beginnen met tamiya rc modelbouw

Discussie in 'Electro auto's' gestart door rcmarijn, 9 dec 2012.

  1. rcmarijn

    rcmarijn

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    22
    hallo mensen.
    Ik heb hulp nodig. Want ik wil beginnen met Tamyia rc modelbouw (dus ik wil me auto zelf in elkaar zetten). Dus ik ben opzoek naar een Tamiya auto (off roaD) die goed is voor beginners een een prijskaartje aan zit van max 120 euro. Maar dan heb ik alleen nog de auto wat moet ik er allemaal meer bijkopen.

    alvast heel erg bedankt

    groeten rcmarijn

    PS: als ik het vergeet. ALVAST FIJNE KERSTDAGEN :xmas:
     
  2. memphis_maffia

    memphis_maffia

    Lid geworden:
    27 dec 2010
    Berichten:
    204
    Locatie:
    Rijssen
    Standaard zit er een motor en een regelaar bij de kit, net als een beetje vet voor de diffs en olie voor de schokdempers.

    Wat je dus nog nodig hebt zijn accu('s),lader, zender en ontvanger, servo. Dan kun je rijden.

    Je kunt natuurlijk gelijk kijken naar brushless motorcombo's, 2s lipo accu's, lipoladers enz, maar dan ga je jezelf gelijk erg in de papieren werken.


    Waar woon je ergens, misschien dat er iemand in de buurt zit waar je bijvoorbeeld eens kunt kijken, of die je kan helpen ergens mee. Geef even een locatie aan in je profiel bijvoorbeeld. Ik wil rustig ergens mee helpen mocht het in de buurt zijn.
     
  3. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Indien je een kit koopt,dan heb je inderdaad al een motor en regelaar.
    Als je dan even op conrad kijkt dan staan daar elektro startkits en deze bevatten zender en ontvanger,servo en een nimh pack met lader en penlites.
    Moest er toch geen regelaar bijzitten en enkel de motor heb je dezelfde kit ook nog eens met een regelaar.Deze kost wel een stuk duurder dus voor dat geld kan je beter ergens anders goedkoper een regelaar scoren.
    Je hebt dan ook de zender otnvanger set apart daar voor rond de 30 euro.
    Kan je altijd nog kijken naar een accu en lader en een servo maar dat komt even duur uit dan de hele startset.
    Tenzij je ineens lipo wilt (wat wel beter is),dan kan je best op hobbyking kijken.
    Daar zijn ook relatief goedkope zendersets dus keuze genoeg om redelijk goedkoop aan de hobby te beginnen.
    Neem een budget van 200-250 euro en je kan al redelijk ver komen hoor.

    linkje:
    Modelcraft Elektrostartset bouwpakket/A2R 2,4 GHz in de Conrad online shop | 209469

    Als ik je nog een tip kan meegeven:
    Ik heb vanaf men 7de tot mijn 14de met rc auto's gereden.
    Altijd brushed en met nimh packs en 27mhz zenders.
    Ik ben een jaar of 2 geleden terug begonnen en natuurlijk kende ik geen brushless,lipo of 2.4ghz.
    Was allemaal nieuw voor mij omdat dat 10 jaar geleden er nog niet was (of ik er nog nooit van gehoord had).
    Ik ben toen terug begonnen en natuurlijk brushed met nimh.Het geld dat ik daaraan kwijt was daar had ik gelijk veel beter materiaal mee kunnen kopen (kende ook geen hobbyking of niets dergelijks).
    Twijfel dus zeker niet voor een paar euro's meer in het begin want uiteindelijk komt het duurder uit als je eerst goedkoop neemt en dan upgrade.
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Je kan ook een RTR nemen waar een handleiding bij zit, kun je de wagen ook uit elkaar halen en daarna weer opbouwen als je wilt, en je hebt meteen alle apparatuur, zender, ontvanger etc.

    Of je verkoopt de auto minus de apparatuur (dat heet met een mooi woord een "roller") en bouwt die vervolgens in in het bouwpakket wat je hebt gekocht. Dan kun je rond de 200 euro alles hebben, alleen is het dan wel aan te raden een betere lader erbij te nemen (ca 40 euro) want die bij een RTR wordt meegeleverd valt vaak tegen.

    Trouwens een reden om speciaal voor Tamiya te kiezen? Er zijn meer merken die nog bouwdozen van auto's op de markt brengen.
     
  5. rcmarijn

    rcmarijn

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    22
    hallo mensen

    bedankt voor de vele reacties ik heb een elecktro starterset gekocht. en tamiya auto

    alsnog bedankt
     
  6. rcmarijn

    rcmarijn

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    22
    en ik heb nog een modelbouw winkel gevonden die me wil helpen
     
  7. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Gefeliciteerd met de aankoop.
    Mogen we ook weten welke tamiya het geworden is? :D
    Foto's en filmpjes daar zijn we hier namelijk verzot op ;)

    groeten
     
  8. memphis_maffia

    memphis_maffia

    Lid geworden:
    27 dec 2010
    Berichten:
    204
    Locatie:
    Rijssen
    En welke shop helpt je? goede service is ook niet meer standaard tegenwoordig ;-)
     
  9. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Inderdaad,want als de auto niet van hun is maar besteld op internet.......
    Ik begrijp het principe wel hoor maar wanneer er dan toch geholpen wordt ben ik veel sneller geneigd om daar de rest van de benodigde spullen te halen en onderdelen enz.Daar maken ze toch ook winst op dus...
     
  10. Early

    Early Guest

    Dicht bij je in de buurt (in Deventer) zit er een.:)
    Ik zal geen naam noemen maar boe heeft hij nog niet gehoord al heeft het veel met de naam te maken.
    Maar de heilige ... zegt genoeg.
    Ik heb er 3 auto's en onderdelen gekocht naar alle tevredenheid.
    Even zoeken en dan zijn er nog wel meer.
    Als ik mijn X-Ray in elkaar heb gezet ga ik er heen om hem te laten controleren.
    Ook een voordeel dat je bij een winkel in de buurt koopt.
    Tonnie
     
  11. rcmarijn

    rcmarijn

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    22
    Hallo mensen

    Ik heb een auto gekocht die heet fighter buggy sv. En de winkel die me gaat helpen heet rc winkel haarlem (daar hebik ook me auto besteld en ik woon in haarlem)
    Helaas kan ik geen filmpjes en foto's maken want ik heb een erg slechte camera die kapot

    Groetjes rcmarijn
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Leuke beginnersauto. Alvast veel plezier!
     
  13. memphis_maffia

    memphis_maffia

    Lid geworden:
    27 dec 2010
    Berichten:
    204
    Locatie:
    Rijssen
    Ik ken Eric,

    Ik heb ook gereden bij rchotwheels, en de heilige koe is geen vreemde voor me. ;-)

    Maar back on topic, mooi dat je goed geholpen bent in Haarlem.

    En je hebt een mooie wagen gekocht, zul je vee plezier aan beleven.

    [​IMG]
     
  14. rcmarijn

    rcmarijn

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    22
    allemaal bedankt voor de reacties.

    gr rcmarijn
     
  15. patrick774226

    patrick774226

    Lid geworden:
    4 jul 2012
    Berichten:
    81
    zeer leuke auto's om mee te beginnen
     
  16. thomas98

    thomas98

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    131
    Locatie:
    Middelburg
    Ben zelf vier jaar geleden ook begonnen met een tamiya. Hij rijd nog steeds, en achteraf helemaal geen spijt van de aankoop van mijn eerste auto.

    Veel succes met je Tamiya!
    En, laat eens wat foto's zien van je auto in actie.

    ps/ Heb zelf de tamiya dt-02, staat ook in het plaatje van Memphis Maffia (hierboven)
     

Deel Deze Pagina