Beginnen met een zelfbouw quad

Discussie in 'Multicopters' gestart door WilcoE, 29 aug 2016.

  1. WilcoE

    WilcoE

    Lid geworden:
    29 aug 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Medemblik
    Hoi,

    Mijn naam is Wilco, helemaal nieuw in het RC gebeuren.
    Maar wel al helemaal gek op RC auto's, vliegtuigen en helikopters, quadcopters

    Ondanks dit heb ik enkele jaren toch gekozen om een Aquarium in de kamer te zetten :) maar door het zien van verschillende mensen in het park met bestuurbare auto's en quadcopters heb ik besloten dat ik ook een quad wil.

    Om te beginnen met de hobby heb ik 350.- budget, dat is een makkelijke keuze de andere keuzes gaan natuurlijk moelijker worden want er is veel informatie veel keuze en nog meer combinaties mogelijk.

    Ik ben opzoek naar een leuk vliegmachinetje die ook plaats heeft voor fpv

    Zou iemand mij op weg kunnen helpen?
    Ik heb het volgende lijstje samen gesteld door simpel weg verschillende fora's door te lezen

    - FlySky FS-i6 2.4G 6CH AFHDS RC Transmitter With FS-iA6 Receiver
    - 7.4V -11.1V 2S-3S RC Lipo Battery low voltage Alarm Indicator
    - Lisam 210 Frame Kit Naze32 FC EMAX MT2204 2300KV Motor Simonk 12A ESC Gemfan 5030 Propeller Combo
    - Matek Mini PDB Power Distribution Board With 12V Linear Voltage Regulator For FPV Multicopter

    Ik heb nog geen lipo en oplader in gedachten.

    Bedankt!

    Zijn hier toevallig mensen uit de omgeving Medemblik, Hoorn?
     
  2. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    wat betreft je motor en esc. combo: ik zou er nog 2 van beide bij nemen! ik heb dezelfde esc's op mijn quad zitten, en ben er van de 9 sets al 3 kwijt door slechte esc. ze nemen helaas dan ook gelijk je motor mee :/
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    12A is ook niet echt erg fors bemeten voor een 210. Ik zou eerder voor 20A gaan. Je kan ook een ARF overwegen, of wil je absoluut zelf alles in elkaar zetten?
     
  4. WilcoE

    WilcoE

    Lid geworden:
    29 aug 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Medemblik
    Ja eigenlijk wil ik wel alles zelf in elkaar zetten, uiteindelijk moet je toch eens wat repareren en dan is het wel handig als je weet hoe de boel in elkaar steekt.
    Solderen etc etc is totaal geen probleem. Ik ga de komende tijd gewoon nog even inlezen en de plaatselijke vliegclub bezoeken.

    Ik hou jullie op de hoogte!
     
  5. Marx-7

    Marx-7

    Lid geworden:
    28 jul 2008
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Geleen
    Hallo Wilco,

    Ik vlieg al jaren met vliegtuigen en wilde lang niet aan quadcopters beginnen maar ben overstag gegaan. Net zoals jou wilde ik hem zelf in elkaar sleutelen om het te leren. Hoe ik een vliegtuig moet bouwen weet ik wel maar van quadcopters had ik geen kaas gegeten. Gelukkig is er op onze club genoeg know-how om me te helpen en die had ik wel nodig.

    Ik heb deze gekocht bij modelzaak Toemen: https://www.toemen.nl/eturbine-fpv-...-21976.html?osCsid=ejt0v814tc7jl4usm57np58s71

    De bouw ervan stelt eigenlijk niet veel voor alhoewel er geen beschrijving bij zit. het enige wat je nodig hebt zijn een eigen ontvanger en zender. Er staan zat filmpjes op youtube van vergelijkbare modellen dus je kunt bijna niet verkeerd gaan.

    Ik had alleen wat problemen met het configureren van dat ding. Het uploaden van de firmware gaat vanzelf maar dan moet ie helemaal ingesteld worden en dat was dus abracadabra voor mij. Ben ermee naar een clubgenoot gegaan en daar hebben we hem met zijn tweeën ingesteld. Hou je hem zoals geleverd is het een rustige drone (ligt ook aan de software die je er in propt) waar goed mee te vliegen en te leren is.

    Succes
     
  6. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
    Hoi Wilco,

    Je zou hier eens moeten kijken: http://www.banggood.com/Kingkong-21...ysky-i6-p-1051089.html?p=TL0111854575201411Z0

    Staan echt een aantal mooie bouwpakketjes op met zender en lader voor weinig geld!
     
  7. koen honhof van santen

    koen honhof van santen

    Lid geworden:
    22 sep 2016
    Berichten:
    4
    Locatie:
    alkmaar
    goede dag allen, ik ben nieuw in deze hobby bob hoek.

    ik wil graag een drone zelf bouwen maar ik heb er totaal geen kaas van gegeten, het in elkaar zetten en solderen zal geen probleem zijn

    is er iemand die mij kan helpen met het samenstellen.

    ik wil graag een drone die ongeveer een half uur kan vliegen en met een camera

    alvast bedankt voor de reacties
     
  8. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
  9. Marc D

    Marc D

    Lid geworden:
    24 dec 2014
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Medemblik
    Medemblikker hier :p
     
  10. WilcoE

    WilcoE

    Lid geworden:
    29 aug 2016
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Medemblik
    Wow... ongelovelijk... ik heb al een account hier :)
    Jullie raden het al... de quad is er nooit gekomen, eerlijk gezegd geen idee waarop het destijds gestrand is.

    De interesse is er nog wel degelijk, het is echter verplaatst naar modelvliegen
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2020

Deel Deze Pagina