Helaas voor je, maar ik ben het HELEMAAL met jvthert eens. De CP2 is een HEEL lastige heli om mee te beginnen. De staartmotor is gewoon niet sterk genoeg in verhouding met de mainmotor. Tot ongeveer half-gas gaat het wel, maar daarboven... vergeet het maar!
Daardoor gaat rondvliegen enigszins, maar hoveren al een stuk moeilijker.
Ik heb al een paar keer geprobeerd te vliegen maar steeds crash ik en de onderdelen zijn nogal duur.
Eerlijk gezegd, als je de onderdelen van de Honey Bee CP2 duur vind, begin dan niet aan heli-vliegen! Dit wordt dan één grote teleurstelling!
Er zijn namelijk weinig/geen heli's te vinden die goedkoper zijn in onderdelen. En wat je ook vliegt, je gaat gegarandeerd extra onderdelen nodig hebben!
Een trainingskruis is voor de Honey Bee CP2 een oplossing om minder vaak te crashen, maar bedenk je dan wel dat dit een flinke verhoging van het gewicht oplevert en het hoveren/vliegen dus NOG moeilijker maakt!
Wil je wat proeven aan het heli-vliegen zonder meteen (hoge) crashkosten te maken? Overweeg dan eens een USB-computerzender (Esky oid) te kopen van ongeveer 25-30 euro. Hiermee kan je dan op de gratis simulator Heli-X vliegen.
Deze geeft je een goed/aardig beeld hoe het in het echt gaat...
Succes!