Beginnen met een Whisper van conrad verstandig?

• Topicstarter Topicstarter Tschouten
  • Startdatum Startdatum
T

Tschouten

Guest
Hallo hallo,

Ik wil na 18 jaar dromen over een helicopter wil ik eindelijk beginnen met een modelbouwhelicopter. Ik heb nog geen ervaring naast spelcomputers (heli games op de playstation).

Ik heb een model op het oog van conrad. Het gaat om de whisper. Hij wordt compleet met remote geleverd.

http://www1.nl2.conrad.com/m/2000_2999/2200/2260/2267/226712_LB_00_FB.EPS.jpg

Hij kost € 269.00 en er zijn iig genoeg onderdelen te verkrijgen. Ik heb al goed gezocht op het forum om het een en ander te weten te komen. Ik weet dat het veel leerwerk kost om de heli onder controle te krijgen.
Doe ik verstandig met een Whisper? Of zeggen jullie, begin met een ...? Ik hoor het heel graag van jullie.

Groetjes Thijs Schouten

Ik heb al mijn eerste problemen met Conrad gehad. Ik had namelijk dit model gekregen voor mijn verjaardag (2 1/2 week geleden). Een probleem was echter dat de achterrotor defect was. En dit was het 2e model al. Van wie ik het had gekregen had al eerder problemen met het eerste model. Dit duurt nu al bijna 3 weken voordat ze ook maar iets doen of leveren. Ik krijg nu gelukkig mijn geld terug en ik ga even verder kijken.

Ik heb op eheli.nl de Smartech 10443AA Electric helicopter gezien. Ik lees wel dat dit niet een machine is waarmee je makkelijk kan beginnen. Wel zie ik veel assosoires en een trainingsgestel. Is het verstandig om deze te kopen? Of hebben jullie andere modellen (en hopelijk ook winkels) waar ik een goed model kan vinden?

Ik hoor het graag,

Thijs

Als je na die Aerohawk meer wil zou ik een picollo V2 met goede electronica en een goede zender kopen. Vooral een goede zender want die is bij ELKE heli handig.

laurens zei:
na die Aerohawk

:?
aerohawk?

Tschouten,

er zijn tegenwoordig veel heli's op de markt waar je uit kunt kiezen. eigenlijk zijn het allemaal clonen van elkaar. De bekenste op dit forum zijn toch wel de hummingbird en de aerohawk

bij de hummingbird heb ik het over de Elite FP versie

zoek eens op hummingbird of aerohawk en je komt genoeg draadjes tegen

je kunt met een standaard zender (soms geleverd bij een heli) prima uit de voeten als je net begint, wil je echter later door met vliegen in grotere heli's of eventueel vliegtuigen dan raad ik je toch een betere (computer)zender aan

enkele websites:
http://www.hobbydeals.nl (nl)
http://www.home-flyer.com (be)

Ik heb de aerohawk en ben er erg tevreden mee,
alleen na twee dagen was ook mijn staartmotor kapot.
Ik ben ook beginner en denk dat de aerohawk een goeie beginners heli is.

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik denk dat het de aerohawk wordt. Ik heb hem gezien bij eheli.nl Weet iemand of dit een goeie website is om bij te bestellen?

Eheli is inderdaad een goede winkel, best wel goedkoop.
Bestel er gelijk een HAT tail-motor bij, 13 euri ofzo.
De standaart staart motor gaat snel kapot :?

explosive rc tuning zei:
Eheli is inderdaad een goede winkel, best wel goedkoop.
Bestel er gelijk een HAT tail-motor bij, 13 euri ofzo.
De standaart staart motor gaat snel kapot :?

Jep dat is inderdaad een goede winkel, en ze hebben ook een hele goede service.. ( Motor kapot, kreeg een nieuwe :D )

En inderdaad kan je hem daar goed bestellen.

Gr Linh

Dat van dat klonen is maar gedeeltelijk waar. Vergeet de kwaliteit van de onderdelen niet he!
Ook heeft Laurens een goed punt. Je kan de zender die je bij dit soort heli's krijgt vaak niet gebruiken voor je volgende heli, dus als je verder wilt kan je beter een computerzender kopen. Verder is het verstandig om ervaring in te schakelen, hetzij via een 'offline' winkel, hetzij via een indoor-club. Het afstellen moet je even in de vingers krijgen en dat lukt pas goed als je kan vliegen, en dan krijg je het kip-en-ei verhaal: Je kan pas stellen als je kan vliegen en je kan pas leren vliegen als je kan stellen ;)
Die 2 tientjes die je online bespaard heb je met 2 x gratis bij een winkel afstellen terugverdiend...

Thnx voor de tips.

Nog even 2 vraagjes. Wat zou een goede TAIL-motor? En weet iemand of ik ook betere accu's voor dit model kan bestellen?

Back