Beginnen met F3A

Hallo,

Afgelopen Zondag heb ik een proefje gedaan samen met Derk wat betreft F3A vliegen. Eigenlijk ging me dat op een paar vlekjes af prima af. Ik vond het ook zeer ontspannen t.o.v. prophangen met een zware YAK.
Bert vroeg me of ik komende wedstrijd mee ging doen. Echter kan ik dit jaar niet meedoen vanwege andere verplichtingen. Volgend jaar ben ik van plan wel mee te gaan doen. Lijkt me leuk.

Mijn vraag is waar ik info kan vinden wat het me kost, wat ik moet doen? Wat zijn de randvoorwaarden enzo?
Mijn kist is vooralsnog een 80" Great Planes Yak 50cc. Volgend jaar gaat deze vervangen worden voor een 89" MX-2 50cc. Ik heb gehoord dat dat allemaal in het F3A-c programma kan.
Wie kan me meer vertellen?

Greetz,
Thierry

'Welkom in de mooie wereld die kunstvlucht heet'
Het is een geweldige uitdaging om met een steeds hogere preciesie te gaan leren sturen. Aan beginnen dus.

De modellen die je overigens noemt horen meer in de F3A-X thuis. Daar wordt ook hetzelfde C-programma gevlogen.

Volgend jaar gaat deze vervangen worden voor een 89" MX-2 50cc. Ik heb gehoord dat dat allemaal in het F3A-c programma kan.

Wat Hans zegt; F3A is voor max 2x2 meter en 5kg. Het F3A-X C programma is echter gelijk aan het F3A-C programma, enkel worden de start en landing niet beoordeeld, dat is dus een voordeel in mijn ogen:)

kunstvlucht.modelvliegsport.nl
f3ax.nl

Okay thanx voor het warm onthaal,

Dan wordt het F3A-X. Ik dacht dat daar alleen van die vreselijke brute bakken vlogen en dat ik met mijn baby yakje daar niet bij hoorde. Nou prima. Heerlijk dan voeg ik me volgend jaar bij de F3A-X groep.
Ben vereerd om met de grote jongens mee te vliegen.

Hey Wimpy? Wat voor MX-2 is dat dan? Het moet wel een 50cc kist zijn, want ik ga mijn setup die nu op mijn Yak zit overzetten op een nieuw airframe. De yak gaat de verkoop in aan het eind van dit seizoen.

Greetz,
Thierry

Dan wordt het F3A-X.

Hey Thierry,

Als je nou in Odoorn oefent, kan je het weekend daarna bij ons op de club in Someren de laatste X-wedstrijd van het jaar meedoen :cool:.

Lekker blijven kamperen bij ons op de club!
Ik heb als lang in de gaten dat je wel van een BBQ'tje houd, die is dan ook op de zaterdag avond!!

Zelf vlieg ik ook met een kleintje mee hoor: EF yak 88".

Groeten,
Jeroen

Als je nou in Odoorn oefent, kan je het weekend daarna bij ons op de club in Someren de laatste X-wedstrijd van het jaar meedoen :cool:.

Inderdaad, instappen in de C klasse moet goed te doen zijn voor je, ik heb een oud-leerling die een paar maanden na het halen van het brevet al leuk vloog in de C-klasse:)

Hoi,

Ik ben er wel in Odoorn en ik ga natuurlijk wel wat oefenen, echter kan ik de wedstrijd niet bijwonen omdat ik naar België moet voor familie. Wel jammer, maar nu even niets aan te doen.
Ik ga mijn zinnen zetten op volgend jaar. Volgend jaar heb ik ook meer tijd omdat ik met honkballen stop. Die sport kost ook tijd, maar de beschikbare tijd die ik heb wil ik eigenlijk graag besteden aan het vliegen.
Mijn instelling is gewoon meedoen en we zien wel waar we eindigen. No pressure. Het doel voor mij van het volgen van F3A-X is het plaatsten van figuren en het opstellen van een vlieg programma waarmee ik een goede show in elkaar kan draaien als ik eenmaal geoefender ben.
Ik zie het niet als een doel op zich maar een bouwsteen voor latere activiteiten. En wie weet ligt er verborgen talent in me. We zien wel.

Maar hoe zit het met een caller enzo. Wie gaat dat doen en wie kan mij trainen? Volgens mij woont het gros in het zuiden des lands. Zijn er nog mensen in de buurt van Haarlem?

Trouwens Jeroen of Alex? Kwamen jullie nu ook naar Odoorn?

Greetz,
Thierry

Hoi,

Maar hoe zit het met een caller enzo. Wie gaat dat doen en wie kan mij trainen? Volgens mij woont het gros in het zuiden des lands. Zijn er nog mensen in de buurt van Haarlem?

Greetz,
Thierry

Hoi, leuk dat je die plannen hebt gemaakt om mee te doen aan F3A-X. Ik doe het dit jaar ook voor het eerst en het is reuze leuk en altijd gezellig tijdens de wedstrijden.
Een caller is altijd wel beschikbaar tijdens een wedstrijd, gewoon iemand van de vliegers die meedoen. Nadeel is wel dat je niet weet hoe de samenwerking verloopt, iedereen doet het weer anders. Beste is iemand van je eigen club zover krijgen dat hij ook mee gaat doen en dan als "team" aan wedstrijden mee te doen. Dan kan de een voorlezen en de ander vliegen en andersom. Als je wilt kun je eens in Lelystad langskomen, we oefenen daar geregeld ook door de weeks 's avonds.

Groetjes,

Andries

Heey Thierry!

Leuk om te horen dat je nu ook wedstrijden gaat vliegen. :) Er zijn niet erg veel mensen op onze club die zich voor deze specifieke tak van het modelvliegen interesseren.

Wat betreft het meevliegen van F3A wedstrijden; het toestel moet inderdaad in een box van 2x2 passen. Mart heeft eventueel nog wel een leuke instap F3A kist voor je liggen.

F3A homepage: F3A-Klassen

F3A-X homepage: http://www.f3ax.nl/

Tot in Odoorn!

Groet,

Julius

EDIT: Inderdaad Alexzzz, had er overheen gelezen.

Laatst bewerkt:
hoi thierry,

idd is deze voor 50ccm heb hem gevlogen gehad met en da50 maar wou hem ombouwen naar electro en daarom de motor verkocht gehad.

gtjs
wim

Hoi,

Okay. Dat bied opties?
Heb je foto's van die kist? Ben benieuwd welke het is? Diegene die ik wil komt pas in September uit. Hoe vloog de MX?

Greetz,

Thierry

Back