Beginnen met rc

Discussie in 'Electro auto's' gestart door maikel46, 12 apr 2019.

  1. maikel46

    maikel46

    Lid geworden:
    25 apr 2014
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Waalwijk
    Beste leden ,

    Ik ben Maikel, 33 jaar en kom uit Waalwijk.

    Sinds een tijd op zoek maar een leuke rc auto om mee te beginnen.

    Voornamelijk rijden op gras zand en wat in de bossen,misschien een enkele keer op straat.

    Nu heb ik het een en ander al op forums kunnen vinden alleen kom ik er niet echt helemaal uit..

    Ben ook al naar een rc winkel geweest maar daar zette ze al hun zinnen op Traxxas.
    Dus auto van Traxxas, lader van Traxxas en lipo's van Traxxas..
    Arrma waren leuke auto's volgens hun maar onderdelen moet je maanden op wachten, en andere merken daar hadden ze het al helemaal niet over.

    Terwijl er mensen zijn die zweren bij lipo's van Gens ace bijv.
    Ook de traxxas lader is niet iedereen over te spreken dus miss dat er betere laders zijn qua prijs kwaliteit.
    Ook omdat ik miss in de toekomst andere accu's aanschaf of een andere auto.
    En bij traxxas lipo zit je te kijken met de aansluiting.

    Hoe zit het met de electronica van de Traxxas en Arrma, zijn die wel oke ?

    Twijfelde eerst tussen 2wd en 4wd maar denk toch dat het een 4wd gaat worden.brushless .

    En had deze auto's in gedachte.


    https://www.toemen.nl/arrma-typhon-blx-4x4-brushless-buggy-rtr-p-42301.html

    https://www.trxxs-winkel.nl/traxxas...7076-zonder-batterij-lader-groen-p-11991.html

    Nu zag ik dat er ook een 6s versie is van de Arrma typhon, is die beter als de 3s versie of is dat geen goed idee om daarmee te beginnen?

    Hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

    Mvg Maikel
     
  2. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Ik heb momenteel enkel maar ervaring met arrma. Hier staan 2 raiders xl blx, een arrma typhon die ik wel aan verbouwen ben. Toch tevreden van en onderdelen zijn makkelijk te verkrijgen, al zijn er wel wat problemen rond geweest, maar die zijn al van de baan, en die problemen gingen eerder om de rechten van het merk.
    Je zal natuurlijk moeten kijken waar het voor u makkelijk is om aan onderdelen te geraken, al zie ik daar geen probleem in allerhande webshops die er zijn.

    De typhon is een beest, ik zou dan gaan om de 6s versie, daar kan je ook nog gewoon 4s insteken om te beginnen.

    Veel succes ermee!!!
     
  3. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Je laat wel 2 totaal verschillende auto's zien, ik zou voor de buggy gaan. Al is er niks mis met Traxxas voor hobby. Goedkope onderdelen en goed te verkrijgen.

    Verder: rijden op gras is eigenlijk not done. Zeker niet met een buggy, die is te laag, je sloopt hier de auto mee, Gras heeft heel veel weerstand, alles loopt te warm.
     
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Gras is toch geen probleem? Wel minder leuk. En liefst kort gemaaid. Maar ik vind het net tof dat een 1/8 overal door gaat. Als je in zit met te veel belasting, gewoon wat gladdere banden nemen. Dat scheelt inderdaad
     
  5. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Kort gras kan idd, maar als het te lang is heeft je banden type geen invloed. Je body glijdt dan over het gras... Ook helemaal afhankelijk hoe vol het gras is. Temperatuur in de gaten houden is dan wel belangrijk...
    Anyway, iedereen moet doen wat ie wil
     
  6. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Net zoals puristen niet graag op kiezels rijden. Body die glijdt over gras vind ik geen probleem hoor..
     
  7. Jackske

    Jackske

    Lid geworden:
    15 nov 2016
    Berichten:
    504
    Locatie:
    Lier
    Wij gaan ook veel in het gras rijden, wel kort gras.
    Maar wel met de raiders, de achterwiel aandrijving maakt hen juist zo leuk om in het gras te rijden of in het zand met sand paddle tires.
    Enkel met de typhon is het eerder leuker voor het ruigere werk en jumps.
    Die trekt zich overal door.
     
  8. maikel46

    maikel46

    Lid geworden:
    25 apr 2014
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Waalwijk
    Bedankt voor de reacties !

    Er zitten 3 rc winkel binnen een half uur hier vandaan die ook allemaal Arrma verkopen dus dat moet dan geen probleem zijn,behalve die ene winkel die dus zei dat het bijna niet te verkrijgen is

    Wat precies ben je aan t verbouwen aan jouw typhon als in vragen mag ?
    En is het ook goed te doen,Sleutelen aan de typhon ?

    Kan je er ook het gas geven instellen qua power of is dat alleen te doen dmv 4s ipv 6s lipo?

    Ja het zijn idd verschillende auto's ,ben er ook nog niet helemaal over uit al moet ik zeggen dat de typhon wel mn eerste keus is .

    Maar om door t zand en een beetje gras te rijden en misschien later te willen bashen zou dus met de typhon goed moeten gaan ?

    En de temperatuur meten , doe je dat met een apart apparaatje ? Zo ja, heb je daar een voorbeeld van aub.
    Ben echt nog een noob hiermee haha.
     
  9. Ernie

    Ernie

    Lid geworden:
    10 apr 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Noord Brabant
    Gewoon een monster truck nemen die ploegen overal doorheen. Kan je lekker in de Loonse duinen rijden. Misschien wel leuk om zelf de auto te bouwen, niets zo gaaf om met je eigen creatie te rijden. Tamiya bijvoorbeeld
     
  10. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Je bent in Kaatsheuvel geweest? Dan raden ze idd Traxxas aan. :)

    Als je geen al te idiote dingen uithaalt, sloop je niet zoveel. Je merkt vanzelf wat er slijt. En dan koop je wat je nodig hebt gewoon dubbel. Dan gaat het meteen nooit meer kapot.:D

    Ik ben zelf ook naar de gelinkte Rustler aan het kijken, maar de Arrma Graphite 4x4 BLX is ook een mooie basher. En ruim €100 goedkoper. De zender is wat simpeler, maar de extra mogelijkheden vd Traxxas kun je pas echt makkelijk gebruiken als je voor iets van €50 de zender upgrade met een BT- module. De Traxxas heeft ook nog een “gyro-stuurhulp” in de ontvanger. Op een 2-WD merk je dat echt wel, op een 4x4 veel minder.

    Op Youtube zijn van beide genoeg (gesponsorde?) reviews te vinden. Ben er zelf ook nog niet uit. ​
     
  11. maikel46

    maikel46

    Lid geworden:
    25 apr 2014
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Waalwijk
    Een monster truck ziet er ook vet uit alleen is het denk ik niet helemaal mijn ding qua rijden.

    Zelf een auto bouwen lijkt me ook wel heel erg leuk om te doen .

    Ik zou ook een rtr kunnen halen en die uit elkaar halen en weer in elkaar, weet je ook gelijk hoe die in elkaar zit.


    En ja ben in Kaatsheuvel geweest en daar raden ze idd traxxas aan


    Op YouTube staan idd heel veel filmpjes van beide en dat maakt het alleen maar moeilijker om te beslissen welke van de twee het gaat worden.


    Als het de typhon word ,pak ik wel de 6s ipv 3s want las op een ander forum dat er redelijk wat problemen zijn met de esc van de 3s. Mensen krijgen via hobbywing als ik het goed heb een nieuwe opgestuurd maar je wil het liever helemaal niet hebben.


    Word een lastige keuze..


    Welke laders en lipo's hebben jullie goede ervaringen mee?
     
  12. Rchobbes

    Rchobbes

    Lid geworden:
    15 dec 2018
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Damme
    Beste ervaring met T2M lipo's, gens ace. Zorg dat ze minstens 30% continu meer aankunnen dan nodig.
    Zorg dat ze niet te warm worden tijdens het rijden, daar houden ze niet van.
    lader : koop geen goedkoope chinees, die balanceren de cellen niet correct, koop er één van een bekend merk.
     
    maikel46 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina