Beginnen met RC auto

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Ferdi, 14 mei 2003.

  1. Sjors Euser

    Sjors Euser Guest

    eurO's.

    Nederlands. en het is nog goed ook.

    maarre, ik ga denk ik een RC auto kopen van 400 en van de overige 200 spullen zoals zender en co.
    eik 415 maar ik denk dat er bestelkosten bijkomen.

    "geeft er eik ook te veel aan uit"

    maar Kheb al een electro buggy ingeveer 10 jaar dus tot die tijd si het ook lekker de kat najagen en de bossen in.
     
  2. ben

    ben Guest

    ferdi kijk eens op te koop daar staat nog een tl01 te koop
    gr ben
     
  3. Hmm Speedfreak,

    Ik noem ze altijd Eurie omdat ik er meestal nogal treurie van wordt (de prijzen tegenwoordig).

    Grtx
     
  4. Sjors Euser

    Sjors Euser Guest

    ja OK, maar ik vind et echt TE STOM VOOR WOORDEN als ik het weer ergens lees.
    Is mijn eigen probleem dus niks van aantrekken hoor. Ik hoorde het bij die reclame van GAMMA.

    maarre, is de modelbouw kwa prijzen erg omhooggegaan? door de euro dan.
     
  5. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Van sommige onderdelen (vooral dingetjes zoals tandwieltjes bijvoorbeeld) zijn de prijzen hetzelfde gebleven....




    Alleen het symbooltje ervoor is veranderd. :?
     
  6. Ferdi

    Ferdi Guest

    Nou ja ik denk er dus nog steeds over na en ik kom er steeds slechter uit. Ik zit nml nu met de volgende vragen:

    Liggen er ook circuits in de buurt van Rotterdam ? Kan je daar gratis op rijden als je lid bent? (buiten wedstrijden om)

    Nu bedenk ik me net dat ik hiernaast een licht heuvelachtig landschap heb liggen en dat zo'n wagentje dan wel cool is :)
    Dan is zeker een buggy weer aan te raden ?

    Eigenlijk het liefste wat ik wil is een Rally wagen (met een Peugeot of Subaru WRC kap) met een innerbody. Hiermee kan ik toch door het zand rijden ? Maar die innerbody heb ik alleen nog maar gezien voor electro. Klopt dat ? issie er alleen maar voor electro wagens ?

    Belangrijkste is echt dat ik er mee over zand en zulke losse ondergrond kan rijden. (Ik heb nml een klein grasveldje hiernaast liggen en dat gaat dan een zandbak worden :twisted: ) En dat het een Rally wagen is :)
    Maar ja of dat haalbaar is ?
     
  7. Tamiya XBpro series 1:10

    op www.toemen.nl staat op pagina 2 ook deze serie:
    Tamiya XBpro series 1:10

    ziet er ook uit als goed een rally chassis, toch?
    is dit type nu beter of slechter dan de tl01?
     
  8. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    een inner body heeft vaak geen zin op een benzine auto omdat die een goede koeling nodig heeft, bij een elktro is dat minder van belang dus kan het daar wel maar als je electro getuned is met een snelle motor enzo is zo'n inner body ook niet aan te raden electro motor wordt ook warm en als je daar te lang mee rijd kan volgens mij je motor en voor al je magneten in je motor gaar worden(als ik het goed heb hoor).

    en je kan toch ook gewoon een soort van truck kopen als de HPI RS4MT
    [​IMG]
    is er ook in electro :)

    zijn ook straat banden voor te krijgen en kan je een beetje mee afwisselen alleen als je een straat wedstrijd wil doen gaat dat niet met deze moet vaak tourwagen voor hebben dus moet je wel ff goed bedenken wat je wel en niet wil gaan doen met die auto!!
     
  9. Ferdi

    Ferdi Guest

    Ik zit nog een beetje te dubben eigenlijk.
    Aan de ene kant lijkt circuit me wel leuk om tegen anderen te racen maar point is wel dat hier in de buurt (Rozenburg, Spijkenisse) volgens mij geen mogelijkheid is om te racen op circuit. Of weet iemand een circuit hier in de buurt ? (Rozenburg, Spijkenisse, Rotterdam)

    Dat terwijl ik praktisch in mn achtertuin een stuk natuur als de landtong heb liggen. Als ik daar dan nog eens op uitgekeken raak kan ik zo naar Rockanje toe, ligt een strand en een hoop bos etc :)

    Daarom hoopte ik op een rally wagen die met beiden overweg kan. Maar die kunnen natuurlijk weer minder hobbeltjes nemen (rough road zeg maar) Dus tja eigenlijk zit ik wel vast op de looks van de rally wagen maar eigenlijk kan ik beter meer richting de buggy gaan kijken denk ik vanwege de enorme natuur hiero.

    Eigenlijk weet ik het gewoon nog niet, ik vind het zo irritant dat als ik een echte buggy neem dat dan het tourwagen deel meteen wegvalt. Liefst heb ik dus zo'n rally wagen die ik heel hoog op z'n wielen kan zetten (richting een buggy dus ;)) maar die ik ook weer omlaag kan doen om er mee te circuit rijden. Kortom ik wil eigenlijk the best of both worlds :p

    Dan zit ik natuurlijk nog met het de keuze tussen electro en nitro.
    Is het verschil in vermogen echt zo groot bij het optrekken van de wagens ?

    Hoe makkelijk is het om een batterij te verwisselen ivm benzine bij te vullen ?

    Wat is de max tijd die je uit een normale electro wagen haalt op ruig terrein met zeer goede accu ? Ik hoor steeds kwartier maar af en toe ook half uur. Als het verwisselen dan niet zo lang duurt en ze hebben echt een stuk meer power onderin zitten dan een nitro dan kies ik liever electro :)

    Hoe slecht is vuile ondergrond voor nitro ivm electro met binnenkap ? Is er niet bv alleen een goede afschermende onderkap voor een nitro ?

    Nou ja ik heb dus weer een heleboel vragen :) Gelukkig ben ik pas half augustus jarig en duurt het dus nog even voor die wagen er is maar het is zoveel geld dat ik niet over 1 nacht ijs wil gaan :) Allemaal (weer) bedankt tot nu toe :)
     
  10. Sjors Euser

    Sjors Euser Guest

    een electro auto is zeer makkelijk te vervangen van accu.
    benzinetankje vullen weet ik niet.
     
  11. tja die keuze moet je zelf maken maar als ik dit zo lees zou ik denk ik toch voor electro gaan.
     
  12. Ferdi

    Ferdi Guest

    Ik heb gister een langdurig gesprek met Speedfreakssj gehad dus ik heb mezelf even ge-quote en er wat antwoorden ingevoegd.

    Dat wist hij ook niet
    Is natuurlijk de kans om te rijden dus een tourwagen is not done met zoveel offroad mogelijkheden
    Toch waarschijnlijk rally wagen omdat natuur meestal bestaat uit paadjes en ik mijns inziens veel op strand zal gaan rijden. Beetje driften etc.

    Kortom die rally wagen
    Ja
    batterij vervangen gaat bij de gemiddelde auto binnen de minuut.
    Kwartier tot half uur moet haalbaar zijn met een goede batterij.
    Niet meer van toepassing aangezien ik nitro gewoon te duur vind.

    Conclusie is dus dat een electro rally wagen gaat worden vanwege de mogelijkheden die dit ding met zich meebrengt.
    Nou heb ik bij de HPI Nitro zien staan maar die is als rijklaar set 370 euro.
    Ik heb op pkracing.nl bij de electro, tamiya, RTR wagens de Lancer voor 260 gezien en een subaru voor 220. Heeft iemand enig idee of dit goed te doen is ? Of heeft iemand een andere suggestie ?
     
  13. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Die Tamiya RTR auto's zijn gebaseerd op het TL-01 chassie van Tamiya is opzich een goed chassie maar erg simpel(zitten geen olie gevulden dempers op en de latere tunings mogelijk heden zijn wat minder)

    ze hebben ook een HPI Sprint op de site staan die ook bijna ready to run is maar die is 359 euro maaar heeft wel meer tunings mogelijk heden en heeft een electrische snelheids regelaar van plaats een mechanische regelaar. Ik zelf denk dat je met deze auto!!

    Letop: Alleen zit je dat je met geen van 2 de auto rally kan rijden de bodem speling is veelste laag denk dat je dat elke keer zand of aarde aan het happen bent met je auto en denk dat je regelmatig vast komt te zitten omdat dit meer Tourwagens zijn!!!

    alleen als je de HPI heb de subaru en de 206 dan zeggen ze op de site:
    je kan offroad maar............................

    link naar HPI site: http://cgi.hpi-europe.com/kits/main.php?lang=en&partNo=371
     
  14. Ferdi

    Ferdi Guest

    Is er dan geen mogelijkheid om er langer schokdempers in te proppen of grotere banden of iets anders zodat de grondspeling wat groter word ?

    Ik hoor bv net dat de sprint tussen de 10mm en 29mm grondspeling kan hebben. 29mm is bijna 3 cm dat is toch wel genoeg voor normaal offroad use ? Dus gewoon bospaden etc en strand etc zonder takken, stenen en denneappels etc :)
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    het zou kunnen , maar ik denk dat je onderkant begint te schaven...29 mm lijkt veel maar als je een keer een bult je neemt dan boem toch op de grond.IK zou gewoon vlak met kleine bultjes gaan rijden dat is beter voor je auto en ook even leuk(je kan net zo'n hoge sprongen nemen maar jah daar zijn buggy's voor gebouwd)ik heb ooit (paar weken geleden) met de rally sprint mogen rijden leuk wagentje maar het is een vlakke rally rijder(strand lijkt me niet zo een goed idee).Ik had de Rally sprint maar niet gepakt omdat ik zelf liever op het circuit zit!!(nieuwe wagen is Corally C4.1)Ik heb ook een Ta-02 (mun eerste wagen al heel lang geleden)had ik ook omgebouwd om te gaan rally-en maar ja de bodemspeling...toch mee opletten je kan het proberen!!!

    GreetZ D-MaX
     
  16. Ferdi

    Ferdi Guest

    Waarom geen strand ? Met beschermende binnenkap en op een beetje vast vlak zand is het toch geen probleem ?
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    op vlak wel maar niet van die hogen bulten!!
    GreetZ

    (er komt altijd zand binnen die binnenkap houd niet alles buiten!!)
     
  18. Ferdi

    Ferdi Guest

    Nee ok dat snap ik :) maar ik maak wel een vlakke ondergrond ;)

    En dat zand maak ik wel weer schoon :)
     
  19. ff een copy/paste.... :)

    -------------------------------------
    op www.toemen.nl staat op pagina 2 (van de catalogus) ook deze serie:
    Tamiya XBpro series 1:10

    ziet er ook uit als goed een rally chassis, toch?
    is dit type nu beter of slechter dan de tl01?
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Type

    Ik denk dat het standaard niet zoveel zou schelen...
    Maar als je deze verder tuned(De XBpro is gewoon een TB-01)dan is ie toch beter om mee te rally-en ..

    GreetZ Dennis
     

Deel Deze Pagina