beginnen met electro onroad auto

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier op het forum en ik heb een vraag.
Ik wil nu om te beginnen voor mezelf op een stuk weg wat rijden maar misschien ook wedstrijden over een tijdje.
Ik ben van plan om een Carisma M14 Mercedes 722 SLR te kopen is dit een redelijke om mee te starten?
Hij heeft een snelheid tussen de 30 & 35 km/h

722gt7.jpg

Laatst bewerkt:
Ik zou eerder voor een wat bekender merk gaan, dat soort auto's worden namelijk al wat sneller als ''speelgoed'' gezien, bovendien is dit merk nogal onbekend en zal het moeilijk worden onderdelen voor dit autootje te kunnen kopen. Je kunt denk ik beter gaan voor een tamiya onroad auto, die heb je tweedehands al voor ca. 100 euro en om mee te beginnen zijn dat prima auto's. Als je een keer schade rijd, is dat geen probleem want onderdelen voor tamiya's zijn bij bijna elke modelbouwzaak wel te krijgen.

Ik zou de tt-01 nemen als beginner net wat er al gezegd wordt onderdelen zat te krijgen.
Als je met deze auto een keer een stoeprand of iets dergelijks en de draagarm breekt af heb je een probleem .

je moet zelf kijken natuurlijk maar neem de raad aan van de mensen die al wat langer rijden dan heb je straks veel meer plezier van je auto en gaat hij niet zomaar de kast in omdat hij het niet meer doet.
Ook zijn er hier zat mensen die je kunnen helpen als je problemen heb met je auto..

Groeten

John

Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier op het forum en ik heb een vraag.
Ik wil nu om te beginnen voor mezelf op een stuk weg wat rijden maar misschien ook wedstrijden over een tijdje.
Ik ben van plan om een Carisma M14 Mercedes 722 SLR te kopen is dit een redelijke om mee te starten?
Hij heeft een snelheid tussen de 30 & 35 km/h

Het antwoord is eigenlijk al gegeven maar even iets ter verduidelijking.

De Carisma M14 Mercedes 722 SLR is een model met schaal 1:14.
Ik ken zo geen races die hiervoor gehouden worden.

85 Euro voor een stuk speelgoed.

Vraag eens op het forum.
Kijk eens bij marktplaats.

Ga ten minste voor een 1:10 electro.
Als beginner voor de fun en eventueel wedstrijden ga dan inderdaad voor de TT01 van Tamiya (nieuw RTR al gezien vanaf 129,-)
Hiermee kun je ook meedoen in de Tamiya Challenge !

Als je er iets meer aan zou willen uitgeven !
Kijk dan eens naar b.v. een Sakura Zero S. Vanaf 120,-
Eenvoudige Zender set 2.4Ghz al vanaf 29,-

Al met al voor een 300 Euro heb je al een leuke beginners set.

Andre

Wat is je budget? Als je echt met deze hobby wil beginnen ben je al héél snel 200€ kwijt, op z'n minst. Met zo'n auto ben je niets. Je kan niet of moeilijk onderdelen krijgen, het is eerder speelgoed. Je koopt beter iets van een bekender merk.

Goedkoop is....?

Wat hierboven gezegd is sluit ik me bij aan. Kijk naar een échte model auto, hier ben je op de lange termijn veel goedkoper mee uit, en zal je minder irritatie bezorgen. Een TT01 is daar het perfecte voorbeeld van. Kijk ook eens wat rond op de tweede hands markt, daar zitten ook mooie koopjes tussen.

Groet Robert

Wat is je budget? Als je echt met deze hobby wil beginnen ben je al héél snel 200€ kwijt, op z'n minst. Met zo'n auto ben je niets. Je kan niet of moeilijk onderdelen krijgen, het is eerder speelgoed. Je koopt beter iets van een bekender merk.

Ja 200 euro ben je zo kwijt, zeker als je wat investeerd in hop-ups en bijv andere motor en ESC.

Ik heb ook hop-ups die totaal nutteloos zijn maar staan leuk :P

ik ben ook nieuw op dit forum en weet niet welke auto ik zal kopen (het liefst on-road) ik zat er zelf aan te denken dat ik deze auto zal kopen
ewyT0NFNhKwAAAABJRU5ErkJggg==

maar ik weet niet of dat wel zo handig is
(hij heet trouwens hsp dirft 1:10)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back