Zeg Thomas, heb je zo'n 1000€ - 1200€ budget? anders hoef je eigenlijk niet eens aan een grote heli te beginnen.
Ik vind het altijd zo zonde als een scholier met zo'n hobby gaat beginnen... Crash... weer maanden moeten sparen om nieuwe onderdelen te kopen.
In mijn ogen is deze hobby alleen voor mensen met een vaste baan. En dat weet de commercie maar al te goed, anders hanteren ze niet van die schoftige prijzen voor de heli’s en wat prut onderdeeltjes.
Nee Thomas, weet goed waar je aan begint. het gaat je echt bakken met geld kosten. Trap er niet in, reken maar dat je een bulk meer geld kwijt bent dan jij nu in je hoofd hebt.
Net als die advertenties van 200€! Hmm niet te vliegen zonder tunning; Oh leuk, met lipo’s kan je 2 keer zo lang vliegen; Oh, speciale lader nodig; meteen maar een goede Schulze 330; Oh, ook 10A voeding nodig?; Nog een extra accu; Ai motor stuk; Nieuwe motor: Weer stuk; Brushless motor met controller… Ik kan nog wel een tijdje doorgaan (heb het zelf ondergaan

).
Als je voor een Raptor gaat bedenk ook dat de nitro niet goedkoop is. 21€ voor 3,8 Liter. Moet je ook als scholier maar elke keer op hoesten. Laatst maakte Gerard een klein missertje met z’n Raptor. En de schade was
MAAR 74.30€ En dat is heel goedkoop.
(sorry Gerard, ik weet het het doet pijn

)
Crashen gaan we allemaal een keer doen. Mijn laatste flinke crash koste mij dik 200€ en kenners vertelde mij dat ik nog mazzel had met deze “goedkope” schade.
Ach ja… als je met weinig budget toch voor een heli kiest, neem dan toch maar een micro. Lastiger te vliegen maar je houdt uiteindelijk het meeste geld in je zak. En je kan er erg veel lol mee hebben. Vind het nu nog steeds 1 van de leukste heli’s in mijn vloot:
(Logo 10, Zoom 400 en dus de Hummingbird) Puur omdat ik makkelijk overal kan vliegen en een crash in de meeste gevallen schadeloos overleeft. Als je handig bent heb kun je met dat ding in 2 dagen hoveren (net als ik) of als je niet handig bent kan het weken duren :lol:
Zoek wel even iemand op die hem kan afstellen en invliegen voor je. Lees anders mijn verslag eens door:
Hummingbird beginnersverslag van/voor een helikopter newbee
Dit is verder niet om je te ontmoedigen hoor. Probeer je alleen duidelijk te maken je niet blind te staren op al die mooie heli’s.
Groetjes Michel