Beginnen met vliegers bouwen

Discussie in 'CNC' gestart door Tibo, 1 dec 2013.

  1. Tibo

    Tibo

    Lid geworden:
    28 mei 2011
    Berichten:
    321
    Locatie:
    België - Leuven
    Hallo iedereen,

    Ik zou graag binnenkort beginnen met het zelf bouwen van modelvliegtuigen uit foam.
    Mijn doel is eigenlijk om de onderdelen zoals de vleugels en de romp uit te kunnen snijden met behulp van een CNC hot wire cutter.
    Ik zou dan bijvoorbeeld het vleugelprofiel willen tekenen via een CAD programma op mijn computer, om dit dan vervolgens te laten verwerken en klaar te maken om door te sturen naar de CNC machine.

    Ik weet dat dit meteen een grote stap is, maar ik zou toch via deze weg willen beginnen. Ik heb de twee topics over het elektrisch en mechanisch gedeelte van een CNC machine ook al eens gelezen.

    Het liefst van al zou ik een betaalbare 'kit' kopen die je zelf in elkaar kan steken ipv van volledig van 'nul' te beginnen.
    Voorbeeld: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?anno=2&depth=1&hl=nl&rurl=translate.google.be&sl=de&tl=nl&u=http://rc-letmathe.de/product_info.php%3FcPath%3D61_160%26products_id%3D1255&usg=ALkJrhg--ObzeHPlJQfTc1us-bgd_hinZQ

    Nu zou ik eigenlijk graag wat op weg worden geholpen en tips krijgen van jullie.

    Ik zal beginnen met mijn eerste vragen:
    - Zijn er CNC foam cutters te koop, die betaalbaar zijn en eventueel als kit verkrijgbaar zijn? De kit bouwen lijkt me ook leerrijk.
    Op internet zie ik veel DIY projecten die echt helemaal van niets beginnen.
    - Waar kan ik het beste beginnen met informatie op doen(websites,...)?
    - Is dit allemaal mogelijk(voorwerp tekenen op pc > doorsturen naar cnc machine,...)

    Alvast bedankt,
    Tibo
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2013
  2. Tibo

    Tibo

    Lid geworden:
    28 mei 2011
    Berichten:
    321
    Locatie:
    België - Leuven
    Iemand?
     
  3. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
  4. Tibo

    Tibo

    Lid geworden:
    28 mei 2011
    Berichten:
    321
    Locatie:
    België - Leuven
    Zal eens kijken, bedankt.
     

Deel Deze Pagina