Beginnen met wedstrijd vliegen?

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Forward18, 7 nov 2014.

  1. Forward18

    Forward18

    Lid geworden:
    18 apr 2013
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Limburg
    Hallo allemaal.

    Ik ben op zoek naar wat meer informatie over het wedstrijd vliegen. Ik heb nog nooit een "wedstrijd " gevlogen en dit is dus allemaal nog wat nieuw voor me.

    Nu ben ik van plan om komend seizoen mijn eerste wedstrijd te gaan vliegen, na genoeg oefenen en bv. instap games.

    Ik heb Met mijn gespaarde budget een mooie heli gekocht waar ik dit mee wil gaan doen. Mijn model of choice is geworden de: Compass 6HV. ik heb een aantal upgrades erop zoals schuine vertanding en wat carbone onderdelen ipv alloy.

    Mijn setup is:

    Motor: Compass 540kv motor
    ESC: Hobbywing platinum 70A HV
    Swash: 3x RJX FS-0521HV
    Tail: Savöx SH-1290mg
    Main Blades: Compass 615mm
    Tail blades: Edge 95mm
    Battery pack: Turnigy 3000/3300maH (12s)
    FBL module: Mikado Vbar Pro

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    De enige competitie die ik tot nu toe ken is Rotorplay en 3D Belgium in belgië.
    Ik weet dat Rotorplay Instap games houd en wil hier als een begin aan deelnemen.

    Zijn er bv nog andere soorten? Of bepaalde meeting's die leerzaam kunnen zijn?

    Voor de rest weet ik er nog niks van dus alle info en tips zijn welkom.

    Mvg.Forward18:tank:


    Mijn verdere vliegervaring: Ik vlieg al een paar jaar 3D met vliegtuigen, dan heb ik het over hooveren, rollende cirkels, flat spins enzv. Nu ben ik sinds bijna 2 seizoenen heli vliegen begonnen met 3D oefenen met de heli. Ik heb afgelopen vakantie veel geoefend en kan ondertussen Funnels, en tictoc's rechtop en zijwaarts.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht
    KNVvL wedstrijden

    Binnen Nederland organiseert de KNVvL heli wedstrijden in 4 wedstrijd klasse's. De FAI F3N en de FAI F3C, dit zijn de expert klassen en tevens zijn er 2 "instap" klassen: de F3C sportklasse en de F3N klasse.

    Als ik je verhaal zo lees dan richt jij je op het 3D vliegen en daar zijn de 2 F3N klasse's echt op gericht. De FAI klasse's zijn internationale klasse's en hebben strikte regels vanuit de FAI. De sportklasse's zijn gericht op de beginners en voor volgend jaar gaat er wel wat veranderen t.o.v. dit jaar.

    Meer informatie over de figuren van volgend jaar worden volgende maand gepubliceerd op de KNVvL site: KNVVL. Hier vind je alle informatie betreft deze wedstrijden, ook op dutchF3C vind je alle info over het F3C vliegen: http://dutchf3c.nl/.

    Beide site's zullen volgende maand geheel ge-update worden.
     

Deel Deze Pagina