beginnen met easyglider ?

Vragen, vragen en nog is vragen...

Is het veel moeilijker om te leren electro zweefvliegen met een toestel met ailerons zoals de easyglider ipv 1 met alleen hoogte en richtingroer ?

Als dat zo is, kan je dan dit toestel ook vliegen zonder ailerons door bv. de desbetreffende servo uit de ontvanger los te koppelen ?

Of is dit model te moeilijk om zweefvliegen te leren en kan ik beter met een eenvoudiger model beginnen om later nog is een easyglider oid aan te schaffen ?

Natuurlijk word ik lid van een club om daar mbv een instructeur te leren zweefvliegen.

Bedankt voor je reactie !

Natuurlijk word ik lid van een club om daar mbv een instructeur te leren zweefvliegen.

Dan zal het geen probleem zijn.

Ik zou de rolroeren niet loskoppelen. ze zitten niet voor niets in die vleugel :wink: en ze kunnen bij een landing als remkleppen gebruikt worden.

Als je tog wil beginnen zonder rolroeren kan je eens naar de easystar kijken.

Op de club waar je wil gaan vliegen kunnen ze je natuurlijk mee/betere informatie geven.

Het is heel eenvoudig bij de easy glider, U monteerd de rolroerservo niet( wel de kabels ) en vlieg zo ( niet de rolroeren losmaken he) ofwel monteerd U alles en geef in het begin weinig of geen uitslag. Maar echt moeilijk is het niet ( gemakkelijker ) zeker bij het vliegen , moet u maar een beetje richting bijgeven ( manueel of mixer) en bijhet landen op richtingsroer

Back