beginnen met f-16 van kyosho

• Topicstarter Topicstarter bling*bling*[BE]
  • Startdatum Startdatum
B

bling*bling*[BE]

Guest
hoi,
ik heb van een clublid een f-16 van kyosho gekregen,omdat hij er niets me kon doen.
Maar ik heb maar een maand vliegervaring :oops:
ik wil dit toestel zeker niet verkopen, omdat ik er altijd van gedromd heb een f-16 te hebben :lol: .
zou het te doen zijn om met een maand vliegeravring een f-16 te besturen
PS: ik meg wel oefenen met een andere f-16 van hem.
nu ben ik hem aant het bouwen maar wat zou ik er het best in steken.
ik zou de standaard motor willen houden en een batterij packet van 8 cellen en 3000 nemen.
wie heeft ervaring genoeg om mij te helpen?

grz.
rodney

Hoeveel heb je in die maand gevlogen?

Ik zou de F-16 nog even op de kast zetten tot je wat meer ervaring hebt.

Aan de andere kant, ik neem aan dat het clublid wat dit toestel aan jou gaf, jou ook heeft zien vliegen? Dan neem ik aan dat hij/zij inschat dat het moet kunnen.. een inschatting van iemand die jou heeft zien vliegen, is natuurlijk veel waardevoller dan alles wat wij hier neer kunnen typen.

Je mag oefenen met een andere F-16, ik zie dus het probleem niet.. gewoon eens proberen, gaat het dan gaat het en zo niet dan weet je dat je nog even geduld moet hebben.

Ondertussen mag je dat clublid wel mijn gegevens geven, voor als ie nog eens F-16's overheeft :P

waarom wilt iedereen de gegevens van die clublid :lol:
Hij heeft mij inderdaad al zien vliegen en hij vind da ik schitteren vlieg
ik vlieg wel met een easystar en een tispy.

ja mag veronderstellen da ik in die maand elke woensdag,zaterdag en zondag ben gaan vliegen.
en ook tamelijk veel op een vrijdag.

grz.
rodney

Wat ik weet van de standaard Kyosho F-16 is dat hij vliegt maar dat het daar ook mee gezegd is.. er zit niet veel power in. Anderzijds is het vervangen van de motor geen eitje dus als je de middelen hebt hem zo te vliegen zou ik daar mee gaan beginnen. Wellicht kan je clublid dat ding voorvliegen/invliegen en je in the sky het model overgeven. totdat je het model onder de knie hebt en dan zelfstandig kan vliegen.. ik zou zeker niet op eigen houtje dat ding de lucht in kwakken.

noah dat was ik ook niet van plan :)
ik weet ondertussen al dat je de f-16 niet in je eentje de lucht in krijgt.
bedankt voor de steun, dat geeft me al meer zelfvertrouwen.
nu nog weten welke regelaar, onvanger en servo's ik er zou insteken als julie mij daar ook nog eens me kunnen helpen zou heeel vriendlijk zijn

grz.
rodney

ps: zou ni die 8 cellen batterij met 3000's goed zijn of raden julie dat af,
zo ja welke zou ik dan best nemen

hey bling bling, zet de f-16 even uit je hoofd aub, ik vlieg nu al 10 maand met easy, minimag, acromaster en aerocat, (enkel nog maar me de eerste twee wegens motorproblmen bij de twee laatste :P ) elke woensdag, elke zaterdag, en elke maandag ga gaan vliegen, en nog zou ik me geen f)16 kopen, omdat ik die niet van den eerste keer de grond in wil boren ;)

greets

8 cellen == zwaar.

Dan zou ik eerder voor 3 cellen lipo's gaan.. zeker als het kistje al ondergemotoriseerd is..

samuel ik wil nu niet een ervaren modelpiloot tegen spreken.
maar toch moet en zal ik met een f-16 vliegen :) .
sorry dat ik meschien zo brut over kom maar ik wil er echt mee vliegen.
En al kost het mij dag e nacht om het vliegtuig van buiten te kennen,
het zal wel lukken :D .
nu wil ik mij vooral consentreren op de electronica van het vliegtuig.

grz.
rodney

geen probleem ze voor mij :)
zeker wa leren opde simulator!
heb zojuist aerofly pro deluxe gekregen ven eclipse, nu nog nen zenderkabel en raggen maar :)

greets

alle veel succes met de sim ik ben er ook al volop mee bezig

grz.
rodney

Dan zou ik eerder voor 3 cellen lipo's gaan.. zeker als het kistje al ondergemotoriseerd is..

Dat zou ik zeker niet gaan doen.. dan brand je je motor door. Op vol gas moet je dan ZEKER niet gaan vliegen.

Je hebt iets van een 25a controller nodig brushed.
Je kan op google wat zoeken naar het model daar zijn configuraties te vinden. Op ebay kom je het model in duitsland ook nog wel eens tegen en die vliegen hem vrijwel allemaal standaard.

Servo's de Towerpro 9 grams passen perfect in de uitsparingen.

Ontvanger.. gewoon een goede die zeker 1000m bereik heeft dus geen slowfly/shockfly ontvangertje van 4 euro.

veel plezier met plakken, zeker als beginner met de originele aandrijving :?

forget it, zelfs een ZEER ervaren piloot houd hem dan NET vliegend.

okey vedankt voor de info dan zal ik mss best toch een ander motor nemen.
maar ik gaa eerst een oefenen met die andere f-16 waar ik me mag leren die is vliegklaar

grz
rodney

idd vind ik ook :lol:
de snelheid valt nog mee.
ik heb vorige week met zo een vliegtuig mogen vliegen dat 330 km per uur gaat 8O .
man dat is niet simpel.
raar dat zie mensen in de club mij dat allemaal toe vertrouwen. :wink:
maar nu hou ik mij wat bezig met die f-16 mag van het weekend en test vluchtje doen. 8)

grz.
rodney

ik denk toch dat het 330 was.
hij zijd at hij de snelheid eens had opgemeten maar dat wes met mee wind.
het vliegtuig noemde een zebra denk ik

grz
rodney

En? Ben je er al achter hoe een F16 er van binnen uitziet?

330??? ...Right :roll:

Anyway, er is niets mis mee om enthousiast en ambitieus te zijn maar probeer te leren dat een paar flinke teleurstellingen hard kunnen aankomen in deze hobby...d.w.z. ze kunnen je minder enthousiast maken.

Have FuN!

Marc

Back