beginnen met nitro heli

hallo mensen ik ben tijdje uit de modelbouw wereld geweest. maar ik wel nu toch graag weer de draad op pakken. ik heb een tijd fg hpi baja ect,, gehad en een lama v4. maar ik zou toch heel graag een nitro heli willen hebben. is dit heel anders vliegen. en wat is het beste beginners toestel ?

ik hoop dat jullie mij hier een beetje advies mee kunnen geven

alvast bedankt :bye:

Tja, das lastig....
Ik heb het geprobeerd met een kds450 c heli...
(om te kijken of ik het leuk vond, en dat vondt ik!)

Ik kan je vertellen, koop zo groot mogelijk wat je budget aankan, rekening houdend met crashes... Ga naar een club, en sim veel....

Groter is stabieler.

Eigenlijk moet je bij jezelf te raden gaan.

A- Wat wil je,
B- Wat kan je,
C- Heb je nagedacht over je budget

A, je geeft aan een nitro heli te willen. Duidelijk maar heb je de gelegenheid tot vliegen daar waar jij dat zou willen?
B, Kan je vliegen met een heli? heb je voldoende middelen om zo'n heli te kunnen vliegen, ( start materiaal, zender/ontvanger, brandstof enz enz).
C, Hoeveel geld wil je er aan uit geven. Moet het nieuw zijn of mag het iets gebruikt zijn.
Je kunt het e.e.a. bouwen van onderdelen bijeen gesprokkeld van internet of ga je voor een machine van PIEP waar je een startkapitaal van zo'n €1000 voor nodig heb????

Veel plezier met jouw keuze

is een goede vraag

ik heb zoals ik al zij evaring met een lama v4 maar ik snap ook dat je dit niet kunt vergelijken bij een nitro ik wil gewoon eerst rustig een beetje hoveren dat is al heel wat

zo iets had ik in gedachten Marktplaats.nl > Raptor 30 V2 compleet en in nieuwstaat ,inc Flight simulator - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw | Radiografisch | Vliegtuigen en Helikopters

ik kan hier mooi achter de dijk vliegen staat vaak weinig wind

ik wil gewoon iets hebben die gewoon compleet en afgesteld is
:bye:

Op zich niet verkeerd. Gebruikt dus onbekend wat het verleden is. Ik zou gezien je ervaring zoeken naar iets dat minder kost maar ik heb alle rand artikelen.

Neem de tijd. Je geld uitgeven is niet zo'n probleem. Er plezier van hebben in deze hobby soms wel.

Succes.

500 euro gaat hem niet worden.

Je hebt nodig:
- heli, voor een goed apparaat zit je als snel naar 1000 eur te kijken (met electronica dan). met goed bedoel ik trouwens een heli die gewoon lang meegaat, niet perse extreem op 3d gericht oid.
- zender, trek daar ook snel 3 tot 500 voor af
- startspullen, zeg 150 eur

En dan moet je nog gaan vliegen en lessen..
Doe je het allemaal zelf, ga je best wat schade krijgen tot je kunt hooveren

EN 2e hands is leuk, maar dan moet je wel geluk hebben met de verkoper
Je hebt er veel goede tussen zitten, maar ik zie hier genoeg voorbeelden voorbijschieten van mensen die 2e hands kopen, en waarbij ze naderhand de halve heli hebben moeten vervangen (en dus eigenlijk beter meteen nieuw hadden moeten kopen)

Ipv de raptor 30 kun je misschien even doorkijken naar de raptor 50/60
30 heeft niet veel power over (heb je ook niet nodig), waardoor je je gaat vervelen als je eenmaal verder komt
Of even bij align kijken, logo, etc
clonen kan ook, kijk Hk of copter x, maar hou de bouwverslagen in de gaten, vaak moet eea vooraf vervangen worden door beter materiaal

wil je toch je budget vasthouden, kun je evt beter een mcpx kopen met zender (dacht 190 eur)
leer hiermee vliegen, als dat gecontroleerd gaat zal een nitro heli niet zo extreem veel verrassingen hebben

Ik heb nog wel een en ander te koop bij interesse, dus van heli tot startspullen.

Voor 500 E gaat het wel lukken mits je iemand mee kan krijgen die de heli kan inspecteren als je iets van marktplaats gaat kopen.
Op marktplaats staan veel complete helicoptersets met zender en alle startbenodigdheden.

Waar je rekening mee moet houden is dat je nooit een heli vindt voor weinig die goed afgesteld is, meestalk verkoopt men omdat men de moed opgegeven heeft, men geschrokken is van de kracht die vrijkomt als men de heli voor het eerst start, er wordt dan vak al van het vliegen afgezien.

mijn advies;

Koop eerst een simulator, bijvoorbeeld Phoenix, en koop een zender om te oefenen op de pc. maak veel uren totdat je kan hoveren en netjes kan rondvliegen op een gelijke hoogte inclusief naar je toevliegen e.d. ook met veel wind.

Koop een gebruikte heli, laat deze voorvliegen of neem iemand met ervaring mee om een set van marktplaats te kopen, ik adviseer een Hirobo Shuttle, is gedateerd maar onderdelen Zijn goedkoop, overal verkrijgbaar en de heli is bij veel ervaren vliegers bekent, dus makkelijk om hulp te vinden.

Ga naar een club en neem enkele lessen om het echte werk te ervaren, ookal heb je simervaring, de zenuwen zullen door je lijf gieren op het moment dat jou eigen helicopter op toeren komt en gaat opstijgen.
zodra je kan hoveren kun je zelfstandig verder leren op dezelfde wijze als op de sim.

Overweeg ook eens om een 2de hands heli voor de eerste vlucht te demonteren en opnieuw op te bouwen zodat je beter begrijpt hoe die heli werkt en je hem makkelijk zelf kan repareren en opnieuw afstellen na een eventuele crash.

Groeten en veel suces.

Tom

Dat laatste is geen overweging, dat moet eigenlijk gewoon

Als iemand het opgeeft vanwege allerhande beginnersproblemen, is hij ook een aantal keer gecrasht.
En waarschijnlijk verkeerd gerepareert

Tijdens een wederopbouw zie je alle lagers (vervangen) en onderdelen, beschadigingen worden meteen zichtbaar.

Het is even werk, maar het is beter dan na een crash iemand horen zeggen: had ik maar even alles uit elkaar gehaald..

Back