Beginnen met Helicopter vliegen

Hallo allemaal,

Ik zal me ff voorstellen:
Ik ben frank en ben sinds enkele jaren modelvlieger met wisselend succes en
groot fan ( hoop ook een beetje een promotor ) van F5B de snelste electro klasse met Hotliners ( kijk ff op de site F5B.NL. ) nu he ik de vorige winter
lekker in de kelder gespeeld met een Esky Lama en zou graag wat verder
willen in het Helicopter vliegen. Maar ik zie door alle bomen t bos niet meer.
Het liefste wil ik een Heli kopen in Nederland ( gerenomeerde zaak ) bv 4Rc
die bij mij in de buurt ligt.
De spullen die ik voorhanden heb:
* zender MC24/MX22
* Lipo`s 4/5/6 S
* Regelaars Tot max 6S en een CC160HV regeler ( met modificatie )

Welke Heli zouden jullie adviseren, budget maakt niet zoveel uit maar gezien
de aankomende crashes moet t wel binnen de perken blijven.
Doel is uiteindelijk een beetje speedvliegen.

Tussen oplossingen ook welkom bv eerst een Multicopter dan pas een ...

Hoop op jullie antwoord.

Gr Frank

Hoi Frank,

Ik denk dat je veel meningsverschillen zult gaan lezen, maar in mijn mening zou ik naar een Belt CP gaan, waarom? Deze kun je zo hard crashen als je wilt en toch onder de 50,- blijven. ( matter of speak dan ) Onderdelen zijn er niet duur voor.

Tenzij je geen Collective pitch wilt, kan je ook nog Fixed pitch nemen..

Mocht je verder nog wat willen weten over de heli, qua afstellen of vliegen, kom gerust een keer langs zou ik zeggen;) ( Woon in winterswijk, kottenseweg afrijden en je bent er )

4RC is overigens een goede shop, kom er regelmatig en zijn altijd netjes en beleefd..

Succes!

Hoi Frank,

Ik denk dat je veel meningsverschillen zult gaan lezen, maar in mijn mening zou ik naar een Belt CP gaan, waarom? Deze kun je zo hard crashen als je wilt en toch onder de 50,- blijven. ( matter of speak dan ) Onderdelen zijn er niet duur voor.

Tenzij je geen Collective pitch wilt, kan je ook nog Fixed pitch nemen..

Mocht je verder nog wat willen weten over de heli, qua afstellen of vliegen, kom gerust een keer langs zou ik zeggen;) ( Woon in winterswijk, kottenseweg afrijden en je bent er )

4RC is overigens een goede shop, kom er regelmatig en zijn altijd netjes en beleefd..

Succes!

Volgens de ervaringen die ik al gelezen heb moet je met dat Esky spul meer sleutelen dan je ermee kan vliegen. Je kan bv ook een KDS kopen, de S versie kost maar 220 euro en de onderdelen zijn ook niet al te duur.

Maar als je je niet overhaast dan kan je leren heli vliegen zonder te crashen, je kan dan bv ook direct voor een trex gaan aangezien je budget niet zoveel uitmaakt. Ikzelf ben nog maar 2 keer gecrasht waarvan 1 stuurfout -doordat ik te overhaast bezig was- ;)

Hoop dat je hier wat aan hebt..

Mvg,
Jelle

Zoals je kunt zien TS, de meningen zijn verdeeld.

Ik heb nog nooit moeten sleutelen aan mijn CPX omdat er een fout in zat van Esky ( behalve die ESC ). Maar meer mede door mijn stuurfout = crash = sleutelen.

Maar die discussie is vaak genoeg gevoerd hier, en ga ik ook verder niet op in.

Tis verder aan de TS wat hij/zij doet, Esky( Goedkoop + goedkope onderdelen ), KDS ( Middelkoop ( Verder geen ervaring mee ) ), Align ( Duur, maar goeie heli's:D ).

Neem hier eens een kijkje.

[mod] link verwijderd, geen winkelbesprekingen en promotie [/mod]

Goede en betaalbare beginners heli's setjes.
Alles er op en er aan.

Dit zijn echte ready to fly heli's

De verkoper ondersteund je, indien nodig, ook bij je eerste vluchten en verder.
Prima after sales.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo en bedankt voor jullie input.

De kosten van de Heli`s die jullie aangeven zijn prijs technisch
zeer interessant, valt me eigenlijk 100% mee.
Wat voor mij wel belangrijk is zijn verkrijgbaarheid van onderdelen.
( lees snel ) En van beter iets meer uitgeven en goed dan goedkoop
en 2 keer kopen.

Gr Frank

Heb alleen nog een vraagje,

Namelijk welke grote is het best om mee te beginnen?
Heb her en der gelezen dat de grotere types makkelijker
te vliegen zijn?

Hoe groter de heli hoe stabieler hij vliegt, maar die zijn ook wel stukken duurder. Ik raad je dan wel aan om bij een club te vliegen.

Inderdaad, hoe groter hoe duurder.
Ook als je een crash krijgt.

Zelf ben ik ook nog een beginner, en heb nu gestart met een 450 size.
Deze heli is in het begin even een handvol om onder controle te krijgen.
Een trainingskruis is dan zeker geen overbodige luxe en kosten vaak maar een paar euro.
Als je eenmaal de takeoff en landing in de hand hebt, kan je die er weer onder uit halen.
Als je de 450 size eenmaal onder controle kan houden, is een groter heli vliegen een appeltje eitje.

De 450 size is voor mij een goede basis.
Snel en betaalbaar aan onderdelen te komen, vaak binnen 24 tot 48 uur.
Moet dan natuurlijk wel voorradig zijn bij de leverancier.
Heb hier voor de beschikking over 4 heel betrouwbare leveranciers.

Hallo,

ik zou naar Remco gaan, en je eens laten informeren/brainstormen met z'n tweeën over de Logo 400/Logo 500 of eventueel een Logo 500SE .

Als je F5B vliegt, en mee kan komen met wat daar vliegt, dan ben je kwaliteit gewend. Voor het heli vliegen geld eigenlijk niets minder, T-rex is leuk, Logo's is net even een klasse extra.
Als je voor een 450 size gaat, of minder/kleinere spullen, dan ben ik bang dat je teleurgesteld raakt.

Gewoon even lekker brainstormen met Remco, en je komt tot de juiste beslissing!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Als je ook nog wilt gaan speedvliegen, ben je met de E-sky snel klaar.
Beter wat meer uitgeven zodat je een poosje vooruit kan. Crashen zul je niet doen met jou ervaring, dat heb je zelf in de hand.

Crashen zul je niet doen met jou ervaring, dat heb je zelf in de hand.

Denk dat dat niet helemaal opgaat.:nooo:

Zelf de beste piloten boren hun heli nog steeds in de grond.

1 seconden van concentratie verlies, en kassa.

Je zal er echt wel een paar keer aan moeten geloven hoor.
Zeker in het begin.
Maar dat hoort er nu eenmaal bij.:yes:

Ik sluit me aan bij Aldert en Rhelie. Met jouw ervaring en doel kan je beter meteen een goede heli kopen, daarmee kan je sneller mee leren vliegen dan klein spul. Een logo 600 haalt makkelijk de 200 schijnt, zelf heb ik nog niet gekeken hoe hard mijn 600SE gaat.

Ik heb nog wel een nieuwe Trex 550 staan... die te koop staat...
450 euro voor de heli, 500 voor de heli met 6S lipo...

Waarom?

om een beginner nu een heli van 1200 euro aan te raden... zitten sommigen niet echt op te wachten.. je zult zien dat je later waarschijnlijk zegt had ik het toch maar gedaan, maargoed crashen doet ook zeer... en hoe duurder de heli, hoe zeerder het doet.

Dan is een 600se volgens mij alleen te vliegen op 12s... dus extra kosten omdat je voor 1 vlucht 2 lipo's nodig bent...
De 550 is 1 lipo nodig, dus met diezelfde 2 lipo's kun je dus 2x vliegen...
Ik ben ook begonnen met de trex 550.. tenminste echt vliegen... (had al hoovers gedaan met mn Trex700) en heb er tot de dag van vadaag nog steeds plezier van... ik gebruik hem nu als oefenheli in de 3d... spares zijn betaalbaar, en overal te koop...

groet Marcel

De 600SE is prima te vliegen met 10s, afhankelijk van je lader kan je die gewoon als 1 pakket laden.

Back