Beginnen met RC Auto's wat heb ik nodig ?

• Topicstarter Topicstarter XeraN^
  • Startdatum Startdatum
X

XeraN^

Guest
Hoi,
Ik zou graag willen beginnen met RC Model Auto's en heb gelezen dat je als beginner het best een auto kan nemen met een elektro motor nu heb ik een setje op het oog alleen weet ik niet of hij helemaal compleet is (dat ik nog batterijen en zender etc erbij moet kopen).

Het gaat om de BMW 320i op een TT-01 chassis.

Is zon set nou helemaal compleet of moet je daar nog spullen bij kopen?

Hoi,
Ik zou graag willen beginnen met RC Model Auto's en heb gelezen dat je als beginner het best een auto kan nemen met een elektro motor nu heb ik een setje op het oog alleen weet ik niet of hij helemaal compleet is (dat ik nog batterijen en zender etc erbij moet kopen).

Het gaat om de BMW 320i op een TT-01 chassis.

Is zon set nou helemaal compleet of moet je daar nog spullen bij kopen?

Ik weet niet of de aanbieding actueel is, en of we hem momenteel op voorraad hebben staan.
Bij deze aanbieding moeten er nog een stuurwielzender of stickzender bij, en twee servo's.
Ook een accu en een acculader voor de auto mogen niet ontbreken :)

Het beste kun je dan strakjes even bellen naar de winkel en vragen of hij op voorraad is.
Tevens kan Peter dan prijzen doorgeven van verdere benodigde artikelen, zoals accu en lader en dergelijke :)

Laatst bewerkt:
Je kunt het ook op rcmart bestellen.
rcMart.com

Dan heb je voor ong. hetzelfde geld een TA-05!
Deze heeft snaaraandrijving, en met enkele hop-ups is het een zeer goede auto.
Deze kan snellere motors aan, als je sneller wilt hoef je dus geen nieuw chassis te kopen.
TT-01 is ook goed, maar als je het kunt betalen kun je beter een TA-05 kopen.

Laat even weten wat je budget is. ;-)

Ik weet niet of de aanbieding actueel is, en of we hem momenteel op voorraad hebben staan.
Bij deze aanbieding moeten er nog een stuurwielzender of stickzender bij, en twee servo's.
Ook een accu en een acculader voor de auto mogen niet ontbreken :)

Het beste kun je dan strakjes even bellen naar de winkel en vragen of hij op voorraad is.
Tevens kan Peter dan prijzen doorgeven van verdere benodigde artikelen, zoals accu en lader en dergelijke :)

uhm er zit maar 1 servo in een electro auto. (behalfe bij de oude regelaars. dan kan er nog een 2de in moeten maar dat is dit geval niet van toepassing) ;)

als ik het zo zie moet je nog een zender met ontvanger hebben en accu's met een lader.
van de rest lijkt ie mij al klaar.
maar zoals eerder gezecht. bel en vraag wat er bij zit.

denk ongeveer 300 350 euro weet niet of dat een realistisch budget is tho maar aangezien de R2G 199 euro is moet dat wel haalbaar zijn denk ik.

@Rcniels ik kan die bmw niet vinden met een TA-05 maar kan altijd nog even verder kijken :P
en natuurlijk wil ik wel snellere motors er op kunnen zetten!

je moet ook niet naar de kap kijken
die kun je los kopen en er zelf op zetten.

Dus ik zou beter voor een TA-05 kunnen gaan?
Met daarbij dus een Servo een zender en een accu met natuurlijk een lader.

ik ben in een serieuze bui dus laat ik me er ook eens in mengen.

je kunt je ook afvragen wat je ermee gaat doen. Ja rijden duhh dat begrijp ik ook nog. Maar ik bedoel parkeerplaats rijden, clubrijden (echt circuit dus), of voor jezelf op de oprit.
Dat kan nog verschil uitmaken voor wat je nodig hebt.
Toen ik begon ben ik bij een club in de buurt gaan kijken en heb mijn aankoop daarop aangepast. En ik kan zeggen dat ik daar geen spijt van heb gehad. Want toen ik mijn auto klaar had was het midden in de winter en was het seizoen nog niet begonnen. Toen ben ik een paar keer naar een braakliggend terrein gegaan om te proberen. Toen had ik na 2 accu's al zoiets van "is dit het nou". Een keer naar links een keer naar rechts een keer over een graspol springen. Nou leuk hoor in je eentje. Als ik toen niet bij een club was gegaan had dat ding nou stof staan vergaren ergens op zolder.
Wat heb je eraan om hard te gaan als je niet weet of je ook echt harder gaat dan de rest van de wereld

nou serieus genoeg zo. Anders moet ik nog geitenwollen sokken en sandalen aan.

auto
banden
motor
regelaar
servo
kap
zender/ontvanger
accu's
lader

dan heb je het.

dan is het nog welke regelaar je wild.
brushless of brushed.
als je een brushless pakt dan kun je in de meeste gevallen ook brushed motoren rijden.
voordeel van brushless is, is dat je je anker niet meer hoeft af te draaien.
minder onderhoud.
dan de stuurservo. neem een goede. is belangrijker dan je denkt.
zender. kijk hier ook naar een goede. dit is meestal iets waar je lang mee doet.
lader. zorg voor een goede snellader. scheeld een hoop wachten.
accu's. neem er gelijk een paar. het is niet verstandig om na iedere accu meteen een nieuwe er in te doen. wacht even zodat alles kan afkoelen. maar met een paar accu's hoef je ook niet te lang te wachten.

als je alles van goede kwalitijd neemt dan ben je wel wat duurder uit dan 3 a 400 euro maarja dan heb je ook wat.
als je nu alles goedkooppt koopt dan moet je later alles nog een keer kopen en ben je uiteindelijk duurder uit.

rij je op straat of ga je op een baan rijden?

Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat ik binnenkort maar is langs de lokale RC Boer ga om me is goed te laten informeren.
Vind het nog iets te moeilijk met kiezen enzo
En als ik dan een autotje koop dan ga ik een bouwverslagje fixen ^^

IIG bedankt voor de info so far :P

@beksie Ik zou mijn god niet weten waar er hier een club in de buurt zit :P
Mischien is google als ik er 1 heb ;)

Hoi Xeran,

Het is denk ik ook het beste om langs de lokale boer te gaan, helemaal bij je eerste auto. Zorg er dan wel voor dat je naar een auto gaat die een beetje vakkundig is, want er zitten ook winkels bij die je van alles willen aansmeren, maar er zijn ook genoeg winkels waar kenners achter de balie staan.. En waar woon je precies, want dan weten de mensen op het forum wel of er een club in de buurt is.

uhm er zit maar 1 servo in een electro auto. (behalfe bij de oude regelaars. dan kan er nog een 2de in moeten maar dat is dit geval niet van toepassing) ;)

als ik het zo zie moet je nog een zender met ontvanger hebben en accu's met een lader.
van de rest lijkt ie mij al klaar.
maar zoals eerder gezecht. bel en vraag wat er bij zit.

Je hebt volkomen gelijk, zat met mijn gedachten niet bij de vraag :mrgreen:
Hebt maar 1 servo nodig, zit al een ESC in het startpakket...

je kunt je ook afvragen wat je ermee gaat doen. Ja rijden duhh dat begrijp ik ook nog. Maar ik bedoel parkeerplaats rijden, clubrijden (echt circuit dus), of voor jezelf op de oprit.
Dat kan nog verschil uitmaken voor wat je nodig hebt.
Toen ik begon ben ik bij een club in de buurt gaan kijken en heb mijn aankoop daarop aangepast. En ik kan zeggen dat ik daar geen spijt van heb gehad. Want toen ik mijn auto klaar had was het midden in de winter en was het seizoen nog niet begonnen. Toen ben ik een paar keer naar een braakliggend terrein gegaan om te proberen. Toen had ik na 2 accu's al zoiets van "is dit het nou". Een keer naar links een keer naar rechts een keer over een graspol springen. Nou leuk hoor in je eentje. Als ik toen niet bij een club was gegaan had dat ding nou stof staan vergaren ergens op zolder.
Wat heb je eraan om hard te gaan als je niet weet of je ook echt harder gaat dan de rest van de wereld

Om te beginnen denk ik dat er best wel gekeken had kunnen worden in de topic "basiskennis electro auto's" Voor de rest geef ik beksie gelijk. Het is maar wat je wilt... Voor het circuit rijden vereis je, op termijn, andere zaken als voor het "parkeerplaats rijden".

Back