beginnen met pylon racen

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door gijsber58, 14 sep 2013.

1. gijsber58

gijsber58

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Kan iemand mij een advies geven welke merk en type ik het beste als eerste pylon vliegtuig kan aanschaffen. Ik ben al een "geoefende" rc electro vlieger.

2. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Quickie 500! Grootste klasse in Nederland en erg gezellig. Kan electro en brandstof.

www.f3d.nl, menu Quickie. Daar kan je ook goedkoop een kist, en onderdelen kopen.

Erg leuk er leerzaam, zelfs als je achteraan vliegt zoals ik.

Hugo

3. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Oh, overigens, EF1 kan ook, zie zelfde f3d site, en E2K, zie ook die site.

EF1 vind ik het mooiste qua toestellen, maar weinig deelnemers en ik heb mijn kist meerdere keren gecrashed. Quickies sturen makkelijker vind ik.

E2K heeft weing deelnemers maar is groeiende. Is erg goedkoop, klein, en volgens mij sneller dan de andere 2 klassen. As ik mijn Quickie onder de knie heb, wil ik er een E2K tje bij bouwen.

Hugo

4. gijsber58

gijsber58

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Hugo nogmaals bedankt. Misschien heeft een lezer van forum er een voor mij te koop. Gr. Berichten via pb.

5. ragbak

ragbak

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Gijsber, leuk dat je mee wilt doen met pylon racing, vers bloed is alstijd goed ;-). Ik heb nog wel een Q500 Grand Chelem voor weinig (brandstof). Een goede instapkist voor Q500 racen. Niet de allersnelste kist die er is, maar erg goed om rondjes mee te oefenen en het racen onder de knie te krijgen.
    Laat maar weten als je geinteresseerd bent in deze klasse, dan stuur ik je een PB'tje met details.
    Wil je echt elektro, dan wordt het EF1 of E2K klasse.

Peet

6. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Mocht electro je voorkeur hebben dan is EF-1 een leuke klasse met de mooiste toestellen. Te koop als ARF en als kit. Dus als je graag zelf bouwt kan dat ook.
    Het gaat niet zo hard als E2K waardoor het wat makkelijker is om mee te beginnen. De snelheid ligt een tikje onder die van de Quickies, maar niet veel. Het is een langzaam groeiende klasse, iedereen is van harte welkom!

7. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Nee, hoor, Quickie kan ook electro. Mijne wordt op dit moment omgebouwd (lang verhaal, niet boeiend).

Hugo

8. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    E-Quicky kan ook maar is problematisch omdat de beste motor niet meer leverbaar is. Ik zie het afgelopen jaar ook erg weinig activiteit bij de E-Quickys. Ga dan voor een echte elektro klasse ;-)

9. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Ik denk dat je, zeker als beginner, ook met een motor gelijkend aan de motoren uit de regels wordt toegelaten. Ik vind de Quickies makkelijker vliegen dan de EF1 toestellen. En makkelijker zelf bouwen, als je dat leuk vindt.

Hugo

10. gijsber58

gijsber58

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Ik ben op zoek naar een gebruikte pyloracer electro uitvoering.

Laatst bewerkt: 21 sep 2013
  11. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Kom je zondag de 29ste kijken op de Peel? Kan je na afloop de mijne overnemen. Ik bouw waarschijnlijk een nieuwe deze winter.

Hugo

Laatst bewerkt: 22 sep 2013
  12. M.l.v.Doesburg

M.l.v.Doesburg PH-SAM

Lid geworden:
    9 nov 2002
    Vergeet niet dat je op de toegangslijst moet staan om op de Peel te komen!

13. gijsber58

gijsber58

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Ik ben nog steeds op zoek naar een niet al te dure elektro pylon racer. Dit om te snuffelen aan waar jullie blij van worden.

14. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Hi Gijsber,

Ik heb een E-Flite Shoesting die ik gekocht heb om to strippen en uit te voeren als Ned of Zed uit de film "Planes". Dat plan is inmiddels van de baan. Deze Shoestring is dus over. Hij is gebruikt en er moet wel wat zelf aan gesleuteld worden. Zo ontbreken de motor steunen (kunnen 4 alu buisjes zijn met een lange bout erdoor). Er zitten E-Flite servo's in de vleugels, niets in de romp. Ook ontbreken de stuurstangen voor de rolroeren. Allemaal eenvoudig op te lossen. Je moet zelf nog voor de regelaar, motor, spinner, prop, 2 servo's en de accu's zorgen. Je hebt 3 accu's nodig waarmee je 2x op een wedstrijd vliegt.
    Hij mag voor € 50,- ex verzendkosten weg, maar alleen naar iemand die er ook echt EF-1 mee komt vliegen. (tenmiste een wedstrijd dan ;-)

15. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    SPAM:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  16. ragbak

ragbak

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Gijsber, E2K is wellicht ook een optie. Goedkope E toestelletjes, kitjes kosten ca 60 euro. Gaat lekker wat harder dan Q500 en EF1, ca 200 km/u topsnelheid. Kijk anders even op www.f3d.nl daar vind je heel wat info.

Peet

17. wubbo

wubbo

Lid geworden:
    4 sep 2006
    Voor E2K moet je echt wel een beetje kunnen vliegen, die gaat behoorlijk hard.
    Ze zijn erg goedkoop en behoorlijk stevig.
    ze vliegen :turn-l: super gaaf, tenminste als er geen paal voor springt :oops: .

18. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Ach, wat je ook gaat vliegen, ga vooral veel oefenen en gebruik kleine uitslagen. Ik ben nu met de plannen voor volgend seizoen bezig, want dit seizoen heb ik de races gebruikt om de kist te trimmen en om te oefenen. Dat werkt niet!

Hugo

19. gijsber58

gijsber58

Lid geworden:
    20 aug 2009
    Ik heb sinds de start van mijn vraag heel veel zeer positieve reakties gekregen. Mijn dank hiervoor. Door al deze informatie weet ik eigenlijk niet meer in welke klasse ik zal instappen. Mij is nog niet geheel duidelijk geworden waarin het verschil nu eigenlijk inzit. Is het verschil voor elektro de 3 of 4 cell lipo en de daarbij behorende setup of is er nog meer?

20. Emanuel

Emanuel

Lid geworden:
    9 feb 2011
    Er zijn 3elektro klassen. E-Quicky is een omgebouwd brandstof model met eeen vierkante romp en dikke vleugel. Je moet er zo'n 1700 watt instoppen om de juiste snelheid te halen. Een snelle heat duurt zo'n 80 seconden. EF-1 zijn leuke semi schaal modellen die iets langzamer vliegen. Op een race scheelt het zo'n 10 seconden met een E-Quicky. Ze hebben daarvoor 600 watt nodig op 4 cellen. E2K heeft een vergelijkbare aandrijving op 4 cellen maar is kleiner en vliegt sneller dan Quicky. Een snel rondje E2K duurt net als de E-Quicky zo'n 80 seconden. Ter vergelijking, een gemiddelde brandstof Quicky heat is zo'n 90 seconden. Kijk bijvoorbeeld naar deze uitslag: http://www.f3d.nl/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=236&lang=nl

Als je het zo naast elkaar zet valt op de een E-Quicky niet erg efficient is. Ook neemt het aantal deelnemers af. E2K is leuk aan het groeien en ook EF-1 trekt langzaam aan meer deelnemers. Voordeel van een EF-1 is dat er wielen onder zitten. Voordeel van E2K is de eenvoud en lage kit prijs. Je moet zelf bouwen, ARF is er voor zover ik weet nog niet voor E2K.

Deel Deze Pagina