Beginnen met RC auto

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Ferdi, 14 mei 2003.

  1. Ferdi

    Ferdi Guest

    Ik heb net een 2ehands gezien bij een winkel
    Een HPI Sprint, 175 euro helemaal compleet behalve accu's en lader en batterijen. Dus ik ben daar heeeel sterk over aant nadenken. Wat denken jullie ?
     
  2. Hoi,

    Staat die toevallig te koop bij www.rcworld.nl?

    Zoja, ga eens bij hen langs, want de kap mag er dan wel leuk uit zien alleen hoe is het chassis er aan toe?

    Let op speling van de wielophanging en stuurinrichting, zit hier speling op dan kan dit heel veel invloed hebben op het rijgedrag!

    Mijn advies is om toch een 2e hands te kopen, lekker goedkoop om mee te beginnen, koop dan gewoon een 2e hands auto bij een erkende winkel, deze mensen zijn eerlijk en geven je goed advies...

    Gr. Olivier
     
  3. Nog ff snel een opmerking...

    175 euro is voor die HPI sprint wel erg goedkoop hoor!
    Vraag me af of die nog echt goed is!

    Auto nieuw=190 euro
    Hitec Lynx zenderset nieuw=90 euro
    Electronische regelaar nieuw=vanaf 45 euro

    Maar goed als er bij staat z.g.a.n.?!?!?!? dan zou ik maar eens gaan informeren, want deze auto is idd zeer scherp geprijst!
     
  4. Ferdi

    Ferdi Guest

    Ik snap wel dat de kap niets zegt over het chassis maar het nadeel is dat ik er dus de ballen verstand van heb :oops:

    Ik wacht nog 2 weken (tot na Defqon1) als mn financiele situatie het dan toelaat dan ga ik maar eens opzoek naar een expert die voor een kleine vergoeding (of een krat bier :)) Mij kan assisteren bij die wagen want ik ben bang dat ik dalijk opgescheept zit met een wrak :?

    Dus zijn er vrijwilligers :p Tis overgens idd die op rcworld.nl ja :) Dus in de buurt van Brielle :)
     
  5. Ik denk niet dat de mensen van Rc world jou rotzooi aansmeren, bovendien kun je waarschijnlijk gewoon terug gaan als die auto achteraf niet goed blijkt te zijn.

    Er staat niet voor niets zo goed als nieuw!
    Dus zal ik maar snel actie ondernemen omdat de auto zeer scherp geprijst is en het ook een heel leuke instapper is!
     
  6. Oregon

    Oregon Guest

    ik heb een peugeot 206 ( team benelux)
    het is een benzine auto
    een protech nitro fun 12 ( 2WD)
    die is perfect voor beginnelingen ( zoals ik :p)
    je kan daarmee goed de bochten nemen en dat haalt zo'n 60 km/u
    heel plezant om mee te rijden zo'n benzine... juist moet je hem kunnen starten , en dat kan soms problemen geven....
     
  7. Guest

    Guest Guest

    Hee 8) ferdi 8)

    Electro is idd makkelijker voor beginners. Aangezien er veel minder onderhoud gewenst is. Kijk eens op http://www.marktplaats.nl/ kinderen speelgoed en dan modelbouw. Daar is ook veel aanbod. 8)
     
  8. loekvanbergen

    loekvanbergen

    Lid geworden:
    29 nov 2003
    Berichten:
    81
    Locatie:
    Bladel
    Hey Ferdi,

    Ik heb zelf ook zo'n Tamiya TL-01.
    De een vindt het niks en de ander loopt er mee weg. Wat ik je wel kan vertellen is dat de TL-01 een prima beginners model is..Makkelijk te bouwen!
    goedmoedige rijeigenschap. En als je voor je plezier gaat rijden dan kom je niks te kort..Maar..ga je mee doen aan wedstrijden dan komt de TL-01 toch niet echt mee met de anderen merken zoals bv. HPI
    De aandrijf as van de TL-01 maakt dat hij zwaar loopt. Het is wel een stevige constructie de goed stof en vuil dicht is.. Bij aandrijfriemen in bv HPI kan het vuil er beter bij...en een rally auto wordt vies!
    Om de TL-01 wat makkelijker te laten lopen zou ik je aanraden om een kogellager setje te kopen..!

    Kortom..een prima auto!! Maar snel..nee..ik vind van niet.

    Mocht je nog meer willen weten dan mail je me maar...


    Groetjes

    Loek
     
  9. Jelle-

    Jelle- Guest

    Als een RC car het zelfde als een scooter is, had ik geen RC car :)


    Ik heb pas een RC car gekocht en heb ik er zo over na gedacht:
    2WD of 4WD: 2WD was bij mij al snel uitgesloten om dat het een wegliging van niets heeft bij een hooge snelhied(heb ik gehoord) dus ik ging voor 4wd.

    brandstof of electro: het werd electro om dat ik dan geen afgelegen plek hoef te gaan zoeken vanwegen het geluid.

    Offroad of Onraod: ik dacht, volgens mij ben ik die rondjes rijden op een parkeerplaats oid zo zat, offroad lijkt me wel wat.

    Toen dacht ik... hmm als ik toch ofroad ga rijden doe ik dat in een bos oid, kan er dan meteen een dagje uit van maken, beetje chillen in het bos en af en toe een stukje rijden :)
    dus buiten de bebouwde kom waar mensen geen last van me hebben, dan kan ik net zo goed brandstof nemen...
    Dan hoef ik ook niet steeds naar huis of de accu van de auto leeg te trekken(zal wel niet zo snel gebeuren :)).

    Dus het is een Op nitro aangedreven 1:8 offroad geworden, een HPI Savage SS.
    Mijn budget lag op ongeveer 300 a 400 euro, maar snel zag ik al in dat als ik daar voor een monster truck zou kopen dat hij niet naar mijn verwachtingen zou voldoen en het snel zat zou zijn, "goed koop is duur koop" want vroeg of laat als ik het erg leuk ga vinden zou ik toch over gaan naar een duure, dus dat heb ik maar meteen gedaan want als ik het niet meer leuk vind kan ik hem zo verkopen en heb ik mischien 100 a 200 verlies.

    Een voorbeeld van een andere beginnende modelbouwer met ervaring van het kopen van een RC Car :D
    En ik ben er meer als te vreden mee, terwijl ik twijvelde of ik het wel echt zo leuk zou gaan vinden voor dat geld :)

    Om je een klein voorbeeld te geven.
     
  10. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
    sneller zou ik zo niet zeggen.

    Er zijn electro's die 120 km/u halen als je dat echt wil (das niet echt traag te noemen denk ik


    Nog iets.

    bij een benzine heb je wel nog altijd baterijen nodig hé. voor de zender ontvanger en voor je servo's
     
  11. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Je bent niet verplicht om op elke post antwoord te geven hoor Gunskes...
    Over wat sneller is zijn al oorlogen gevoerd, ook hier op het forum. De stelregel ismeestal dat electro hard op weg is even snel te gaan. Voorlasnog heeft brandstof de hogere top en electro de snellere acceleratie.. er zijn uitzonderingen genoeg, dus dara hoeven we het niet over te hebben.
     
  12. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
    OK
    gesnopen :pim:

    maar bij mijn weten bestond de functie van een forum er nu WEL juist uit je eigen mening en (goede) tips te geven :lol:
     
  13. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Natuurlijk mag je je mening geven, advies is ook hartelijk welkom, maar dan moet het ook wel wat toevoegen. Er zijn electro-auto's die 120 halen ja.. dat zijn er erg weinig en bovendien zijn ze speciaal geprepareerd voor de oval, Ed van Giezen heeft dat snelheidsrecord geloof ik in handen. Maar dit is een uitzondering, normaal gaat electro niet snel zo hard. Serpents, Picco's, Mugens en wat dies meer zij hebben daar minder moeite mee..
    Zie het als opbouwende kritiek ter optimalisering van het forum, in plaats van als een persoonlijke aanval Gunskes.. :wink:
     
  14. Rick St.

    Rick St. Guest

    jaah die zijn van corally. was laatst iemand die er een had.. een cct... dat liep als een GEK en stil..
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mijn wagen loopt zonder moeite 70 :)

    Maar het 120 laten lopen gaat zo in zijn werk: (Kleine samenvatting..)

    - Meer accus dan 6 (Standaard)
    - Snelle Motor met weinig wikkelingen (meer snelheid)
    - Zo goed mogelijke verbindingen (Goudstekkers enz..Of eventueel helemaal geen)
    - Lichte en airodinamische wagens
     
  16. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    die cct had 2 motoren en 20 cellen ?
    alleszins zeeeer veel
    zat vol celletjes dat ding
    men broer heeft er ergens fotos van
    zzal ze ff zoeken

    greets jeroen
     
  17. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    dat was gewoon een cct met 6 cellen 3300
    wel alles goudstekkers en gesoldeert zeer profesioneel en een corrally 11x3 motor met goede vertanding dat ding hielt de serpents bij die mee waren allemaal zelfde eigenaar nou die corrally was sneller en accelereerde sneller logisch en weegt helemaal niks
     
  18. Savage28 !!!

    Savage28 !!! Guest

    Maar brandstof is leuker... 8)

    Greetzz, Robbert
     
  19. Guest

    Guest Guest

    Brandstof is makkelijker te tunnen Vind ik zelf persoonlijk :p
     
  20. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    :worship: SAVAGE SS is leuker :worship:
    tenminste dat hoop ik binnenkort lekker sleutelen en bouwen inrijden en baggeren met rc gek 8)
     

Deel Deze Pagina