelling en met v-stelling en een depron ''rompje'' onder de vleugel.

Hmmm.... en daarvoor gebruik je een Felix-vleugel? Ik twijfel of dat gaat werken. Ik zou als eerste DLG geen vliegende vleugel maken. Dat is nog niet zo simpel. Het vleugelprofiel van een Felix is verder geen geschikt DLG-profiel, en zeker geen vliegende-vleugel-profiel. Voor een vliegende vleugel heb je een profiel met een zekere S-slag nodig.

Voor een 'normale' Mini DLG zoek dan eens op het 'mini DLG info draadje', gestart door Frans Bal. Voor een DLG-vliegende vleugel moet je effe zoeken op 'BackPackGlider'.

Veel succes!

ik heb er vlakke rolroeren achter gezet, dit zorgt toch ook voor een beetje S-slag? of gaat dit niet werken?

ik zou zeggen, kom zaterdag lekker langs in odoorn dat praat een stuk makkelijker. ik neem dan een mini mee en als de servo's op tijd binnen zijn ook een f3k kist

ik zou die dag graag komen maar moet dan wel eerst vervoer zien te regelen. ben namenlijk 14 jaar oud dus heb geen auto;)

ik probeer vanavond wel even foto's te posten

Laatst bewerkt:
je kan ook met de trein tot emmen komen en vanaf daar heb ik dan wel een fiets voor je, is wel 10km fietsen hoor :)

heb je verder al vliegervaring ofzo?? zo ja mag je wel ff vliege met mijn mini weet je ook hoe dat vliegt ;)

er is op 2e kerstdag ook weer een training gepand waat meerdere f3k vliegers komen. misschien een idee om heen te gaan?? kun je ook wat verschillende modellen in actie zien.

ik denk dat ik dan beter op 2e kerstdag kan komen aangezien het vervoer zaterdag waarschijnlijk niet gaat lukken:(
foto's komen morgen, testvlucht met ''misschien'' een filmpje komt waarschijnlijk zaterdag of zondag:D.

Laatst bewerkt:
ik ben inmiddels bijna klaar maar ik heb nog een vraagje.
ik moet nu alleen nog een stekkertje aan de accu solderen. de accu heeft gewoon een rood en een zwart draadje maar aan het stekkertje zit een rood, een bruin en een oranje draadje.
Weet iemand welke draadjes ik aan elkaar moet solderen?

uhh, je hebt dus een oude stekkerdraad van een servo.

ff spieken hier hoor:
puls: oranje
PLUS (+): rood
MIN (-): bruin

zo zit het bij mijn omgesoldeerde servo's ;)

Voor een vliegende vleugel heb je een profiel met een zekere S-slag nodig.
Nee hoor, een andere mogelijkheid is wash out; en er zijn er ook waar de elevons in "neutraal" stand een tikje omhoog staan.
Ik heb het natuurlijk niet over DLG's...

Back