Beginnen met F3A-X...

Discussie in 'F3A-X' gestart door Nick Cornelis, 23 mei 2013.

  1. Nick Cornelis

    Nick Cornelis

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Bladel
    Goede middag iedereen.

    Mijn naam is Nick Cornelis en vlieg al sinds mijn 10e.
    Sinds kort ben ik in het bezit van een Sebart sukhoi 29S van 2,2 meter.
    Ik kan al aardig uit de voeten met dit toestel.


    Maar het rondjes vliegen,en de standaard figuren beginnen te vervelen, en ik wil mijn vlieg kwaliteiten verbeteren.
    Ik ben helemaal nieuw in het kunstvlucht gebeuren en heb al van alles gelezen, maar er is natuurlijk niks duidelijker dan een middagje met iemand praten/vliegen die hier al veel ervaring mee heeft.

    Ook zoek ik iemand die me kan helpen met het juist afstellen van het toestel, zoals de koppelingen hoogte/richting en dergelijke, mocht dit nodig zijn ?
    En hoe kun je het beste beginnen met trainen, en wedstrijd vliegen.
    Hoor graag van jullie.

    Heb van de week een bouwdoos van de Yak 54 besteld bij de familie Knol, welke ik wil gaan gebruiken om volgend jaar mee te vliegen op de wedstrijden.
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.885
    Locatie:
    Velserbroek
    Het beste is om eens te kijken of er een F3A-X wedstrijd in de buurt is en daar eens heen te gaan.

    A.s. zondag is er in Son en Breugel (MVSB Modelvliegclub Son en Breugel) een F3A-B/C wedstrijd

    Dat is met iets kleinere toestellen en dan de beginners en gevorderde programma's
    De insteek is echter gelijk, netjes vliegen met goed getrimde modellen ;-)

    Evt is er op 9 juni een F3A-clinnic, daar leer je ook de basis van kunstvlucht.

    Meer info over F3A-X en F3A via Subcommissie Kunstvlucht - Home
     
  3. Nick Cornelis

    Nick Cornelis

    Lid geworden:
    1 jun 2004
    Berichten:
    187
    Locatie:
    Bladel