Beginnen met modelvliegen.

• Topicstarter Topicstarter jd_m
  • Startdatum Startdatum
J

jd_m

Guest
Ik wil graag gaan beginnen met modelvliegen. Ik heb een Honeybee CP2 van Esky. Ik heb al een paar keer geprobeerd te vliegen maar steeds crash ik en de onderdelen zijn nogal duur.

Weet er misschien iemand waar ik een handleiding kan vinden waar ik het stap voor stap kan leren?

Ik denk toch dat je het moet zoeken in een Flight Simulator. Of ga eens langs bij een club, daar krijg je alle informatie die je nodig hebt.

Ik wil graag gaan beginnen met modelvliegen. Ik heb een Honeybee CP2 van Esky. Ik heb al een paar keer geprobeerd te vliegen maar steeds crash ik en de onderdelen zijn nogal duur.

Weet er misschien iemand waar ik een handleiding kan vinden waar ik het stap voor stap kan leren?

Dat vind je niet in een handleiding, je hebt er vrijwel altijd hulp bij nodig en dat begint al met de bouw / afstelling van de heli

Een simulator op je pc bied al veel financieel voordeel :)
RealFlight, Reflex of iets dergelijks. Dan kan je de basis besturingen van je heli leren.

Daarnaast kan je het beste iemand zoeken die al vliegt, er is namelijk zo veel te leren !!

Hoe werken de stuurfuncties en de staart, wat doet een gyro.
Heel belangrijk is balans in je heli, zonder dat is het niet te doen.

Ik weet zo even geen link naar "een" handleiding om te leren vliegen, maar er zijn wel wat links zo links en rechts op het forum geplaatst.

en ook heel belangrijk: DOORZETTEN!

de 04 is standaard nog veel instabieler dan een cp2, maar na 2 weekjes goed oefenen ging hoveren vanzelf, en begon ik al aan side- en nose in!

ondertussen de heli ontgroeit (ik kan meer dan de heli :P ) en wil dus een grotere CP heli...

Ik speel al jaren flight simulator vanaf flight simulator 98 tot X, maar het is toch heel anders in het echt vind ik.

Kan ik de Honeybee cp2 misschien aanpassen zodat de staartrotor wel lekker vliegt? Ik heb een groot budget er voor over.

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas voor je, maar ik ben het HELEMAAL met jvthert eens. De CP2 is een HEEL lastige heli om mee te beginnen. De staartmotor is gewoon niet sterk genoeg in verhouding met de mainmotor. Tot ongeveer half-gas gaat het wel, maar daarboven... vergeet het maar!
Daardoor gaat rondvliegen enigszins, maar hoveren al een stuk moeilijker.

Ik heb al een paar keer geprobeerd te vliegen maar steeds crash ik en de onderdelen zijn nogal duur.
Eerlijk gezegd, als je de onderdelen van de Honey Bee CP2 duur vind, begin dan niet aan heli-vliegen! Dit wordt dan één grote teleurstelling!
Er zijn namelijk weinig/geen heli's te vinden die goedkoper zijn in onderdelen. En wat je ook vliegt, je gaat gegarandeerd extra onderdelen nodig hebben!

Een trainingskruis is voor de Honey Bee CP2 een oplossing om minder vaak te crashen, maar bedenk je dan wel dat dit een flinke verhoging van het gewicht oplevert en het hoveren/vliegen dus NOG moeilijker maakt!

Wil je wat proeven aan het heli-vliegen zonder meteen (hoge) crashkosten te maken? Overweeg dan eens een USB-computerzender (Esky oid) te kopen van ongeveer 25-30 euro. Hiermee kan je dan op de gratis simulator Heli-X vliegen.

Deze geeft je een goed/aardig beeld hoe het in het echt gaat...

Succes!

Past dat Kruis ook op Superskids? Die heb ik er namelijk op zitten, want ik las dat die daardoor meer in balans is.

Ik zit nu eigenlijk toch te twijfelen of ik beter een Honeybee King kan kopen, ik lees dat deze wel een goede staartrotor heeft? Want ik heb nu 50 euro schade terwijl een nieuwe King 150 euro kost, dus als een King veel beter vliegt is dit misschien een betere oplossing?

Zonder hem ooit gevlogen te hebben durf ik te zeggen dat de King VEEL beter is. Maar voordat je hem aanschaft, denk eerst écht serieus na of je niet beter eerst alleen een USB-computerzender kan kopen. Dat is namelijk nog 125 euro goedkoper ;)

hey ik ben maarten ik heb nu een micro 47g vliegen is niet zo gemakelijk daarom zou ik graag een GRATIS flight sim hebben kan iemand mij daar bij helpen:confused: ps.sorry voor de schrijf fouten;)

Back