Beginnende Mini-Z racer met een probleempje

• Topicstarter Topicstarter buddow
  • Startdatum Startdatum
B

buddow

Guest
Een maandje geleden heb ik tweedehands een Kyosho Mini-Z MR 02 MM op de kop getikt, in ongebruikte staat met BMW M3 GTR body. De auto is helemaal standaard. Ik heb er 75 euro voor betaald, inclusief 27 mhz. Een mooie start lijkt me!

155gmrk.jpg

2573x8k.jpg

2h30b9i.jpg

Inmiddels heb ik al heel wat uurtjes thuis rond gereden. We hebben laminaat thuis, waardoor de auto weinig grip heeft. Na een klap tegen de uur maakte de auto een ratelend geluid, nu blijkt dat het tandwiel tussen de motor en de achter as (zes pins) is gebroken, er ontbreekt een tandje (van het zwarte tandwiel). Beetje pech dus.

21kghus.jpg

Volgens mij is dit vrij gemakkelijk te vervangen, maar ik heb de auto gekocht met een zender en verder geen accessoires. Heb ik speciaal gereedschap nodig? Kleine schroevendraaiers heb ik wel. Nu wil ik eigenlijk ook direct bandjes aanschaffen met meer grip en een gereedschapje om de wielmoer los te draaien. Hebben jullie tips voor een goede webwinkel, of winkel in de omgeving Utrecht? Zijn er standaard gereedschap kitjes, speciaal voor mini-z?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, altijd leuk om weer een Mini-Z rijder erbij te zien. Je kunt eens langs de Raco2000 gaan, daar wordt nog steeds op de woensdagavond indoor gereden. In Nieuwegein zit een winkel met diverse Mini-Z delen op voorraad, zeker handig om daar langs te gaan. Maar aangezien er ook een paar adverteerders met mini-z zijn, kan ik je in elk geval verwijzen naar RC-Addict en 2 Brothers.

De motor haal je er heel makkelijk af, door de bovenklip te verwijderen. Zo kun je het tandwiel van de as trekken. Heb je er helemaal niets bij gekregen? Standaard zitten er namelijk nog diverse tandwielen en motorafstands plaatjes bij, je kunt er dan makkelijk een 7 tands op doen. Ook zit er standaard een wielmoer sleutel en tandwielwipper bij.

Nee, er zat niks bij omdat de verkoper dit niet meer had. Het nadeel van tweedehands. Zijn die wielmoersleutels ook los te koop?

Ok dankje, ik ga op pad!

weet je trouwens ook hoe snel een stock mini-z gaat? Ik kan het nergens vinden, maar ben natuurlijk wel benieuwd...

Mini-Z

Hoi Buddow,

Je kunt ook even bij PK racing of The Border RC informeren.
Hebben beide onderdelen voor de Mini-Z. Een paar jaar geleden heb ik zelf een Mini-Z gehad. Het zwarte motortandwiel, wat bij jouw niet goed meer is, kun je er volgens mij afschuiven m.b.v. een plat schroevedraaiertje. Volgens mij was het zo dat het asgat in de pinion iets konisch liep, waardoor hij klemde op de motor-as.

In elk geval suc6!

Mvg.

Erwin

Ok, ik ben geslaagd bij 2 Brothers. Heb een setje Delrin tandwielen 6t t/m 9t. Ik kan weer rijden :D

Ik heb ook geprobeerd een ander tandwiel dan 6T te plaatsen, bijv 7T. Dat lukte wel, maar zodra ik de motor en alles weer monteerde dan draaide de as niet. Die tandwielen zijn iets dikker, volgens mij heb ik dan een andere afstandshouder nodig voor de motor; MZ204 van Kyosho als ik het goed heb. Dit blijkt uit de handleiding. Klopt dit volgens jullie?

Dat is nu net het setje wat bij jouw auto ontbreekt. Nu rijden wij in de meeste gevallen gewoon met de 6 tands, dus op zich niet zo'n probleem.
Je kunt ook overwegen een aluminium motorsteun te nemen, zoals de R246-1201 of R246-1202. Let bij de motorsteun er wel op dat de motor geklemd moet worden en niet geschroefd. Kyosho motoren hebben namelijk geen schroefgaten.

Nu je 2 Brothers hebt gevonden, weet je dan ook dat we samen met hen op 3 juni a.s. een Mini-Z middag gaan houden? Je bent van harte welkom, kun je eens op een RCP track rijden.
Zie: Mini-Z Zomertour 2012

Ok. M'n auto heeft niet zoveel grip op het laminaat thuis, dus heb andere bandjes aangeschaft en dan maar ook direct dat onderdeel voor de motorsteun. Dat helpt vast wel.

3 juni ben ik op vakantie helaas! toch bedankt, misschien later een keertje!

Back