Beginnen ???

• Topicstarter Topicstarter fokker 83
  • Startdatum Startdatum
F

fokker 83

Guest
Beste mensen ik lees nu al een tijdje de berichtjes op dit forum omdat ik zelf ook weer wil beginnen met rc vliegen, kheb zelf een electro zwerer en een brandstof laagdekkertje maar heb met beiden al een tijd niet meer gevlogen.
Nu wou ik gaan beginnen met met vliegen maar vooral ook beginnen heli vliegen,....maar na veel lezen is mij nog steeds niet duidelijk wat nu de beste toestellen zijn om mee te beginnen...... :?: ???
Kheb al even met zo´n heli zonder staartrotor gevlogen met van die contraroterende rotor´s maar vond dit niks....
dat had je binnen een paar uur al redelijk onder de knie en is dus niet echt een uitdaging.
kzou het liefste meteen met een staartrotor beginnen, maar is dit wel verstandig..... :?: ?
en kan ik nu niet beter ook meteen een iets degelijkere heli kopen voor wat meer geld zodat ik, als ik nu wat zou slopen, er makellijker/meer onderedelen tegen een lagere prijs kan krijgen..... :?: ?
moet ik gyro´s en autopilo´s aan gaan schaffen om de control´s onder de knie te krijgen....? :?:
En wat voor gyro´s mot ik aanschaffen als ze niet ik het ´pakket´zitten.... :?: ?
welke servo´s moet ik hebben, en is meer beter, alsin snellere en krachtiggere servo´s, khad namelijk al gelezen dat een snellere servo voor de staart de heli al heel wat stabieler maakt...
en zo kan ik nog wel een hoop meer vragen stellen........
PLEASE help.... :? ....

wil je al meteen servo's voor de staart enzo? dan zit je al met duurdere CP helicopters.

de meeste beginners beginnen volgens mij met 1 van deze (of erop gelijkend):

94€: dragonfly FP helicopter vliegklaar alles erop en eraan
285€: gws dragonfly FP helicopter vliegklaar alles erop en eraan

over die helicopters vind je meer op het micro-heli forum.

je kan ook met een betere cp beginnen, de prijs varieert dan naargelang de gyro die je erop zet, welke servo's, welke motor, welke zender etc... dan zit je toch altijd (met zender etc erbij) 500-1000€ als je iets wil wat goed genoeg vliegt om te beginnen leren. dan heb je wel een veel gevaarlijkere helicopter, meer toeren, veel duurdere crashkosten (maar kan wel overkop vliegen, 3D etc).

dan zit je met ark x400, protech zoom 450EP, tt mini titan, trex 450XL/S/SE...

nog duurder (groter) dan kan je gaan naar trex600 (dan moet je wel naar vliegclub en vlieglessen nemen of reflex simulator kopen etc), maar één goede batterij kost dan al 300€. weet niet wat de prijsklasse dan precies word ik denk 1500-2000€ (zonder simulator of vlieglessen).

djorkaef zei:
wil je al meteen servo's voor de staart enzo? dan zit je al met duurdere CP helicopters.

de meeste beginners beginnen volgens mij met 1 van deze (of erop gelijkend):

94€: dragonfly FP helicopter vliegklaar alles erop en eraan
285€: gws dragonfly FP helicopter vliegklaar alles erop en eraan

over die helicopters vind je meer op het micro-heli forum.

je kan ook met een betere cp beginnen, de prijs varieert dan naargelang de gyro die je erop zet, welke servo's, welke motor, welke zender etc... dan zit je toch altijd (met zender etc erbij) 500-1000€ als je iets wil wat goed genoeg vliegt om te beginnen leren. dan heb je wel een veel gevaarlijkere helicopter, meer toeren, veel duurdere crashkosten (maar kan wel overkop vliegen, 3D etc).

dan zit je met ark x400, protech zoom 450EP, tt mini titan, trex 450XL/S/SE...

nog duurder (groter) dan kan je gaan naar trex600 (dan moet je wel naar vliegclub en vlieglessen nemen of reflex simulator kopen etc), maar één goede batterij kost dan al 300€. weet niet wat de prijsklasse dan precies word ik denk 1500-2000€ (zonder simulator of vlieglessen).
dank jewel voor het snelle antwoord!!!
kwas zelf al aan de GWS dragonfly aant denken...
nu nog ff op het loonstrppkje w8ten..... ;p

als je de gws mini dragonfly koopt zorg er dan voor dat:

mixerboard: pha300
staartmotor: edp50 (directe aandrijving zonder tandwiel)
hoofdmotor: em300

alleen met die setup heb je opmerkelijk beter vlieggedrag dan de walkera dragonfly.

dan heb ik de volgende vraag....waar kan ik die krijgen want er zijn zoveel dragonfly´s...... : s kzie door de bomen t bos nie meer. en waar kan ik ze dan het goedkoopst bestellen....?

Homeflyer :D

Opm. Goedkoop = (uiteindelijk) duurkoop!!!

Bedenk wel, dat RC Helikopters GEEN speelgoed is en je er uiterst serieus mee moet omgegaan.

Back