beginnenende modelbouwer/scania truck

• Topicstarter Topicstarter woppie
  • Startdatum Startdatum
W

woppie

Guest
hallo mensen hier even wat vragen van mij over de scania truck 1 op 14 van tamiya

dit model wil ik eigenlijk eerst even in het echt bewonderen , wie weet adressen waar deze staat?

is deze makkelijk te bouwen , en kan ik naderhand ook de radiografische besturing en zaken als licht en geluid erin bouwen, of moet ik dit gelijk doen ?

wat zijn goede adressen voor modelbouw , ik woon zelf 30 km onder Zwolle, bij mij in de buurt

wat is de hoofdkleur van de scania , zie hem als bruin en blauw staan .

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Hoi Woppie
Het bouwen van een model vergt wel enige kennis in het hanteren van gereeedschap.Voor de rest is het goed lezen wat er op de bouwtekenning wordt aangegeven.
Het inbouwen van verlichting en dergelijke zou je naderhand kunnen inbouwen,maar beter is het om deze extra's gelijk in te bouwen.Omdat het pakket toch nog afgemaakt moet worden.
Winkels in de buurt van Zwolle weet ik niet,ik woon in Noord Holland.
Voor een hoofdkleur van de truck kun je de Scaniadealer aanspreken,maar je kunt ook natuurlijk je eigen fantasie botvieren op de truck.

Ik zelf ben misschien van plan om ook een Scania aan te schaffen.Moet ik nog ff over nadenken.
Hier een voorbeeld hoe ik m'n truck 'behandeld' heb..............
en een foto die laat zien dat je ook kan afwijken van het standaard model............
roadtrain18-05-07002.jpg

meetingEpe24-03-07032.jpg

meetingEpe24-03-07025.jpg

meetingEpe24-03-07028.jpg

Hallo rottierood, bedankt voor je reactie en de foto s , ziet er erg mooi uit allemaal !
weet je ergens in nederland wel winkels waar de scania staat, al in elkaar gezet , het gaat mij om het nieuwe type scania 1 op 14

Hoi Woppie,nee ik zou geen winkel weten waar ze de truck hebben die al in elkaar staat.

Je zou eventueel op Youtube kunnen kijken en daar Tamiya Scania intikken.Je krijgt dan wat beelden te zien van de Scania.
Ik hoop dat je er wat aan heb.
Misschien dat andere mdelbouwers wat meer weten,want ik kom eigenlijk nooit in een modelbouwwinkel.
Sommige jongens kopen via het internet en dan ook nog eens een keertje uit het buitenland.
gr Marcel.

die van mij zit al in elkaar...met licht en geluid...
ik heb het boxart gespoten..

ben nu begonnen met een flatbed trailer...

als je wil kan ik je wel wat foto's mailen,maar dan moet je me even je email adres via pb doorgeven.

Back